مدیاتک تراشه 5G خود را آخر ماه میلادی جاری معرفی می‌کند

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
شرکت تایوانی مدیاتک اواخر ماه میلادی جاری تراشه‌ی جدید خود با قابلیت پشتیبانی از 5G را رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

پیش‌ازاین، سامسونگ و هواوی و کوالکام تراشه‌هایی با پشتیبانی از شبکه‌های پرسرعت 5G معرفی کرده‌اند و حالا مدیاتک هم وارد این بازار شده و قصد دارد اولین تراشه‌ی 5G خود را معرفی کند. این شرکت تایوانی تولیدکننده‌ی محصولات نیمه‌هادی اعلام کرده اکنون زمان آن فرارسیده که هوشمندی با سرعت همراه شود؛ ازاین‌رو، محصول 5G مجهز به هوش مصنوعی این شرکت در ماه مِه از راه خواهد رسید. بدین‌ترتیب، نهایتا ۱۰ روز دیگر تا معرفی پلتفرم جدید شرکت مدیاتک باقی مانده است.

تراشه‌ی Helio M70 درابتدا به‌عنوان پلتفرم 5G این شرکت معرفی شد؛ اما تاکنون به‌طوررسمی وارد بازار نشده و درواقع هنوز هیچ‌یک از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از تراشه‌ی مذکور در محصولات خود استفاده نکرده‌اند. البته، هنوز نمی‌دانیم مودم 5G به‌طورپیش‌فرض روی تراشه‌ی جدید مدیاتک ارائه می‌شود یا رسما به‌همراه M70 معرفی خواهد شد. درهرحال، با درنظرگرفتن برنامه‌ی زمانی اعلام‌شده برای معرفی این پلتفرم، احتمالا محصولات مجهز به تراشه‌ی جدید مدیاتک تا اواخر سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار نخواهد شد.

اولویت اصلی مدیاتک فناوری 5G و هوش مصنوعی است و تراشه‌ی ۱۲ نانومتری Helio P90 نیز به‌همراه واحد پردازشی مجزایی برای هوش مصنوعی روانه‌ی بازار شده است. این واحد پردازشی می‌تواند محاسبات مربوط‌به هوش مصنوعی را با سرعتی در مقیاس گیگابیت‌برثانیه انجام دهد. بنابر ادعای مدیاتک، تراشه‌ی مذکور می‌تواند بدن انسان و برخی از ژست‌های حرکتی را ردیابی کند.

دیدگاه شما درباره‌ی تراشه‌ی 5G مدیاتک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات