امنیت ابری به کمک بانک‌ها و فین‌تک‌ها خواهد آمد

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ابر آروان در جریان هشتمین همایش سیاست‌های پولی و مشکلات بانکداری، از اضافه‌شدن امکان اوپن‌سسمی به CDN اختصاصی بانکی ابرآروان خبر داد.
تبلیغات

«اوپن سسمی» (OpenSesame) یا «کنجد کنجد بازشو» اسم رمزی است که به نهادهای حساس مالی، ازجمله بانک‌ها، کمک خواهد کرد بدون دراختیار قراردادن «کلید خصوصی» خود به اپراتورهای CDN، از امکانات بی‌نظیر امنیتی این شرکت‌ها استفاده کنند.

مجتبی مصطفوی، معمار فناوری و تجارت ابر آروان، در حاشیه‌ی هشتمین همایش سیاست‌های پولی و مشکلات بانکداری و تولید گفت:

امکان اوپن‌سسمی به CDN اختصاصی بانکی ابر آروان افزوده شده که با مشارکت داتین به شبکه‌ی مالی کشور سرویس‌دهی می‌کند. سرویس‌دهی این ابر امنیتی ازطریق فرایند Remote Private Key Offloading و با درنظرگرفتن الزامات شاپرک و شبکه‌ی بانکی ایران است و از‌این‌پس عرضه‌کنندگان خدمات آنلاین مالی بدون دراختیارگذاشتن کلید خصوصی‌شان می‌توانند امن‌تر و سریع‌تر از گذشته به کاربرانشان سرویس‌دهی کنند. همچنین، راهکاری قطعی برای حل مشکلات حملات DDoS دراختیار داشته باشند.
اوپن سسمی ابرآروان

در دو سال گذشته، CDN بانکی ابر آروان بزرگ‌ترین حملات سایبری کشور را از بانک‌های داخلی دفع کرده و به‌گفته‌ی مصطفوی، ابر آروان با افزودن این امکان به زیرساخت ابری خود، جزو دو عرضه‌کننده‌ی CDN در جهان است که چنین خدمتی ارائه می‌دهد و به‌کمک آن، امکان استفاده از CDN‌ و DDoS Protection با بیشترین سطح امنیت، برای مشتریان به‌روز صنعت مالی و بانکی کشور فراهم شده است.

عرضه‌کنندگان خدمات آنلاین مالی، مانند بانک‌ها، مؤسسه‌های مالی، کارگزاری‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تأمین سرمایه و استارتاپ‌های حوزه‌ی فین‌تک (Fintech) همواره درمعرض خطر حملات سایبری، به‌ویژه حمله‌ی منع سرویس توزیع‌شده یا DDoS هستند. افزون‌براین، سرعت پاسخ‌گویی به کاربران وب‌سایتشان اهمیت فراوانی دارد که نیازمند به‌کارگیری راهکارهای ابری در پاسخ به این نیازها هستند؛ اما استفاده‌ی سنّتی از خدمات CDN‌ به دراختیارگذاشتن کلید خصوصی به عرضه‌کنندگان خدمات CDN‌ نیاز دارد. این در حالی‌ است که فعالان صنعت مالی کشور بنابر الزامات امنیتی، امکان دراختیارگذاشتن کلید خصوصی خود برای دسترسی به این خدمات را ندارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی راهکار امنیتی ابرآروان اینجا کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات