کاهش قیمت پردازنده‌های نسل اول و دوم رایزن AMD پیش از عرضه نسل سوم

سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با نزدیک شدن عرضه‌ی پردازنده‌های سری ۳۰۰۰ رایزن، AMD تخفیف‌های خوبی برای نسل‌های قبلی این پردازنده‌ها در نظر گرفته است.
تبلیغات

عرضه‌ی پردازنده‌های سری ۳۰۰۰ رایزن شرکت AMD نزدیک است؛ اما لازم نیست برای داشتن بهترین و قوی‌ترین پردازنده‌ها با قیمتی منصفانه منتظر بمانید. شرکت AMD در تلاش برای فروش تمام موجودی سبد محصولات قدیمی خود، پیش از عرضه‌ی نسل جدید پردازنده‌های قدرتمند سری ۳۰۰۰ رایزن، بهای تعدادی از پردازنده‌های شگفت‌انگیز سری ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ رایزن را تنزل داده و اکنون زمان مناسبی برای خرید این محصولات با قیمتی مناسب‌تر به حساب می‌آید.

دراین‌میان یکی از بهترین فرصت‌ها، فرصت خرید پردازنده‌ی AMD Ryzen 1600 با ۶ هسته و ۱۲ رشته‌ی پردازشی است که اکنون با قیمت ۱۱۹ دلار، یعنی ۷۰ دلار ارزان‌تر از قیمت زمان عرضه‌ی خود ارائه می‌شود. هرچند این تراشه با حداکثر فرکانس ۳.۶ گیگاهرتز، سرعت کلاکی به اندازه‌ی پردازنده‌های همانند خود از نسل دوم رایزن ندارد؛ اما همچنان تراشه‌ای عالی برای بازی یا کار به حساب می‌آید که یک سروگردن بالاتر از پردازنده‌های پیش از خود ایستاده است.

می‌توان استدلال کرد که بهترین فرصت خرید پردازنده مربوط‌به پردازنده‌ی AMD ryzen 2600 است. این محصول AMD بهترین پردازنده‌ی میان‌رده برای بازی و تولید محتوا محسوب می‌شود که همراه‌با خنک‌کننده‌ی AMD Wraith Spire Cooler با قیمت ۱۶۵ دلار در حال حاضر در دسترس است. قیمت یادشده، ۲۰ درصد کمتر از بهای معمول این پردازنده است.

amd

اگر نیاز به کارایی بیشتری داشته باشید، گزینه‌ی دیگر پردازنده‌ی 2600X است که سرعت کلاک بالاتری داشته و تنها ۱۵ دلار گران‌تر است. اما اگر تعداد هسته‌های پردازنده‌ی بیشتری را مد نظر دارید، پردازنده‌ی AMD ryzen 2700 با ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی اکنون بیش از ۷۰ دلار تخفیف خورده و با قیمت فقط ۲۲۵ دلار به فروش می‌رسد که کمتر از قیمت همین چند روز قبل پردازنده‌ی 2600X  است.

threadripper box

اگر قصد خرید قدرتمندترین تراشه‌های AMD را در رده‌ی محصولات دسکتاپ دارید، پردازنده‌های Threadripper نسل اول و دوم AMD هم تا حدی تخفیف خورده‌اند. دراین‌میان پردازنده ۱۶ هسته و ۳۲ رشته‌ای 2950X با ۷۰ دلار تخفیف، به قیمت ۸۴۰ دلار به فروش می‌رسند و در همین حال پردازنده‌ی هیولای 2990WX با ۳۲ هسته و ۶۴ رشته‌ی پردازشی با ۱۰۰ دلار کاهش قیمت CPU، یک برچسب قیمت ۱۷۰۰ دلاری خورده است. اگرچه این قیمت‌ این پردانده‌ها همچنان بالا است، اما برای کسانی که با بارهای کاری چندرشته‌ای سنگین نظیر رمزگشایی ویدئوها سروکار دارند، پردازنده‌های Threadripper با سرعتی بسیار بالاتر از تراشه‌های مصارف عام، به‌خوبی جوابگو هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات