مک لارن GT معرفی شد

چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
مک‌لارن ساعاتی قبل جدیدترین سوپراسپرت خود با نام GT را معرفی کرد. این محصول، راحتی رانندگی با یک خودروی لوکس و توانایی‌ فنی مطابق با کلاس سوپراسپرت را فراهم می‌کند.
تبلیغات

مک‌لارن پیش‌تر قول داده بود مدل GT سبک جدیدی در کلاس خودروهای گرندتورر به‌وجود آورد و ترکیبی منحصر‌به‌فرد از ساختار سبک‌وزن و پیشرانه‌ی تویین‌‌توربو هشت سیلندر قدرتمند و کابین جادار را ارائه دهد. علاوه‌براین ویژگی‌ها، گرندتورر جدید مک‌لارن ویژگی‌های موردانتظار خودرو سوپراسپرت را هم دارد. مدل GT از مهندسی ابرخودرو اسپیدتیل بهره می‌برد و چهارمین عضو مک‌لارن در برنامه‌ی ساخت خودروهای جدید تا سال ۲۰۲۵ محسوب می‌شود.

مک لارن GT

خودرو مک‌لارن GT برای بازار جدیدی از مشتریان طراحی شده که قدرت خودرو سوپراسپرت و راحتی خودرو اسپرت مناسب برای سفرهای بلند‌مدت را انتظار داشته باشند. به‌گفته‌ی مک‌لارن، مدل جدید GT سبک‌تر و پرسرعت‌تر و چابک‌تر از هر خودرو دیگری در کلاس گرندتوررها است. مک‌لارن GT برپایه‌ی شاسی فیبرکربنی یکپارچه‌ی MonoCell II-T با دوام فراوان و وزن بسیار سبک ساخته‌ شده است. بنابراین، وزن گرندتورر جدید مک‌لارن فقط به ۱,۵۳۰ کیلوگرم می‌رسد.

مک لارن GT

در قسمت عقب خودرو، فضای بار ۴۲۰ لیتری درنظر گرفته‌ شده که زیر پوشش شیشه‌ای قرار گرفته است. این پوشش به‌طوردستی باز‌وبسته می‌شود؛ اما آپشن باز‌وبسته‌شدن برقی را هم می‌توان سفارش داد. به‌گفته‌ی مک‌لارن، پیشرانه‌ی این خودرو در پایین‌ترین حالت ممکن قرار گرفته تا فضای بار بیشتری دردسترس باشد. فضای بار دیگری هم در قسمت جلو خودرو وجود دارد که به‌اندازه‌ی ۱۵۰ لیتر گنجایش دارد.

مک لارن GT
مک لارن GT
مک لارن GT
مک لارن GT

بدین‌ترتیب، فضای بار کلی مک‌لارن GT به ۵۷۰ لیتر می‌رسد که اکنون به‌ جادارترین خودرو تاریخ مک‌لارن تبدیل شده است. در مقام مقایسه، خودروی 570 GT فقط ۳۷۰ لیتر گنجایش دارد. در داخل کابین خودرو، فضای جاداری را شاهد هستیم که برای سفرهای طولانی‌مدت طراحی شده است. صندلی‌ها از نوع تنظیم‌شونده‌ی برقی به‌همراه گرم‌کن هستند و طراحان مک‌لارن برای راحتی بیشتر، در صندلی‌ها از پد‌هایی متریالی استفاده کردند که از خستگی پشت و سرشانه‌ها جلوگیری می‌کند.

مک لارن GT

علاوه‌براین، در کابین مدل GT از پیشرفته‌ترین سیستم سرگرمی مک‌لارن و سیستم روشنایی مخصوص و سقف شیشه‌ای الکتروکرومیک آپشنال به‌جای سقف فیبرکربنی استاندارد، استفاده شده است. سیستم صوتی Bowers & Wilkins با ۱۲ بلندگو و ساب‌ووفر فیبرکربن به‌همراه بلند‌گو‌های میان‌رده از جنس کولار هم به‌صورت آپشن سفارش‌دادنی است. برای راحتی بیشتر سرنشینان در کابین و کاهش صدای ناشی از ارتعاشات شاسی، مک‌لارن از دسته‌موتورهای مخصوصی استفاده کرده که فقط نیمی از سختی نمونه‌ی استفاده‌شده در مک‌لارن 600LT را دارند.

مک لارن GT

مهندسان مک‌لارن برای مدل GT پیشرانه‌ی چهارلیتری هشت سیلندر تویین‌توربو جدیدی درنظر گرفته‌اند که می‌تواند ۶۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بین دورهای ۵,۵۰۰ تا ۶,۵۰۰ تولید کند. پیشرانه با جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ی دوکلاچه هماهنگ شده است و فقط در ۳.۲ از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

مک لارن GT
مک لارن GT
مک لارن GT
مک لارن GT

مهم‌تر از همه، مهندسان مک‌لارن پیشرانه‌ی M840TE گرندتورر GT را طوری طراحی کرده‌اند که ۹۵ درصد گشتاور تولیدی را بین دورهای ۳,۰۰۰ تا ۷,۲۵۰ دراختیار راننده قرار دهد. درنتیجه، گشتاور لازم برای سبقت‌گیری در بازه‌ی قدرتی بیشتری دراختیار خواهد بود. سیستم تعلیق مک‌‌لارن GT برپایه‌ی سیستم Optimal Control Theory شاسی نمونه‌ی 720S ساخته‌ شده است.

مک لارن GT

سیستم تعلیق خودرو با استفاده از حسگرهای مخصوصی، موانع موجود در جاده را شناسایی می‌کند و با پیش‌بینی پستی‌وبلندی‌ها، ضربه‌گیرها را در دو میلی‌ثانیه تنظیم می‌کند. علاوه‌براین، سه حالت مختلف برای فرمان خودرو در نظر گرفته شده است: Comfort و Sport و Track. ثبت سفارش برای مک‌لارن GT هم‌اکنون آغاز شده و تحویل اولین نمونه‌های این خودرو برای اواخر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است. قیمت پایه‌ی در نظر گرفته‌شده برای این خودرو ۲۱۰ هزار دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات