ایسوس ذن‌فون ۶ با دوربین چرخان و نمایشگر بدون حاشیه معرفی شد

جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
مطالعه 6 دقیقه
ایسوس به‌طور رسمی از نسل جدید پرچم‌دار خود با نام زنفون ۶ رونمایی کرد. باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین چرخان، مهم‌ترین مولفه‌های این گوشی به شمار می‌روند.
تبلیغات

گوشی هوشمند ایسوس ذن‌فون ۶ (Asus ZenFone 6) به‌طور رسمی رونمایی شد. اگرچه نسل قبلی این محصول، ذن‌فون ۵ تنها یک کپی نه‌چندان جذاب از آیفون ۱۰ اپل بود، اما مدل جدید اکنون ویژگی‌هایی دارد که منجر به افزایش جذابیت دستگاه شده است. ذن‌فون ۶ به نمایشگری کاملا بدون حاشیه مجهز شده که به‌لطف بهره بردن از دوربین چرخان، حتی لبه‌ی بالایی نمایشگر نیز فاقد از هرگونه حاشیه و بدون ناچ یا برش مخصوص دوربین است. در تصویر زیر، دوربین چرخان ذن‌فون ۶ را در حالت سلفی مشاهده می‌کنید.

Asus Zenfone 6 (ZS630KL) / ذن فون ۶

به‌نظر می‌رسد ایسوس سرانجام تصمیم گرفته جهت‌گیری خود در تولید گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد و حال با معرفی ذن‌فون ۶ ویژگی‌هایی برای این محصول تدارک دیده که حداقل از نظر طراحی، شخصیت خاصی برای گوشی ایجاد کرده است. استراتژی پیشین ایسوس تولید گوشی‌هایی بود که به محصولات اپل و سامسونگ شباهت داشته باشند. نمایشگر در نظر گرفته شده برای ذن‌فون ۶ کاملا بدون حاشیه‌ است و همان‌طور که اشاره شد فاقد لبه‌های باریک و مشکی‌رنگ بالایی و پایینی بوده و علاوه‌براین ناچ یا بریدگی در بالای این صفحه‌نمایش وجود ندارد. این موضوع باعث شده تا تماشای نمای جلویی دستگاه لذت‌بخش باشد. البته ضخامت لبه‌ی پایینی نمایشگر ذن‌فون ۶ نسبت به لبه‌های دیگر کمی بیشتر است.

ایسوس سعی کرده تا قیمت نسل جدید گوشی‌ هوشمند خود را ثابت نگه دارد. مدل پایه‌ی ذن‌فون ۶ با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۴۹۹ دلار در دسترس علاقمندان خواهد بود. بد نیست اشاره کنیم که قیمت در نظر گرفته شده برای ذن‌فون ۵ نیز دقیقا ۴۹۹ دلار بود.

Asus Zenfone 6 (ZS630KL) / ذن فون ۶

برای نظر دادن در مورد کیفیت دوربین ذن‌فون ۶ باید حداقل چند روز با آن کار کرد اما بنا به اعلام وب‌سایت ورج، تصاویر درج شده توسط دوربین این گوشی در نگاه اول از کیفیت خوبی برخوردار است. در ابتدا ممکن است دوربین چرخان برای کاربر کمی عجیب به‌نظر برسد، به‌خصوص با جلوه‌های صوتی مخصوصی که ایسوس برای چرخش دوربین در نظر گرفته است. البته امکان غیرفعال کردن این جلوه‌های صوتی همیشه در دسترس خواهد بود. می‌توان گفت که استفاده از دوربین چرخان می‌تواند راه‌کاری بسیار مناسب برای تولید گوشی‌هایی با نمایشگر کاملا بدون حاشیه باشد. سامسونگ نیز در تولید گوشی هوشمند گلکسی A80 روشی مشابه با روش ایسوس در پیش گرفته ولی با این تفاوت که برای بخش جلویی گلکسی A80 نیز چندین دوربین مجزا در نظر گرفته شده و این در حالی است که در ذن‌فون ۶ می‌توان از دوربین با کیفیت و اصلی دستگاه در بخش جلویی آن نیز استفاده کرد.

دوربین ذن‌فون ۶ شامل دو حسگر است؛ نمونه‌ی ۴۸ مگاپیکسلی اصلی و حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید عریض که به‌لطف‌ قابلیت چرخش دوربین می‌توان از آن برای ثبت تصاویر سلفی گروهی یا ثبت تصاویر پرتره با زاویه‌ی دید گسترده استفاده کرد. ایسوس مهندسی زیادی روی دوربین این گوشی هوشمند انجام داده و یک موتور مخصوص برای ذن‌فون ۶ در نظر گرفته که امکان چرخاندن دوربین را تا ۱۸۰ درجه فراهم می‌کند. بدین ترتیب می‌توان از دوربین‌های پشتی دستگاه به‌عنوان دوربین سلفی نیز استفاده کرد. با این وجود که ایسوس از مواد مستحکمی برای ساخت این بخش بهره برده است، اما به‌دلیل حضور چندین بخش متحرک در سیستم دوربین چرخان ذن‌فون ۶، همچنان نگرانی‌هایی بابت مقاومت آن به‌خصوص در ضربه وجود خواهد داشت. ایسوس برای کاهش این نگرانی‌ها یک سیستم خودکار در ذن‌فون ۶ ایجاد کرده که می‌تواند سقوط دستگاه از دست کاربر را شناسایی کرده و بلافاصله به‌طور کاملا خودکار، دوربین چرخان را به جایگاه اولیه‌‌اش بازگرداند. البته بهتر است کاربران جدا از تست این ویژگی خودداری کنند.

Asus Zenfone 6 (ZS630KL) / ذن فون ۶

افزون بر آنچه گفته شد، ایسوس نوآوری‌های دیگری را هم در دوربین چرخان ذن‌فون ۶ قرار داده است. شما می‌توانید بدون حرکت کردن و فقط با نگه داشتن گوشی، تصاویر پانورامای افقی یا عمومی ثبت کنید زیرا دوربین در این حالت به‌طور خودکار می‌چرخد تا عکس پانوراما کامل شود. قابلیت جالب دیگر این گوشی، امکان ردیابی یک سوژه در حالت ضبط فیلم است. با فعال کردن این ویژگی، با حرکت دادن سوژه‌ی مورد نظر، دوربین ذن‌فون ۶ به‌طور خودکار به سمت سوژه می‌چرخد. ایسوس همچنین امکان اعمال تنظیمات دستی را در اختیار کاربران قرار داده است.

Asus Zenfone 6 (ZS630KL) / ذن فون ۶

شرکت ایسوس قصد دارد ذن‌فون ۶ را در سه مدل به‌فروش برساند. نسخه‌ی پایه این محصول با رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۴۹۹ یورو (حدود ۵۵۷ دلار) به‌فروش خواهد رسید. ایسوس وعده داده که دو نسخه‌ی رده‌بالاتر ذن‌فون ۶ نیز در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت که یکی از آن‌ها به رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی مجهز شده است.

اگرچه قیمت در نظر گرفته شده برای ذن‌فون ۶ در حد گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی بازار است، اما ویژگی‌های سخت‌افزاری این محصول به پرچم‌داران اندرویدی شباهت زیادی دارد. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، بدنه‌ی آلومینیومی یک‌تکه‌ی با پوشش گوریلا گلس ۶ برخی از این ویژگی‌ها هستند. قابلیت مهم دیگر این گوشی هوشمند، باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است تا خیال کاربران از شارژدهی گوشی در استفاده‌های سنگین و طولانی‌مدت نیز راحت باشد. ایسوس همچنین امکان استفاده از درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون را برخلاف بسیاری از پرچم‌داران مشابه، در دسترس کاربران قرار داده است. دو ویژگی مهمی که نبود آن‌ها در ذن‌فون ۶ به‌چشم می‌آید، شارژ بی‌سیم و ضدآب بودن است.

Asus Zenfone 6 (ZS630KL) / ذن فون ۶

پیش‌تر ایسوس طی سال‌های اخیر همیشه رابط کاربری اندروید را برای استفاده در گوشی‌های خود بسیار شخصی‌سازی می‌کرد و اپ‌های پیش‌فرض زیادی را روی محصولات خود ارائه می‌داد. اما حالا و با معرفی ذن‌فون ۶، این شرکت استراتژی نرم‌افزاری خود را هم تغییر داده و سعی کرده تجربه‌ی رابط کاربری ساده و نزدیک به اندروید خالص را به مشتریان خود تقدیم کند.

ذن‌فون ۶ یک کلید سخت‌افزاری به‌نام اسمارت‌کی نیز دارد که به‌صورت پیش‌فرض دستیار صوتی گوگل اسیستنت را فعال می‌کند، اما کاربر می‌تواند به دلخواه خود از این کلید برای ثبت اسکرین‌شات، باز کردن اپلیکیشنی خاص، باز کردن دوربین و مواردی از این قبیل استفاده کند. کلید یاد شده از چند حالت در هنگام فشرده شدن پشتیبانی می‌کند و این یعنی کاربران می‌توانند برای هرکدام از حالت‌های فشردن ساده‌، فشردن و نگه‌داشتن یا دوبار فشردن، عملکردی مجزا تعیین کنند.

ذن‌فون ۶ ایسوس از طراحی خلاقانه‌ای بهره می‌برد و مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی هم دارد و در عین حال قیمت تعیین شده برای آن بسیار مناسب است تا عرضه‌ی آن به بازار محصولات اندرویدی خبری جذاب برای علاقمندان محسوب شود.

نظر شما در مورد گوشی جدید ذن‌فون ۶ ایسوس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات