سامانه گمرک مجددا بسته و ثبت گوشی مسافری مشروط به مسافرت شد [به‌روزرسانی]

دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
سامانه‌ی ثبت گوشی مسافری از روز گدشته مجددا به سامانه‌ی ناجا متصل شد تا دیگر امکان ثبت گوشی مسافری بدون مسافرت به خارج از کشور وجود نداشته باشد.
تبلیغات

سایت گمرک که اسفند سال گذشته موقتا به روی گوشی مسافری بسته شده و پس از مذاکرات فراوان باز شد، روز گذشته مجددا به روی گوشی قاچاق بسته شد. با تغییر رویه‌ی مجدد سایت گمرک و اتصال آن به پلیس گذرنامه، حالا فقط در صورتی امکان رجیستر گوشی مسافری وجود دارد که شخص رجیسترکننده در سه ماه اخیر به خارج از کشور سفر کرده و این موضوع در گذرنامه‌ی وی ثبت شده باشد؛ در غیر این‌صورت، کاربر با خطایی مواجه می‌شود مبنی بر اینکه مسافرتی برای شما ثبت نشده است و امکان پرداخت حقوق گمرکی را نخواهد داشت.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر محترم ارتباطات، در واکنش به پرسش یکی از کاربران در صفحه‌ی اینستاگرام خود در این خصوص گفته است که هماهنگی لازم جهت بستن سایت گمرک به روی گوشی مسافری با وی انجام نشده است و پیگیری جدی از سوی ایشان به عمل خواهد آمد.

جهرمی

آنچه مسلم است، کاهش هر محصول در بازار به افزایش قیمت آن منجر خواهد شد. در همین رابطه، جهرمی در پاسخ به یکی دیگر از کاربران، بستن راه‌های غیرقانونی بدون باز کردن مجراهای قانونی را مصداق خودتحریمی دانست و قول پیگیری جدی داد.

جهرمی

گفتنی است یازدهم اسفند سال گذشته، اتصال گمرک به ناجا، باعث التهاب بازار شد و اعتراض فعالان صنف موبایل را برانگیخت تا پس از سه روز مذاکره، این سامانه مجددا به‌صورت موقت باز شود. حال باید دید ضعف واردات رسمی که دلیل اصلی بازگشایی سامانه در سال گذشته بود برطرف شده است یا این اقدام مجددا منجر به التهاب بازار و افزایش قیمت به‌دلیل کاهش عرضه خواهد شد.

[به‌روزرسانی]

آذری جهرمی در واکنش به درخواست‌های مکرری که در صفحه‌ی اینستاگرام خود دریافت کرده بود، ظهر امروز از مذاکره با وزیر کشور، گمرک و ستاد مبارزه با کالا خبر داد تا نهایتا ساعتی پیش با انتشار پستی مجزا خیال کاربران و فعالان این حوزه را راحت کند.

جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی در این پست که با هشتگ #گزارش_به_مردم منتشر کرده، از خدمت‌رسانی مجدد وب‌سایت گمرک طی ساعات آینده خبر داد. جهرمی همچنین تصویری از خود را ضمیمه‌ی این خبر کرده که در آن لبخندی پیروزمندانه به چهره دارد تا هم موفقیت خود در پیگیری درخواست مردم را اعلام کرده باشد هم خیال مردم را از قطعی‌بودن خبر راحت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات