مسیریابی بهتر در پی همکاری سرویس نقشه بلد و شهرداری تهران

سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
سرویس نقشه و مسیریاب بلد در راستای بهبود مسیریابی خود با شهرداری تهران همکاری می‌کند.
تبلیغات

سرویس نقشه و مسیریاب بلد در راستای بهبود مسیریابی و هدایت بهتر کاربران طی نشستی با احسان جاهد، مدیرعامل مرکز کنترل ترافیک و حسام مقصودلو، مشاور سازمان فناوری اطلاعات و اربتاطات شهرداری به بررسی زمینه‌های همکاری برای بهبود کیفیت سرویس‌دهی پرداخته است.

سرویس‌های مسیریاب امروزه نقش بسیار پررنگی در ترافیک شهری و هدایت خودروها به مسیرهای مختلف بازی می‌کنند، به‌طوری‌که مسیریاب‌ها این روزها علاوه‌بر ارائه‌ی بهترین مسیر به کاربران برای زود رسیدن به مقصد، در تقسیم بار ترافیکی بین مسیرهای مواصلاتی نیز نقشی پررنگ بازی می‌کنند.

سرویس مسیریاب بلد

براساس توافقات به‌دست‌آمده بین سرویس نقشه و مسیریاب بلد و شهرداری تهران، مقرر شده است تا این نهاد شهری در راستای بهبود صحت مسیریاب بلد، اطلاعات شهری نظیر چراغ‌های راهنمای هوشمند و همچنین گزارش تصادف، سوانح و گره‌های ترافیکی را در اختیار بلد قرار دهد تا از این طریق کاربران این سرویس در کمترین زمان ممکن، مسیر موردنظر خود را طی کنند.

البته این تبادل اطلاعات یک‌طرفه نیست و بلد نیز با پردازش و تحلیل ترافیک در روزهای مختلف و گردآوری گزارش‌های لحظه‌ای از نقاط تصادف و سوانح، اطلاعات ارزشمندی را دراختیار فاوای شهرداری و مرکز کنترل ترافیک قرار می‌دهد که از این‌رو شهرداری می‌تواند با استناد به این گزارش‌ها تحلیل همه‌جانبه‌ای در این راستا انجام دهد. کاربران بلد نیز می‌توانند با گزارش‌های ترافیکی نظیر اعلام محل تصادف در پالایش بهتر داده‌ها همکاری کرده و درنتیجه شاهد بهبود عملکرد بلد باشند.

البته این تنها حوزه‌ی همکاری نیست و بلد فناوری مربوط‌به تبدیل تصویر به متن را که برای ثبت نقاط شهری مورد استفاده قرار داده است، در راستای پایش تعداد تردد و حجم ترافیک ازطریق دوربین‌های نظارتی دراختیار شهرداری قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات