جگوار لندرور با کاهش سود جدی مواجه است

پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش سال مالی شرکت جگوار لندرور به‌تازگی منتشر شده و خبر از کاهش سود جدی این شرکت می‌دهد. مدیرعامل شرکت برای آینده اقدامات اصلاحی جدیدی را درنظر گرفته است.
تبلیغات

شرکت جگوار لندرور به‌تازگی گزارش مالی سالانه‌ی خود را منتشر کرده که نشان از ضرر ۳.۶ میلیارد پوندی این شرکت نسبت به سال گذشته دارد؛ اما رالف اسپت، مدیرعامل شرکت جگوار لندرور اعلام کرده برنامه‌های جدیدی برای آینده درنظر گرفته شده است تا شرکت سودآوری بیشتری داشته باشد. ضرر حساب‌شده‌ی پیش از مالیات تا آخر ماه مارس به ۳.۱ میلیارد پوند می‌رسد که نشان از کاهش ارزش سهام این شرکت از سه‌ماهه‌ی آخر سال گذشته‌ی میلادی دارد.

جگوار لندرور

این موضوع ناشی از کاهش فروش در چین و مشخص نبودن سرانجام برگزیت است. درآمد کلی ۲۴.۲ میلیارد پوندی این شرکت هم تا ۱.۲ میلیارد پوند کاهش یافته است. با وجود اینکه فروش سالیانه در انگلستان به میزان ۸.۴ درصد و در آمریکای شمالی به میزان ۸.۱ درصد افزایش یافته است؛ اما میزان فروش کلی ۵۷۸,۹۱۵ در چین نشان از کاهش ۵.۸ درصدی دارد.

جگوار لندرور

جگوار لندرور در آخرین سه‌ماهه‌ی سال مالی خود در ماه مارس و ژانویه، میزان سود ۲۶۹ میلیون پوند بدون احتساب مالیات را تجربه کرد. این مقدار پس از درنظر گرفتن هزینه‌های جانبی به ۱۲۰ میلیون پوند کاهش یافت که هزینه‌های برنامه‌های آتی شرکت را هم شامل می‌شود. به‌گفته‌ی شرکت، میزان ۳.۸ میلیارد پوند به‌صورت پول نقد حفظ شده است. به‌گفته‌ی اسپت، برنامه‌های اصلاح ساختاری شرکت تاکنون به میزان ۱.۲۵ میلیارد دلار در بهره‌وری شرکت تاثیر داشته است.

جگوار لندرور

همچنین این مسئله شرکت جگوار لندرور را به یکی از اولین شرکت‌هایی تبدیل می‌کند که در کلاس خود، با وجود موانع متعدد در فکر تغییر صنعت خودروسازی است. بنابر سخنان اسپت:

ما در حال اعمال تغییرات توافق‌شده هستیم تا پیچیدگی‌ها را کاهش دهیم و کسب‌وکارمان را به‌سمت بهبود هزینه‌ها و جریان مالی هدایت کنیم. جگوار لندرور روی آینده تمرکز دارد و ما بر مشکلات ساختاری و دوره‌ای که در میزان سوددهی شرکت در چند سال گذشته تاثیر گذاشته است، چیره شدیم. ما به‌عنوان یک شرکت متحول‌شده و سودآور ادامه خواهیم داد و سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه چند سال گذشته را در ساخت محصولات جدید، خودروهای خودران، متصل، الکتریکی و فناوری‌های مشترکی که باعث افزایش تقاضا در آینده می‌شوند، انجام خواهیم داد.
جگوار لندرور

نتایج مالی چند وقت اخیر شرکت جگوار لندرور شایعاتی را مبنی بر فروش این شرکت توسط تاتا موتورز به گروه پژو سیتروئن را به وجود آورده بود؛ مالک شرکت تاتاموتور در یک کنفرانس مطبوعاتی شایعات را رد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات