تعداد کاربران اشتراکی اپل موزیک در آمریکا از اسپاتیفای پیشی گرفت

شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش جدید وال‌استریت ژورنال به‌نقل از منابعی معتبر، نشان می‌دهد که تعداد کاربران اشتراکی اپل موزیک در آمریکا از کاربران اسپاتیفای جلو زده است.
تبلیغات

اسپاتیفای (Spotify) و اپل موزیک (Apple Music) دو مورد از محبوب‌ترین سرویس‌های استریم موسیقی در دنیا هستند و کاربران زیادی به استفاده از آن‌ها تمایل نشان می‌دهند. یکی از موضوعات موردبحث، همواره تعداد کاربران این دو سرویس بوده است. گرچه تعداد کلی کاربران اپل موزیک به‌این‌زودی‌ها توانایی عبور از اسپاتیفای را نخواهد داشت، اما هرچه زمان می‌گذرد، به‌وضوح شاهد پیشرفت اپل موزیک هستیم.

براساس گزارش جدید رسانه‌ی وال‌استریت ژورنال، تعداد کاربران اشتراکی اپل موزیک در آمریکا در ماه فوریه‌ی ۲۰۱۹، از ۲۸ میلیون نفر عبور کرده است؛ از طرفی، اسپاتیفای پریمیوم (سرویس اشتراکی اسپاتیفای) در آمریکا، ۲۶ میلیون کاربر اشتراکی دارد. هیچ‌یک از دو شرکت اپل و اسپاتیفای به‌طور عمومی داده‌های منطقه‌ای مربوط‌به تعداد کاربران‌شان را منتشر نمی‌کنند؛ درواقع این دو شرکت در اغلب اوقات وقتی جهش زیادی در کاربران‌شان مشاهده شود، نسبت به انتشار آمار دقیق اقدام می‌کنند.

آن‌طور که وال‌استریت ژورنال می‌نویسد، نرخ رشد ماهانه‌ی کاربران آمریکایی اپل موزیک بین ۲.۶ تا ۳ درصد و همین نرخ برای اسپاتیفای بین ۱.۵ تا ۲ درصد است. همچنین نرخ رشد جهانی کاربران اپل موزیک ۲.۴ تا ۲.۸ درصد و نرخ رشد جهانی اسپاتیفای، ۲ تا ۲.۳ درصد اعلام شده است. 

اسپاتیفای

گرچه آمار یادشده نشان می‌دهد که اپل موزیک با سرعت بیشتری در حال همه‌گیر‌تر شدن است، اما حقیقت مهمی را نمی‌توان فراموش کرد. اینکه اپل موزیک برای رسیدن به اسپاتیفای، بی‌شک به چند سال زمان نیاز خواهد داشت (آن‌هم به شرطی که روند خوبش را حفظ کند). ماه دسامبر گذشته بود که اسپاتیفای اعلام کرد در سراسر دنیا ۲۰۷ میلیون کاربر فعال دارد که از این میزان، ۹۶ میلیون نفر آن‌ها اشتراک تهیه کرده‌اند.

این درحالی است که تعداد کاربران اپل موزیک جمعا به حدود ۵۰ میلیون نفر می‌رسد. اپل موزیک سرویس رایگان ندارد و به‌جز سه‌ماه سرویس هدیه برای کاربران جدید، تمامی کاربران برای استفاده از خدمات، باید اشتراک تهیه کنند. به‌علاوه با‌احتساب کاربران رایگان، سرویس اسپاتیفای همچنان از لحاظ تعداد کاربران آمریکایی، بالاتر از اپل موزیک قرار می‌گیرد. 

در ابتدا پیش‌بینی می‌شد که اپل موزیک بتواند در سال ۲۰۱۸ از لحاظ تعداد کاربران اشتراکی آمریکایی، اسپاتیفای را پشت سر بگذارد؛ اما اتخاذ استراتژی‌هایی جدید از سوی اسپاتیفای، اجازه نداد این اتفاق عملی شود. اسپاتیفای سال گذشته دست به کارهای جالبی زد؛ از جمله همکاری با سرویس استریم فیلم و سریال هولو. براساس قرارداد بین این دو شرکت، هر کس تا تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۰ خرداد ۱۳۹۸) اکانت اشتراکی اسپاتیفای تهیه کند، می‌تواند به‌طور رایگان در هولو به‌ تماشای محتوای ویدیویی بپردازد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ از این سرویس‌ها استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات