ال جی تولید گوشی را در کره متوقف می‌کند

پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش‌های منتشرشده، ال‌جی برای به‌سازی و اصلاح کسب‌وکار بخش موبایل خود، قصد دارد خط تولید گوشی‌های هوشمند در کره را تعطیل کند.
تبلیغات

ال‌جی، رقیب سرسخت دوران گذشته سامسونگ موبایل، اکنون روزگاری خوشی را سپری نمی‌کند و مدت‌ها است که سیر نزولی در پیش گرفته است. به‌تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که حاکی از کاهش و توقف تولید گوشی‌های هوشمند در جهت اصلاح و به‌سازی کسب‌و‌کار فعلی در کره است. از این اخبار که توسط رویترز نقل شده‌اند، این‌گونه بر می‌آید که شرکت کره‌ای خط تولید فعلی گوشی‌های هوشمند خود را از کره به واحد صنعتی خود در ویتنام منتقل می‌کند.

درحال‌حاضر، تولید گوشی‌های ال‌جی در کره بیشتر روی گوشی‌های پرچم‌دار متمرکز است و براساس گزارش رویترز، این میزان بین یک‌دهم و یک‌پنجم کل گوشی‌های تولیدی این شرکت را تشکیل می‌دهد. قرار دادن برچسب «ساخت کره» روی بهترین گوشی‌های تلفن همراه این شرکت برای کره‌ای‌ها غرور‌آفرین بوده؛ بنابراین چنین تصمیمی برای ال‌جی آسان نیست.

پس از شکست ال‌جی برای به‌دست آوردن سود مناسب، بسیار واضح است که این شرکت برای کاهش هزینه‌هایش باید اقداماتی انجام می‌داد. اکنون که سایر گوشی‌های اندرویدی بازار با دوربین‌های بهتر، باتری حجیم‌تر و کارایی روان‌تر از الجی پیش افتاده‌اند، افزایش قیمت‌ها به‌عنوان یکی از راه‌های دیگر برای تنظیم هزینه‌ها غیرمنطقی به نظر می‌آید.

این تصمیم تا پایان کار بخش موبایل ال‌جی فاصله زیادی دارد؛ اما ممکن است شروعی برای پایان‌دادن به کار این بخش باشد. بااین‌حال جایگاه سومین انتخاب خرید گوشی پس از اپل و سامسونگ در بازار آمریکا، در دستان ال‌جی قرار دارد و این شرکت همچنین از حمایت وفادارانه خریداران در کره لذت می‌برد؛ اما اگر ال‌جی در تولید گوشی‌های رقابت‌پذیر ناکام بماند، سایر خطوط تولید ارزان‌قیمت آن در کشورهای دیگر نیز ممکن است به سرنوشتی مشابه خطوط تولید ال‌جی در کره گرفتار شوند‌. در این شرایط تنها تولید تعدادی گوشی قدرتمند از تمامی ابعاد، ممکن است از مرگ تدریجی کسب‌وکار موبایل ال‌جی جلوگیری کند.

به نظر شما سرنوشت ال‌جی به کجا خواهد رسید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات