شماره‌ تلفن‌ های یازده رقمی در ژاپن، در حال اتمام است

جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌دنبال توسعه‌ی اینترنت اشیاء و نگرانی از اتمام شماره تلفن‌های یازده رقمی، دولت ژاپن تا سال ۲۰۲۱، شماره تلفن‌های ۱۴ رقمی عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

به گزارش تایمز ژاپن، تعداد شماره تلفن‌های ۱۱ رقمی ژاپن در حال اتمام است. این کشور برای برطرف کردن نگرانی از اتمام شماره تلفن‌های یازده رقمی تا سال ۲۰۲۲، به‌دنبال انتشار ۱۰ میلیارد شماره‌ی ۱۴ رقمی تا سال ۲۰۲۱ است. رشد زیاد دستگاه‌های IoT (اینترنت اشیاء) در ژاپن که خود به سیم‌کارتی جداگانه نیاز دارند، تقریبا تمام شماره تلفن‌های ۱۱ رقمی عرضه شده در کشور  را به خود اختصاص داده است. انتظار می‌رود با ارائه‌ی شبکه‌های 5G در سال ۲۰۲۰، شماره تلفن‌های بیش‌تری نیز نسبت به وضع فعلی مورد استفاده قرار گیرد.

طرح وزارت ارتباطات ژاپن مبنی بر انتشار شماره‌ تلفن‌های ۱۴ رقمی توسط سه اپراتور اصلی تلفن کشور یعنی ان‌ان‌تی (NTT Docomo Inc)، کی‌دی‌دی‌آی (KDDI Corp) و سافت‌بنک (SoftBank Corp) پذیرفته شده است. شماره‌ تلفن‌های ۱۱ رقمی موجود با پیش‌شماره‌های «۰۹۰»، «۰۸۰» و «۰۷۰» عرضه می‌شوند. در سال ۲۰۱۷ نیز این کشور ۸۰ میلیون شماره تلفن با پیش‌شماره‌ی «۰۲۰» برای دستگاه‌های IoT منتشر کرد که تاکنون تقریبا نصف این شماره‌ها استفاده شده‌اند.

احتمالا ژاپن تنها کشوری نیست که با کمبود شماره تلفن برای دستگاه‌های جدید مواجه می‌شود.  سال گذشته، تعداد دستگاه‌های IoT در جهان از تعداد موبایل‌ها بیشتر شد. همچنین در سال ۲۰۰۸، تعداد دستگاه‌های ارتباطی از تعداد انسان‌ها بیشتر شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۵۰ میلیارد دستگاه ارتباطی در جهان وجود داشته باشد.

شماره‌های ۱۰ و ۱۱ رقمی از اواخر دهه‌ی ۹۰، هم‌زمان با ظهور اینترنت و موبایل در آمریکای شمالی، معمول شدند. حتی در سال ۲۰۰۱، روزنامه‌ی نیویورک تایمز از افزایش شماره‌های فرسوده (number exhaustion) به خاطر نیاز نیویورکی‌ها به کد محلی جهت تماس داخل شهری انتقاد کرد. ارائه‌ی اینستاگرام و مسنجر فیسبوک، جایگزین شماره‌ تلفن‌های زیادی برای نسل Z  و هزاره (نسل جوانی که بعد از سال ۲۰۰۰ به دنیا آمده‌اند) شده است. به نظر می‌رسد حداقل امروزه، دیگر با مشکل شماره‌های فرسوده مواجه نیستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات