ون لوکس تویوتا گرنویا معرفی شد

پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا از مینی‌ون لوکس گرنویا برای بازار استرالیا رونمایی کرد که جایگزین ون قدیمی تاراگو در این کشور می‌شود و احتمالاً قیمتی بین ۳۵ تا ۵۰ هزار دلار دارد.
تبلیغات

بعد از رونمایی مینی‌ون لوکس لکسوس LM در نمایشگاه شانگهای، تویوتا هم‌اکنون یکی دیگر از محصولات خود را در زمینه حمل‌ونقل مسافر ارائه کرده است. محصول جدید که تویوتا گرنویا (Granvia) نام دارد، فضایی برای نشستن هشت سرنشین ارائه می‌دهد، طی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ وارد بازار استرالیا خواهد شد و خریداران هدف آن بخش گردشگری، شرکت‌ها، و خانواده‌های پرجمعیت هستند.

Toyota Granvia Luxury Minivan / مینی ون لوکس تویوتا گرنویا

ازجمله امکانات برجسته ون گرنویا می‌توان به هشت صندلی لوکس، مجموعه‌ای کامل از قابلیت‌های ایمنی تویوتا و سیستم تعلیق چهار میله‌ای مجهز به فنر مارپیچی در عقب برای راحتی سواری و فرمان‌پذیری پایدار اشاره کرد.

مینی‌ون جدید تویوتا تنها یک انتخاب برای سیستم محرکه ارائه می‌دهد؛ پیشرانه دیزلی توربو که مشخصات فنی آن از جمله حجم و قدرت خروجی هنوز مشخص نشده است. تویوتا می‌گوید پیشرانه جدید به‌روزرسانی شده و در زمینه مصرف سوخت نیز بسیار کارآمد است، اما جزئیات خاصی فعلاً ارائه نمی‌دهد.

Toyota Granvia Luxury Minivan / مینی ون لوکس تویوتا گرنویا

تویوتا گرنویا در دو سطح درجه‌بندی در دسترس خریداران خواهد بود و دارای امکانات رفاهی مانند مبلمان و اثاثیه چرمی، درهای عقب برقی کشویی، صندلی‌های راننده و ردیف دوم الکتریکی قابل تنظیم است. همچنین سیستم جدید چندرسانه‌ای تویوتا با چهار پورت USB و در مجموع ۱۲ بلندگو ارائه خواهد شد.

از نظر ایمنی، هر دو سطح درجه‌بندی تویوتا گرنویا دارای ۹ کیسه هوا، سیستم کنترل کروز فعال و سیستم ایمنی پیشگیری از برخورد (PCS) با قابلیت تشخیص دوچرخه‌سوار و عابر پیاده در طول روز همراه‌با سایر امکانات کمک‌راننده هستند.

Toyota Granvia Luxury Minivan / مینی ون لوکس تویوتا گرنویا

شان هنلی، معاون فروش و بازاریابی تویوتا استرالیا در این زمینه گفت:

اگر شما نیاز به ون هتل پنج ستاره، وسیله‌ای برای حمل‌ونقل مدیران ارشد شرکت یا فقط خودروی بزرگ و لوکس برای خانواده داشته باشید، گرنویا انتخابی جدید و متناسب با این درخواست است. ون تویوتا گرنویا در استرالیا به‌طور موثری جایگزین تاراگو خواهد شد که تولید آن در پایان سال ۲۰۱۹ متوقف خواهد شد.

گرنویا طی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به نمایشگاه‌های خودرو استرالیا خواهد رسید؛ گفته می‌شود که برای مدت کوتاهی هر دو ون گرنویا و تاراگو (Tarago) درکنار یکدیگر فروخته خواهند شد. از سال ۱۹۸۳ تاکنون چهار نسل از ون تاراگو در استرالیا و تقریباً ۱۰۴ هزار و ۲۲۹ دستگاه تا پایان سال ۲۰۱۸  به فروش رسیده است.

Toyota Granvia Luxury Minivan / مینی ون لوکس تویوتا گرنویا

درحالی‌که قیمت تویوتا گرنویا هنوز اعلام نشده است، تاراگو  هم‌اکنون در مدل پایه GLi با قیمت ۳۱ هزار و ۲۶۰ دلار فروخته می‌شود و تیپ آلتیما نیز با قیمت ۴۴ هزار و ۸۵۰ دلار به فروش می‌رسد. انتظار می‌رود که ون گرنویا قیمتی بین ۳۵ تا ۵۰ هزار دلار داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات