برترین تصاویر مسابقه‌ «عکس مطبوعات جهان ۲۰۱۹» با چه دوربین‌هایی ثبت شدند

دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
مطالعه 3 دقیقه
آماری از دوربین‌های مورد استفاده‌ی فینالیست‌های مسابقه‌ی عکس مطبوعات جهان ۲۰۱۹ به تفکیک برند منتشر شده است که کانن را محبوب‌ترین دوربین در میان عکاسان مطبوعاتی معرفی می‌کند.
تبلیغات

بنیاد غیرانتفاعی ورلد پرس فوتو (World Press Photo) چند روز پیش برندگان نوزدهمین دوره‌ی مسابقه‌ی عکس مطبوعات جهان را که معتبرترین رقابت در این حوزه است، معرفی کرد. اطلاعات جانبی مهم و کاربردی دوربین‌ها که درکنار عکس‌های برتر منتشر شده‌اند، ما را در شناخت دقیق‌تر محبوب‌ترین تجهیزات مورد استفاده‌ی عکاسان خبره‌ی خبری جهان کمک می‌کند.

عکس مطبوعات جهان ۲۰۱۹

سایت اسپانیایی زبان Photolari همه‌ی اطلاعات مرتبط را جمع‌آوری و آن‌ها را به تفکیک برند، سیستم، دوربین و نوع حسگرهای مورد استفاده در عکس‌های امسال منتشر کرد. در جدول مقایسه‌ی دوربین‌هایی که عکس‌های برتر سال ۲۰۱۹ را ثبت کرده‌اند، نیکون که سال گذشته توانسته بود در کمال شگفتی صدر جدول را با ۵۲ درصد از آن خود کند و کانن را تنها با ۳۰ درصد به رتبه‌ی دوم براند، امسال تنها ۳۶.۸ درصد از جدول را به خود اختصاص داد و کانن موفق شد با ۴۶.۴ درصد دوباره به صدر جدول برگردد.

عکس مطبوعات جهان ۲۰۱۹

سونی در سال‌های گذشته پیشرفت‌های بسیاری را در بازار دوربین‌های عکاسی تجربه کرده است و سال گذشته موفق شد تبدیل به بهترین دوربین فول فریم در ایالات متحده بشود؛ ولی این تحولات هیچ تغییری روی تصمیم عکاسان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها مبنی بر استفاده از دوربین‌های این شرکت نگذاشته و فقط یکی از فینالیست‌های امسال از دوربین سونی آلفا a7R II استفاده کرده است.

عکس مطبوعات جهان ۲۰۱۹‍

دوربین‌های دیجیتال تک‌لنزی بازتابی (DSLR) هنوز هم تسلط خود را روی حوزه‌ی عکاسی مطبوعاتی حفظ کرده‌اند: ۷۱.۱ درصد از عکس‌های برتر با استفاده از این دوربین‌ها گرفته شده‌اند؛ درحالی‌که تنها ۴.۴ درصد از عکس‌هایی که اطلاعاتشان در دسترس است، با دوربین‌های دارای لنز غیربازتابی ثبت شده‌اند.

عکس مطبوعات جهان ۲۰۱۹

از لحاظ مدل دوربین‌ها، دوربین‌های Canon 5D Mark IV، Canon 5D Mark III، Nikon D5، Canon 1DX Mark II و Nikon D850 پنج دوربین برتر در این دوره از مسابقات عکس مطبوعات جهان هستند و در حوزه‌ی اندازه‌ی حسگر نیز حسگرهای فول فریم را همچنان می‌توان پرطرفدارترین حسگرها دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات