سونی اپلیکشن درخواست تاکسی آنلاین S.Ride را برای کاربران ژاپنی معرفی کرد

سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی، به وعده‌‌ای که سال قبل داده بود وفا کرد و اپلیکیشن درخواست تاکسی آنلاین S.Ride را در رقابت با اوبر برای استفاده‌ی کاربران ژاپنی معرفی کرد.
تبلیغات

سال گذشته‌ی میلادی، سونی اعلام کرده بود که قصد دارد سرویس تاکسی‌ آنلاین در ژاپن راه‌اندازی کند. براساس آخرین اخبار، سونی با معرفی اپلیکیشن S.Ride در توکیو، به‌ وعده‌ی خود وفا کرد. 

براساس گزارشCNET، سونی با مشارکت و سرمایه‌گذاری مشترک با پنج شرکت تاکسیرانی ژاپنی، اپلیکیشن و سرویس جدید را راه‌اندازی کرده است. باتوجه به اینکه استفاده از خودروهای شخصی برای ارائه‌ی خدمات حمل‌و‌نقلدر ژاپن ممنوع است، این اپلیکیشن تنها به تاکسی‌های مجاز سرویس‌ می‌دهد.

سونی پیش‌تر در زمینه‌ی توسعه‌ی سرویسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای عرضه و تقاضا فعالیت کرده بود. سرویس جدید سونی از اسکن QR کد و همچنین پرداخت ازطریق کارت اعتباری همانند اوبر برخوردار است. 

سونی ادعا می‌کند که اپلیکیشن S.Ride در حال حاضر درحدود ۱۰ هزار تاکسی دارای مجوز در توکیو را تحت پوشش خود قرار داده است و بی‌شک می‌تواند در رقابت با JapanTaxi با حدود ۵۰ هزار تاکسی در سراسر ژاپن، حرفی برای گفتن داشته باشد. ازدیگر رقبای سرویس جدید سونی در توکیو می‌توان به اپلیکشن Line اشاره کرد که سال‌ها است خدمات درخواست تاکسی را ارائه می‌دهد. همچنین یکی دیگر از رقبای سرویس جدید سونی، اوبر است که با شرکت‌های سرمایه‌گذاری مختلف تاکسی سرویس همکاری می‌کند. استارتاپ  چینی دیدی چوشینگ (Didi Chuxing) که به‌نوعی اوبر چین به حساب می‌آید نیز یکی از شرکت‌های دیگری است که از رقبای سرویس جدید سونی محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۲ میلادی کار خود را آغاز کرد. 

شرکت لیفت،  رقیب اوبر و مستقر در سان فرانسیسکو کالیفرنیا نیز پیش‌تر اعلام کرده بود به خدمات تاکسیرانی ژاپن علاقه‌مند است. سرمایه‌گذار لیفت یعنی Rakuten که نام مطرحی در بازار ژاپن دارد، قرار بود در این زمینه وارد همکاری مشترک با لیفت شود، ولی ظاهرا هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

براساس گزارشCNET، سونی هنوز صحبتی در مورد ارائه‌ی خدمات اپلیکیشن جدید خود در خارج از ژاپن مطرح نکرده است. درنتیجه به‌نظر می‌رسد در شرایط فعلی این سرویس تنها در اختیار کاربران ژاپنی قرار دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات