۳ جای دیدنی آنتالیا برای تجربه ماجراجویی در سفر

دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آنتالیا، مروارید دریای مدیترانه در ترکیه، شهری توریستی است که سنت و مدرنیته را در هم آمیخته و باوجود جاهای دیدنی تاریخی و طبیعی درکنار امکانات مختلف، مقصدی کامل برای سفر ساخته است.
تبلیغات

آنتالیا مکان‌های زیبای بسیاری دارد. اگر خواهان مناظر دیدنی هستید، جاهای دیدنی آنتالیا تنوع زیادی دارد. این شهر دارای بناهای تاریخی زیادی است که باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی شهر، امکان بازدید از همه‌ی آن‌ها برای گردشگران فراهم شده است.

اگرچه یادمان‌ها و مخروبه‌های قدیمی بسیاری در آنتالیا وجود دارد؛ اما بااین‌حال تمامی جاذبه‌های گردشگری این شهر، تاریخی نیستند. در تور آنتالیا می‌توانید سری به سواحل بسیار زیبا و دلنشین شهر زده و نهایت لذت را از آن ببرید. عاشقان تاریخ، ساحل و دریا همگی از آنتالیا لذت خواهند برد. در ادامه با چند مورد از جالب توجه‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا آشنا خواهید شد که مکان‌های بی‌نظیری برای ماجراجویی و آشتی با طبیعت محسوب می‌شوند.

دهکده قدیمی (Kaleici)

آنتالیا ترکیه

دهکده‌ی هزارتو Kaleici، برای قدم‌زنی و گشت‌و‌گذار در خیابان‌ها ساخته شده بود. خیابان‌های سنگ‌فرش و کاخ‌های عثمانی این دهکده که باسازی شده و اکنون دارای سقف‌هایی با رنگ سفید و قرمز هستند، مکانی فوق‌العاده است که خیابان‌هایش مملو از انواع و اقسام هتل، رستوران، فروشگاه‌های تهیه‌ی سوغاتی، بوتیک و گالری‌های هنری است. اگرچه این دهکده، عمدتا مکانی برای دوری از دنیای پر زرق و برق و شلوغ انسان‌ها به شمار می‌رود، اما برای کسانی که مایل باشند، چندین جاذبه‌ی گردشگری دیدنی نیز وجود دارد. «میدان اصلی» که دارای یک دروازه‌ی ورودی و یک برج ساعت سنگی است، «مسجد محمد پاشا» که یک بنای تاریخی زیبا مربوط‌به قرن هجدهم میلادی است و درنهایت «مناره‌ی کوتاه» که مکانی درخور توجه است تنها برخی از جاذبه‌های گردشگری دهکده‌ی قدیمی هستند. «مناره‌ی کوتاه» در قرن نوزدهم به آتش کشیده شد و اکنون تنها مخروبه‌ی آن باقی مانده است. این مکان در ابتدا یک معبد رومی بود که بعدها به یک کلیسای بیزانسی تبدیل شد و اکنون نیز یک مسجد است.

بندر قدیمی

آنتالیا ترکیه

بندر قدیمی آنتالیا که درکنار صخره‌های این شهر آرمیده، مکانی دیدنی پر از بوتیک، کافه‌های زیبا، بازار و کشتی‌های تفریحی کوچک است که به سمت آب‌های درخشان دریای مدیترانه روان هستند. با وجود آرامشی که در کشتی‌های تفریحی این ناحیه وجود دارد، باور این موضوع سخت است که اینجا زمانی مرکز تجاری و اقتصادی آنتالیا بوده است. اما از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم میلادی، بندر قدیمی، بندر اصلی آنتالیا به شمار می‌رفت که موجب رونق شهر و مناطق اطراف آن می‌شده است. این روزها می‌توانید به این مکان آمده و به خرید و گشت‌و‌گذار بپردازید و پس از آن، قهوه‌ای برای خود تهیه کنید و به تماشای غروب آفتاب بنشینید. اگر مایل باشید می‌توانید به کشتی‌های تفریحی بندر قدیمی رفته یا در سواحل لب دریا به استراحت بپردازید.

المپیوس و کیمرا

آنتالیا ترکیه

دو روستای المپیوس و چیرالی در نواحی اطراف سواحل نزدیک مخروبه‌های لیسیایی شهر المپیوس واقع شده‌اند. علاوه‌بر مخروبه‌های باستانی این مناطق، از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری اینجا، شعله‌ی آتشی ابدی است که هرگز خاموش نمی‌شود و از صخره‌های بالای کوه زبانه می‌کشد. المپیوس در میان گردشگران جوان به‌ویژه هنگام شب‌ها، از محبوبیت خاصی برخوردار است اما چیرالی عمدتا مکانی آرام است که بیشتر برای قدم‌زنی در سواحلش مشهور است. البته هر دوی این روستاها برای کسانی که می‌خواهند تعطیلات خود را در مکانی آرام و زیبا بگذرانند، مناطقی ایده‌آل به شمار می‌روند.

برای خرید بهترین آفر تور ترکیه از آژانس‌های معتبر گردشگری و سفر به هر یک از شهرهای ترکیه، می‌توانید از کجارو کمک بگیرید و تور مدنظرتان را با ارزان‌ترین قیمت از میان تورهای متنوع پیدا و تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات