بهترین شهرهای شمال هند برای بازدید از شاخص‌ترین جاهای دیدنی

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هند کشور رنگ‌ها، طعم‌ها و فرهنگ‌های مختلف است. در شمال هند شهرهایی واقع شده‌اند که تاریخ و فرهنگی غنی دارند و در سفر به این خطه باید از آن‌ها بازدید کرد.
تبلیغات

بقایای امپراطوری‌های باستانی، جهان‌شهرها، شهرهای مقدس و مذهبی، کوه‌های زیبا، دریاچه‌های خوش منظره و دره‌های سرسبز، همگی بخشی از چشم‌اندازهای وسیع و متنوع شمال هند است. اینجا هر چیزی برای همه وجود دارد؛ تور هند برای تمامی اعضای خانواده می‌تواند جذاب باشد. در این مقاله می‌خواهیم بهترین شهرهایی که در شمال هند باید از آن بازدید کنید را معرفی کنیم.

اگر شما هم قصد دارید برای دیدن زیبایی‌های طبیعی و تاریخی هند عازم این کشور شوید، برای انتخاب تورهای ارزان و متنوع هند، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

دهلی

دهلی هند

دهلی شهر منحصربه‌فردی تاریخی و جهان‌شهری است که هر کسی باید حداقل یک بار در زندگی از آن دیدن کند. بناهای تاریخی شهر، باغ‌های زیبا، غذاهای خوشمزه، بازارهای شلوغ و پرجنب و جوش، هنر سرزنده، فرهنگ‌های متنوع و جو سرزنده همگی دهلی را به شهری پویا و شگفت‌انگیز تبدیل کرده است.

از برجسته‌ترین جاهای دیدنی شهر می‌توان به دروازه هند، قلعه سرخ، مسجد جامع، مقبره همایون، منار قطب، چاندی چوک، معبد نیلوفر آبی و باغ‌های لودی اشاره کرد که حتما باید در تورهای دهلی آن‌ها را ببینید.

آگرا

آگرا هند

قطعا یکی از مشهورترین شهرهای شمال هند، آگرا است که به خاطر بناهای تاریخی‌اش شهرت دارد؛ این بناها یادآور دوران حکومت مغول‌ها است. آگرا رویای تحقق یافته علاقه‌مندان به معماری و تاریخ است؛ از تاج محل و قلعه قرن نوزدهمی آگرا گرفته تا شهر باستانی فاتح‌پور سیکری. 

واراناسی

هند

واناراسی که قدمتش به قرن ششم قبل از میلاد می‌رسد، یکی از قدیمی‌ترین شهرهایی است که از زمان شکل‌گیری تاکنون مسکونی است

واناراسی که قدمتش به قرن ششم قبل از میلاد می‌رسد، یکی از قدیمی‌ترین شهرهایی است که از زمان شکل‌گیری تاکنون مسکونی است. این شهر به مدت چندین قرن مکانی مهم برای زائران هندو و کسانی بود که به‌دنبال فضایی معنوی از سراسر جهان عازم واراناسی می‌شدند.

مردم برای طلب آمرزش از لرد شیوا و رسیدن به آرامش درونی درکنار  آب مقدس رودخانه گنگ (که بخشی از مراسم باستانی تصفیه روح، جسم و ذهن است) به این شهر سفر می‌کنند. ۸۷ پله وجود دارد که به این رودخانه منتهی شده و مراسم غسل در آن انجام می‌شود؛ علاوه‌بر این، بیش از ۲ هزار معبد در واراناسی قرار دارد که اغلب به خدای شیوای هندو متعلق است. 

این شهر را بدون شرکت در مراسم Ganga aarti (که مراسم دعا و نیایش است که هر شب برگزار می‌شود) و لذت بردن از قایق‌سواری در رودخانه گنگ را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات