ابر زس، استارت آپی متفاوت در اکوسیستم استارت آپی ایران

جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
این روزها در مورد زیرساخت‌های ابری یا همان واژه آشنای «کلود» مطالب بسیاری را می‌شنویم. در میان اخباری که از بازار و خدمات این حوزه به گوش می‌رسد، نام ابر زس یا همان XaaS کمی متفاوت‌تر است.
تبلیغات

این تفاوت تنها به خاطر اولین بودن زس در حوزه زیرساخت‌های ابری نیست…

پیشینه زس به ۶ سال پیش برمی‌گردد. زمانی‌که زس متولد شد، مفهوم کلود در ایران چندان جا نیفتاده بود. رایانش ابری صرفا در پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها بود و کسی ابر را به‌صورت عملیاتی ارائه نمی‌کرد. جا انداختن مفهوم ابر و پیشرو بودن در همه زمینه های رایانش ابری، از رسالت‌های ابر زس بوده و هست. شاید این اصلی‌ترین تفاوت ابر زس در میان همه استارتاپ‌ها باشد.

در ابر زس فضای کاری کمی متفاوت است. فضای خلاقانه ابر زس، هر فردی را در این تیم به پویایی و تلاش‌های نوآورانه دعوت می‌کند. ابر زس، خانه همکاران زس است. از زمانی‌که وارد ابر زس می‌شویم، این فضای صمیمی و گرم یک خانه را حس می‌کنیم.

تقریبا هر ماه یک تغییر بزرگ در امکانات یا محصولات ابر زس اتفاق می‌افتد. این دقیقا نتیجه همان خلاقیت و پویایی در زس است.

اولین سرویس‌های ابر زس سرویس سرور ابری (VPS) و سرویس دیتاسنتر ابری (VPC) بودند. رفته رفته محصولات دیگری از جمله سرویس ذخیره‌سازی ابری (Drive) به سرویس‌های ابر زس اضافه شد. همچنین سرویس‌های قبلی نیز تکمیل و تکمیل‌تر شدند.

سرور ابری ساعتی و دیتاسنتر ابری پرداخت به میزان استفاده (Pay as you go) از جمله امکاناتی هستند که در سال‌های گذشته ویترین محصولات زس را تکمیل کردند.

ابر زس

یکی دیگر از خصوصیات منحصر‌به‌فرد ابر زس در ارائه خدمات، لایه‌بندی سطح خدمات است. ابر زس در 3 سطح Economy Class ،Business Class و همچنین First Class خدمات ارائه می‌کند. این سطح‌بندی دقیقا به نیاز و درخواست مشتریان که اصلی‌ترین سرمایه‌های ابر زس هستند بر می‌گردد.

تجربه‌ی ۶ ساله ابر زس در ارائه خدمات عمومی، آن‌ها را با زیر و بم ارائه خدمات ابری به خوبی آشنا کرده است. ارائه خدمات ابری، چینشی از تعهدات است. از دیتاسنتر و زیرساخت گرفته تا شرکت‌های واردکننده سرور جزئی از این اکوسیستم هستند.

دراین‌میان با تجربه و شناختی که ابر زس از این موارد داشته است، سرویس‌های خود را سطح‌بندی کرده است تا مشتریانشان بتوانند براساس نیاز خود سطح سرویس را خودشان انتخاب کنند. نکته‌ی مهم‌تر اینکه ابر زس به SLA خود پایبند بوده و در صورت پاس نکردن SLA، بدون هیچ قید و شرطی خسارت مشتریان خود را جبران می‌کند.

همین خصوصیات و ویژگی‌های ابر زس، این تیم را به مشتری‌مداری و پشتیبانی بسیار قدرتمند مشهور کرده است.

ابر زس

ابر زس در سال ۹۸ برنامه‌ها و اهداف بزرگی را دنبال می‌کند. محصولات زیادی در صف لانچ شدن سرویس‌های ابر زس قرار دارند و مراحل نهایی تست و لانچ خود را طی می‌کنند. نکته جالب توجه از نظر مشتریان و مخاطبان ابر زس این است که ابر زس تا یک سرویس را به پختگی کامل نرساند، آن را لانچ نمی‌کند.

برای همین تعداد زیادی از سرویس‌های ابر زس که حاصل تحقیق و توسعه سال‌های گذشته هستند، با فواصل زمانی اندکی از یکدیگر به‌صورت عمومی عرضه خواهند شد.

منتظر حضور پر رنگ ابر زس در سال ۹۸ باشید!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات