خرید سه پایه دوربین برای عکاسی حرفه‌ای از سایت دیدنگار

شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر قصد دارید سه‌پایه‌ی دوربین بخرید یا با انواع سه‌پایه و قیمتشان آشنا شوید و اطلاعات بیشتری درباره‌شان کسب کنید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. نیت اصلی ما این است که هزینه‌ی اضافی صرف خرید سه‌پایه‌ی دوربین نکنید.
تبلیغات

سه‌پایه در عکاسی به‌عنوان لرزش‌گیر یا تنظیم‌کننده‌ی ارتفاع و سطح دوربین عکاسی، فلاش استودیویی یا دیگر لوازم عکاسی استفاده می‌شود. درباره‌ی سه‌پایه دوربین نکاتی وجود دارد که با‌توجه‌به آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین سه‌پایه را برای کارتان انتخاب کنید.

یکی از ویژگی‌های سه‌پایه مناسب سبک‌بودن است. معمول سه‌پایه‌های سبک‌تر به‌دلیل راحتی جابه‌جایی گران‌تر هستند. سه‌پایه‌ها ازلحاظ حجم در اندازه‌های گوناگون تولید می‌شوند. روی بدنه‌ی هر سه‌پایه دو اندازه درج شده که یکی اندازه سه‌پایه در حالت کاملا بسته و دیگری اندازه سه‌پایه در حالت کاملا باز است. سه‌پایه متشکل از سَری، پایه، قفل و سرپایه است.

دیدنگار

در اینجا، سه‌پایه‌ها را براساس نوع کاربرد معرفی می‌کنیم:

عکاسی استودیویی

اگر قصد دارید در استودیو و فضاهای بسته عکاسی کنید، وزن و ابعاد سه‌پایه در حالت جمع‌شده برایتان اولویت ندارد و می‌توانید با صرف هزینه‌ی کمتر سه‌پایه‌ای بخرید که مناسب کارتان باشد. ابعاد حالت جمع‌شده و کاملا باز سه‌پایه روی بدنه‌ی آن درج می‌شود. قیمت سه پایه دوربین با کاهش وزن و ابعاد آن در حالت جمع‌شده افزایش می‌یابد.

عکاسی طبیعت و لنداسکیپ

در طبیعت، با شرایط پیش‌بینی‌نشدنی رو‌به‌رو هستید و ممکن است مجبور باشید مسافت زیادی پیاده‌روی کنید. در این شرایط، اگر سه‌پایه دوربینتان سنگین باشد، خیلی زود خسته می‌شوید و دیگر نایی برای عکاسی در جانتان نمی‌ماند. یکی از ویژگی‌هایی که هنگام خرید سه‌پایه‌ی دوربین برای عکاسی طبیعت باید در نظر داشته باشید، قابلیت تعویض سرپایه‌های آن است. سرپایه‌ها محل تلاقی سه‌پایه و زمین هستند.

برای زمین های جنگلی و کوهستانی نوعی از سه‌پایه‌ها با سرپایه‌ی تعویض‌شدنی تولید شده‌اند. وقتی به طبیعت می‌روید، از سری فلزی نوک‌تیز آن‌ها می‌توانید استفاده کنید. این سری‌های فلزی نوک‌تیز به ثابت‌شدن سه‌پایه و چفت‌شدن در محل بسیار کمک می‌کنند. برای خرید این سه‌پایه ها البته باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

عکاسی شهری و خیابانی یکی از محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی است. شما حتی با خرید مونوپاد می‌توانید عکاسی خیابانی کنید و شات‌های زیبایی بگیرید. کشاندن سه‌پایه در شهر احتمالا کار دست‌وپاگیر و پرزحمتی است و مونوپاد یا تک‌پایه برای این کار بهتر است.

نکته‌ی آخر مربوط‌به عکاسی ماکرو است. این ژانر عکاسی ازآنجاکه ممکن است نیاز به قراردادن دوربین در موقعیت‌های نامعمول را ایجاد کند، مستلزم استفاده از سه‌پایه‌هایی با ستون میانی متحرک است که قابلیت چرخش در محور افقی را داشته باشند. با استفاده از این مدل سه‌پایه‌ها می‌توانید دوربینتان را در هر موقعیتی قرار دهید.

دیدنگار

نکات مربوط‌به سه‌پایه بیشتر از این‌ها است و در این مطلب، مجال برای بیان تمامشان نیست. در مجله‌ی دیدنگار، مقالات متنوعی درباره‌ی سه‌پایه‌ی دوربین است که به‌طور جامع‌تری به آن‌ها پرداخته‌ شده است که می‌توانید درصورت نیاز، آن‌ها را مطالعه کنید.

با مراجعه به سایت دیدنگار می‌توانید از جدیدترین محصولات و مقالات ما درباره‌ی دوربین و عکاسی مطلع شوید. اگر قصد خرید دوربین دارید، مقالات مقایسه‌ای ما کار انتخاب دوربین را برایتان راحت‌تر خواهند کرد. به امید دیدار شما در دیدنگار.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات