نسخه عمومی پیام‌رسان BBM از ۱۰ خردادماه متوقف می‌شود

شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی عمومی پیام‌رسان BBM از تاریخ ۱۰ خردادماه متوقف خواهد شد. بلک‌بری به پاس احترام به کاربران وفادار این اپلیکیشن، نسخه‌ی BBMe را منتشر کرد.
تبلیغات

پیام‌رسان BBM، نخستین سرویس پیام‌رسان کاربران گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. براساس آخرین اخبار، نسخه‌ی عمومی پیام‌رسان BBM از تاریخ ۳۱ ماه می برابر با ۱۰ خردادماه، متوقف خواهد شد. 

این خبر طی یادداشتی به کاربران BBM اطلاع‌رسانی شده است. در متن این پیام آمده است: «زمان گفتن خداحافظی است.» اولین کاربران پیام‌رسان BBM‌ کارمندان بلک‌بری بودند که از این پیام‌رسان تحت عنوان مسنجر بلک‌بری (BlackBerry Messenger) استفاده می‌کردند. بعدها در اول اوت ۲۰۰۵، نسخه‌ی عمومی BBM در دسترس عموم کاربران قرار گرفت.

کارکردن با این پیام‌رسان، بهانه‌ای شده بود که بسیاری برای خرید گوشی‌های هوشمند بلک‌بری اقدام کنند. پس از آنکه بلک‌بری حضور فعالی در بازار گوشی‌های هوشمند نداشت و سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نیز به بازار عرضه شدند، تورستن هاینز، مدیرعامل بلک‌بری در ماه می ۲۰۱۳ اعلام کرد که کاربران سیستم‌های عامل‌ iOS و اندروید امکان دسترسی به پیام‌رسان BBM را اوایل تابستان همان سال خواهند داشت. درنهایت، نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی پیام‌رسان BBM برای استفاده‌ی کاربران سیستم‌عامل‌های وعده‌داده‌شده در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۳ برابر با ۲۹ مهرماه ۱۳۹۲ عرضه شد.

بلک‌بری برای رقابت با سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، ویژگی‌های جدیدی همچون استیکر به برنامه‌ی خود اضافه کرد. BBM تنها در اندونزی به‌عنوان بهترین اپلیکیشن پیام‌رسان گوشی هوشمند مورد توجه قرار گرفت. در سایر بازارها جز اندونزی، سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان از محبوبیت بیشتری برخودار بودند.

سه سال قبل، Emtek اندونزیایی، مالکیت معنوی BBM را به‌مدت ۶ سال برعهده گرفت. در ازای پرداخت ۲۰۷ میلیون دلار، سرورهای BBM از کانادا به آسیا منتقل شدند. درحالی‌که Emtek مالکیت نسخه‌ی عمومی سرویس را دراختیار داشت، بلک‌بری به موازات به توسعه‌ی نسخه‌ی enterprise اپلیکیشن ادامه داد. 

بلک بری در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدیدی اعلام کرد که نسخه‌ی BBM Enterprise یا BBMe ازطریق گوگل پلی استور و اپل استور در دسترس کاربران قرار گرفته است و علاقه‌مندان می‌توانند به‌مدت ۱۲ ماه رایگان از این پیام‌رسان استفاده کنند. بعد از گذشت بازه‌ی زمانی ۱۲ ماهه‌ی رایگان، کاربران موظف به پرداخت حق اشتراک ۲.۴۹  دلاری برای مدت ۶ ماه هستند. 

بلک‌بری در بخشی از بیانیه‌ی مطبوعاتی خود اعلام کرده که عرضه‌ی نسخه‌ی پیام‌رسان BBMe به‌پاس احترام به وفاداری کاربران پیام‌رسان منتشر شده است. همچنین بلک بری در بیانیه‌ی خود خاطرنشان کرد که نسخه‌ی BBMe را تحت شرایط قراردادی خاص عرضه نکرده است. مارک ویلسون، مدیر بخش بازاریابی بلک بری اعلام کرد: 

درحالی‌که برای Emtek احترام قائل هستیم، اما متاسفانه نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت در جهت توسعه‌ی پیام‌رسان تلاش کند. درنتیجه تصمیم گرفتیم به پاس احترام به وفاداری کاربران خود، نسخه‌ی دیگری از پیام‌رسان با امنیت بالا که کاربران بتوانند به آن اعتماد کنند دردسترس کاربران قرار دهیم. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات