عملکرد عالی میک شوماخر در آزمایش با خودرو فرمول یک فراری

پنج‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
میک شوماخر در اولین تمرین درون فصل فرمول یک با تیم فراری، پس از مکس وشتاپن، در جایگاه دوم زمان‌گیری قرار گرفت.
تبلیغات

میک شوماخر، پسر مایکل شوماخر و قهرمان هفت دوره‌ی فرمول یک جهان، روز سه‌شنبه نخستین آزمایش فرمول یک خود را برای فراری در بحرین انجام داد و در زمان‌گیری پشت‌سر مکس وشتاپن از تیم ردبول ایستاد. شوماخر جوان در روزی شگفت‌آور در همان پیستی که پدرش ۱۵ سال پیش نخستین جایزه‌ی بزرگ خاورمیانه را با فراری به‌دست آورد، با ۰.۵۷۷ ثانیه بیشتر، پایین‌تر از راننده هلندی ۲۱ ساله ردبول قرار گرفت. در این رقابت که به‌عنوان اولین تمرین درون فصل ۲۰۱۹ برگزار شد، میک شوماخر زمان ۱ دقیقه و ۲۹.۹۷۶ ثانیه را با سریع‌ترین لاستیک ثبت کرد و در شرایط جوّی ناپایدار بحرین، موفق شد ۵۶ دور در پیست سخیر با خودرو فرمول یک تیم فراری بزند. 

Mick Schumacher Ferrari Formula One / میک شوماخر فراری فرمول یک

میک شوماخر گفت:

امروز واقعا لذت بردم. از همان لحظه اول که وارد گاراژ شدم، احساس می‌کردم در خانه خود هستم؛ زیرا بسیاری از افرادی که می‌دیدم، از دوران کودکی می‌شناختم. خودرو SF90 فراری به‌دلیل قدرتش بسیار باورنکردنی است؛ اما رانندگی با آن بسیار راحت بود و به‌همین‌دلیل، از رقابت امروز خیلی لذت بردم. من تحت‌تأثیر قدرت ترمزگیری خودرو F1 قرار گرفتم. 

همچنین، قهرمان اروپایی فرمول ۳ روز چهارشنبه پشت فرمان خودرو تیم آلفارومئو مجهز به پیشرانه‌ی فراری قرار گرفت. آزمایش روز سه‌شنبه اولین تجربه‌ی میک شوماخر از خودرو مدرن فرمول یک به‌شمار می‌رود؛ اگرچه او سال ۲۰۱۷ نیز، در گرندپری بلژیک با خودرو پدرش در پیست اسپا رانندگی کرده بود. 

مایکل شوماخر که هنوز رکورد ۹۱ قهرمانی جایزه‌ی بزرگ را دارد، پنج عنوان قهرمانی خود را با فراری در دوره‌ی طلایی ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ به‌دست آورد. شوماخر پدر آخرین‌بار در فصل ۲۰۰۶ با فراری به‌میدان رفت و در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ نیز با تیم مرسدس بنز به فرمول یک بازگشت. او از دسامبر۲۰۱۳ تاکنون به‌دلیل حادثه در کوه‌های آلپ فرانسه مصدوم شده و از انظار عمومی دور است. 

Mick Schumacher

میک شوماخر قصد دارد به‌عنوان راننده‌ی مسابقه‌ای کامل، وارد فرمول یک شود؛ اما هنوز مطمئن نیست بتواند تا سال ۲۰۲۰ اولین قهرمانی خود را به‌دست آورد. شوماخر که هفته گذشته در بحرین اولین مسابقه خود را در فرمول ۲ انجام داد، عجله ندارد سال آینده به رقابت‌های فرمول ۱ برسد. میک شوماخر گفت:

این اولین سال حضورم در فرمول ۲ است، ما می‌خواهیم ببینیم وضعیت چگونه پیش می‌رود. می‌خواهم به‌عنوان راننده‌ی کاملی وارد فرمول یک شوم؛ اما برای آن باید تاحدممکن آماده شده باشم. فکر می‌کنم گذشت زمان موضوع این را مشخص می‌کند؛ بنابراین، سعی می‌کنم هربار گامی به‌جلو بردارم. 
Michael Schumacher / مایکل شوماخر فرمول یک
فرمول یک بسیار پیچیده است و راه‌های بسیاری برای دیدن و یادگرفتن درباره‌ی خودرو وجود دارد. صحبت با [تیم فراری] و تلاش برای گرفتن اطلاعات، واقعا به ما در رانندگی کمک می‌کند. تجارب زیادی در این رانندگی آزمایشی یاد گرفتم که می‌توانم از آن در فرمول ۲ نیز استفاده کنم. امسال برای ما بسیار اهمیت دارد و امیدوارم در فرمول ۲ بتوانم موفقیت زیادی کسب کنم تا آینده‌ی درخشانی در فرمول یک داشته باشم. 
فرمول یک فرناندو آلونسو مک لارن

فرناندو آلونسو، قهرمان دو قهرمان جهان که در پایان فصل گذشته فرمول یک را ترک کرد، در آزمایش خودرو تیم مک‌لارن با لاستیک‌های پیرلی حضور داشت. آلونسو درباره‌ی حضور میک شوماخر در فرمول یک گفت:

شوماخر جوان به یک‌ سال حضور قدرتمند در فرمول ۲ نیاز دارد تا عملکرد خود را در رده‌های جوانان بهبود بخشد و برای حضور در سطوح بالاتر آماده شود. امسال حضور در فرمول ۲ اهمیت زیادی دارد؛ زیرا برخی از رانندگان باتجربه در این سطح هستند. البته، فصل آسانی برای شوماخر نیست؛ اما امیدوارم بتواند در آنجا و فرمول یک موفق باشد. حضور میک احتمالا برای این رشته مناسب خواهد بود؛ همچنان‌که خانواده شوماخر با خودرو فرمول یک بسیار خاص بودند. حس خوشایندی داشتم که باردیگر نام شوماخر را در پیست بشنوم و به‌یاد سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ افتادم که رقابت نفس‌گیری با مایکل برای قهرمانی داشتیم. من امروز او را ملاقات نکردم؛ اما خوشحال می‌شدم روی صفحه‌نمایش ببینم نام شوماخر و آلونسو درکنارهم قرار دارد. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات