ظرفیت پیمایش تسلا S و X تا ۱۰ درصد افزایش یافت

پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
تسلا با ارائه جدیدترین به‌روزرسانی برای مدل‌های S و X، برد مسافتی این خودروها را بیش از ۱۰ درصد افزایش داده است.
تبلیغات

شرکت تسلا به‌تازگی به‌روزرسانی جدیدی برای خودروهای مدل S و X عرضه کرده است. در این به‌روزرسانی، دامنه‌ی مسافتی این دو خودرو بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است. تسلا ادعا کرده که اکنون با مجهز‌کردن این دو نمونه به آخرین نسل از قوای محرک خود، عملکرد آن‌ها را به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشیده است. از تغییرات انجام‌شده در قوای محرکه می‌توان به سیستم بهبود‌دهی مغناطیسی سینکرونایز شده دائمی موتورهای رلوکتانسی در مدل ۳ و استفاده از ماده سیلیکون کاربید در واحد‌های الکترونیکی اشاره کرد.

به روز رسانی نرم افزاری تسلا مدل S و X

علاوه‌براین، چرخ‌دنده‌های به‌روزرسانی‌شده، یاتاقان‌های جدید و بهبود سیستم خنک‌کاری و روغن‌کاری، بهره‌وری موتورهای الکتریکی را تا ۹۳ درصد افزایش خواهند داد. درنتیجه این تغییرات، برد مسافتی تسلا‌ مدل S اکنون در استاندارد EPA به ۵۹۲ کیلومتر و برد مسافتی تسلا مدل X به ۵۲۰ کیلومتر می‌رسد. این ارقام جدید بدون انجام هیچ‌گونه تغییر در باتری‌های ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی به‌دست آمده است. تسلا ادعا کرده که قدرت و گشتاور این دو نمونه هم به‌‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده و سرعت‌گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت تمامی مدل‌ها کاهش یافته؛ اما تاکنون ارقام رسمی آن منتشر نشده است.

به روز رسانی نرم افزاری تسلا مدل S و X

زمان شارژ خودروها هم کاهش پیدا کرده است و اکنون دو نمونه‌ی مدل S و X با استفاده از سوپر‌شارژرهای V3 در نرخ ۲۰۰ کیلووات و به‌وسیله‌ی شارژهای V2 در نرخ ۱۴۵ کیلووات شارژ می‌شوند. به‌روزرسانی جدید تسلا تنها محدود به قوای محرکه نمی‌شود، بلکه تسلا سیستم کنترل لرزش فعال جدیدی را هم برای سیستم تعلیق بادی دو نمونه مدل S و X درنظر گرفته است. این سیستم که توسط مهندسان تسلا طراحی شده، رفتار راننده را شناسایی می‌کند و با حالت جاده سازگاری دارد. علاوه‌براین، سیستم ضربه‌گیری فعال تسلا با کاهش ارتفاع خودرو، ایرودینامیک را ارتقاء می‌دهد.

تسلا مدل S P100D 

از دیگر تغییرات جزئی در تسلا مدل S و X می‌توان به بلبرینگ چرخ‌های جدید و طراحی جدید رینگ‌ها اشاره کرد که برای برخی مدل‌های خاص درنظر گرفته شده است. درنتیجه‌ی این تغییرات، اکنون فرمان‌پذیری، سواری و برد مسافتی خودروها بهبود می‌یابد. تسلا به مالکانی که نمونه‌های مدل S و X را قبل از به‌روزرسانی‌های عرضه‌شده خریداری کرده‌اند، در صورت خرید نمونه پرفورمنس، آپشن نرم‌افزاری مخصوص Ludicrous Mode با قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار را به‌صورت رایگان هدیه می‌دهد.

tesla model x

تسلا اکنون در اقدامی عجیب و بر‌خلاف تصمیمات گذشته‌ی خود، نسخه‌های استاندارد پایه‌ای را برای هر دو نمونه مدل S و مدل X معرفی کرده است. نمونه‌های پایه‌ای تسلا قیمت کمتری خواهند داشت، با این وجود از پیشرانه و سیستم تعلیق جدید بهره خواهند برد. روند تولید نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده، هم‌اکنون در خط‌ تولید تسلا در کالیفرنیا آغاز شده و ثبت سفارش برای این مدل‌ها باز شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات