تولید ویدیو‌های سوپراسلوموشن با ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی Kandao

یک‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ابزار جدید Kandao مبتنی بر هوش مصنوعی به کاربران اجازه می‌دهد ویدئوهای معمولی ۳۰ فریم برثانیه‌ی ۳۶۰ درجه را به ویدئوهای سوپر اسلوموشن تبدیل کنند.
تبلیغات

Kandao یکی از شرکت‌های سازنده‌ی دوربین‌های حرفه‌ای با قابلیت تصویربرداری ۳۶۰ درجه است. ابزار جدید این شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان تبدیل ویدئوهای خام ۳۶۰ درجه با نرخ تصویربرداری معمولی را به انواع سوپر اسلوموشن فراهم می‌‌کند. 

کاربران می‌توانند ازطریق AI Slow Motion، ویدئوهای ۳۶۰ درجه با نرخ تصویربرداری ۳۰ فریم در ثانیه را به ویدئوهای سوپر اسلوموشن با نرخ تصویربرداری ۳۰ فریم در ثانیه تبدیل کنند.

Kandao

این نرم‌افزار با استفاده از هوش مصنوعی و روش‌های یادگیری ماشین، می‌تواند فریم‌های میانی را پیش‌بینی و تولید کرده تا درنهایت، ویدئوی سوپراسلوموشن ۳۶۰ درجه‌ یا واقعیت مجازی  ارائه دهد. 

Kandao معتقد است که نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت در مقایسه با جریان نوری یا روش‌های درون‌یابی که در سایر برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، فریم‌هایی بسیار دقیق‌تر و بدون لبه‌های متخلخل تولید می‌‌کند. همچنین این نرم‌افزار نسبت به سیستم‌های قابل‌مقایسه، نیاز به سخت‌افزار کمتر قدرتمندی دارد.

ویژگی جدید برای نخستین بار به نرم‌افزار QooCam Studio و Kandao Studio اضافه شده است و با این ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، علاقه‌مندان می‌توانند ویدئوهای خود را به ویدئوی اسلوموشن با نرخ تصویربرداری ۱۰ برابر آهسته‌تر تبدیل کنند. به‌عنوان مثال، ویدیوی ۳۶۰ درجه‌ای که در ابتدا با نرخ تصویربرداری ۳۰ فریم در ثانیه با رزولوشن 8K تصویربرداری شده، می‌تواند با انتخاب گزینه‌ی اسلوموشن ۸ برابر آهسته‌تر، به ویدئوی 8K اسلوموشن با نرخ تصویربرداری ۲۴۰ فریم در ثانیه تبدیل شود. همچنین ویدئویی با رزولوشن 4K و نرخ تصویربرداری ۶۰ فریم در ثانیه می‌تواند با همین شرایط به ویدئوی 4K با نرخ تصویربرداری ۴۸۰ فریم در ثانیه تبدیل شود.

باوجودی که الگوریتم مربوط‌به این ویژگی می‌تواند برای هر ویدئویی به‌کار برده شود، اما متاسفانه در حال حاضر این ویژگی فقط برای ویدئوهایی که با دوربین‌های Kandao تصویربرداری شده‌، قابل استفاده است. با این وجود، Kandao وعده داده که در آینده‌ی نزدیک این ویژگی در  دسترس سایر دوربین‌ها نیز قرار خواهد گرفت. بی‌شک این خبر می‌تواند برای افرادی که تصویربرداری ۳۶۰ درجه انجام می‌دهند، بسیار خوب باشد و این افراد می‌توانند بدون نیاز به سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند، ویدئوهای ۳۶۰ درجه را به ویدئوهای سوپر اسلوموشن تبدیل کنند. 

دارندگان دوربین Kandao می‌توانند نرم‌افزار Qoocam Studio را به‌همراه ابزار رایگان AI slow motion از وبسایت این شرکت دانلود کنند. انتظار می‌رود نسخه‌ی V3.0 این نرم‌افزار به‌همراه ابزار AI slow motion در تاریخ ۲۳ آوریل برابر با ۳ اردیبهشت‌ماه در دسترس کاربران قرار گیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات