پرداخت با رمزارز در eBay امکان‌پذیر می‌شود؟

سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
eBay به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فعالان دنیای تجارت الکترونیک، احتمالا پرداخت با رمزارز را در سرویس خود فعال خواهد کرد.
تبلیغات

تبلیغات جدید ای‌بی نشان می‌دهد که آن‌ها در حال آماده‌سازی برای پذیرش «ارز مجازی» و «دارایی‌های کلکسیونی دیجیتال» در پلتفرم خود هستند. عبارت‌های مذکور به‌ همین صورت در تبلیغات شرکت مشاهده می‌شوند که در جریان رویداد کنسنسوس در نیویورک نصب شدند. بنرهای تبلیغاتی احتمال ورود ای‌بی به دنیای ارز دیجیتال را تقویت می‌کنند که شاید به تغییری عظیم در استفاده از این ارزها بدل شود.

تصاویر بنرهای تبلیغاتی ای‌بی ابتدا در یک کانال تلگرامی به‌نام PatronsOfTheMoon منتشر شد و هنوز تأییدیه‌ای از خود شرکت ارائه نشده است. اگر تصاویر منتشرشده حقیقت داشته باشند، به آن معنی است که ارزهای دیجیتال برای ۱۸۰ میلیون کاربر فعال پلتفرم در دسترس خواهند بود.

بازارچه‌ی‌ عظیم خرید و فروش اینترنتی، احتمالا نگاهی هم به دارایی‌های کلکسیونی دیجیتال دارد که از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Cryptokitties اشاره کرد که در ماه‌های پایانی ۲۰۱۷ مشهور شد. ظرفیت این نوع از دارایی‌ها ابتدا در پلتفرم اتریوم به نمایش درآمد که برای اولین‌بار پلتفرمی برای دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد ارائه کرد.

ای‌بی امروز به‌عنوان مرکزی برای خرید و فروش آیتم‌های کلکسیونی و مزایده‌های مرتبط با آن‌ها شناخته می‌شود؛ درنتیجه استفاده از دارایی‌های دیجیتال به‌صورت مذکور می‌تواند کارایی بالایی داشته باشد.

تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی از سوی eBay منتشر نشده است؛ البته آن‌ها از مدت‌ها قبل ارتباطی گسترده با دروازه‌ی پرداخت بیت‌ کوین به‌نام Utrust داشته‌اند. یوتراست، مدیر اجرایی سابق ای‌بی و پی‌پال، سانجا کان را به‌عنوان معاون ارشد ارتباطات بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ استخدام کرد. درنتیجه شاید بتوان ارتباط ای‌بی را با یوتراست منطقی دانست. یوترسات در زمان استخدام سانجا کان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود:

تجربه‌ی سانجا در ای‌بی و پی‌پال، او را به فردی عالی برای همکاری با یوتراست و پیاده‌سازی کاربردهای تجاری پلتفرم تبدیل می‌کند. ما تصور می‌کنیم که او نیرویی مهم در بالا بردن برند یوتراست در فضای تجارت الکترونیک با استفاده از رمزارزها خواهد بود؛ فضایی که درنهایت به آینده‌ی صنعت پرداخت‌های آنلاین بدل می‌شود.
ارز دیجیتال در eBay

آرشیوهای خبری نشان می‌دهند که ای‌بی از پایان سال ۲۰۱۷ نگاهی به صنعت پرداخت با ارز دیجتال داشته است. اسکات کاتلر، معاون ارشد اجرایی در زیرمجموعه‌ی آمریکای ای‌بی در آن زمان اعلام کرده بود که شرکت باجدیت به‌دنبال پشتیبانی از پرداخت با استفاده از بیت‌کوین است. او در مصاحبه‌ای گفته بود:

این ترندی است که همه درباره‌اش صحبت می‌کنند. البته متأسفانه ما اکنون در ای‌بی از پرداخت با بیت‌کوین پشتیبانی نمی‌کنیم. با افزایش ورود ارزهای دیجیتال به بدنه‌ی جامعه، ما هم به‌دنبال پیاده‌سازی راهکارهایی برای پشتیبانی خواهیم بود، اما هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم.

به‌هرحال در روزهای جاری و برگزاری رویداد کنسنسوس نیویورک با محوریت ارزهای دیجیتال، اخبار گوناگونی پیرامون این پدیده‌های می‌شنویم. به‌جز ای‌بی، شرکت‌های متعدد کوچک و بزرگ اخباری را در این زمینه به خود اختصاص دادند. به‌عنوان مثال، استارتاپ Flexa از فعالان جدی بازار رمزارز، از همکاری با بزرگانی همچون استارباکس، نایکی و دیگر شرکت‌های بزرگ خبر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات