هر آنچه باید در مورد هواپیمایی سپهران بدانید

چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت هواپیمایی سپهران یکی از جوان‌ترین ایرلاین‌های داخلی است که قطب اصلی آن در شیراز قرار دارد.
تبلیغات

هواپیمایی سپهران تنها ایرلاین بومی استان فارس است. رنگ سازمانی این شرکت هواپیمایی نارنجی است و لوگوی آن با الهام از پرنده اساطیری «ققنوس» طراحی شده است.

سپهران

تاریخچه

هواپیمایی سپهران با وجود برخورداری از تنها چند فروند هواپیما توانسته بیش از ۱۰۰ نفر را در استان تهران و مقداری بیش از این را نیز در استان فارس در حوزه های مختلف مشغول به کار کند. همچنین، این ایرلاین خصوصی براساس تایپ‌های مختلف هواپیماهایی که در اختیار دارد، دوره‌های لازم را به مهمانداران و خلبانان خود آموزش می‌دهد.

شرکت هواپیمایی سپهران (سهامی خاص) در سال ۱۳۹۰ با اساس‌نامه‌ای مشتمل بر ۷۱ ماده و ۹ تبصره پس از تصویب مجمع عمومی به ثبت رسید و از تاریخ بیستم تیرماه ۱۳۹۵ مجوز پرواز خود را براساس استاندارهای مدون سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو: ICAO) دریافت کرد.

سپهران

ناوگان هواپیمایی سپهران

ناوگان پروازی شرکت هواپیمایی سپهران، هم‌اکنون مشتمل بر چهار فروند هواپیمای بوئینگ 737 (یک فروند Boeing B737-300 و سه فروند Boeing B737-500) هر یک به ظرفیت ۱۳۰ مسافر و یک فروند هواپیمای دورنیر (Dornier 328) به ظرفیت ۳۵ نفر است.

بار مجاز

در پروازهای داخلی هواپیمایی سپهران وزن بار مجاز رایگان برای مسافران ۲۰ کیلوگرم است.

مقصدهای پروازی

سپهران

پروازهای شرکت هواپیمایی سپهران، هم‌اکنون از مبدا شیراز به مقصدهای مشهد، تهران، تبریز، زاهدان، بندرعباس و چابهار و همچنین، از مبدا تهران به مقاصد مشهد، شیراز و اهواز انجام می‌شوند. این شرکت مقاصد پروازی اصفهان، کرمان، کیش، اهواز، آبادان، لار، لامرد، جزیزه خارک، گچساران و بهرگان از مبدا شیراز و مسیر پروازی تهران-یزد را نیز در دستور کار آینده خود قرار داده است.

حوادث

سپهران

خوشبختانه تاکنون هیچ سانحه‌ یا سقوطی در مورد پروازهای هواپیمایی سپهران به ثبت نرسیده است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین سپهران یا سایر شرکت‌های هواپیمایی را دارید، می‌توانید ازطریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و به آسانی خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات