سوبارو اوتبک مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
مطالعه 5 دقیقه
نسل جدید اوتبک که به‌تازگی رونمایی شده، با قدرت بیشتری می‌تواند با رقبایش در بازار رقابت کند.
تبلیغات

مدت‌ها قبل از آنکه خودروهای کراس‌اور مانند امروز محبوب باشند، سوبارو مدل ‌اوتبک (Outback) را در بازار عرضه می‌کرد. این خودرو انتخابی مناسب برای کسانی بود که قابلیت آفرودی متوسط را درکنار مصرف سوخت مناسب باهم می‌خواستند. حالا با گذشت سالیان، سوبارو اوتبک در ششمین نسل خود قرار دارد و رقبای زیادی نیز در بازار دارد و همین رقابت در این کلاس را سخت‌تر کرده است؛ اما سوبارو نیز هم‌گام با رقبای خود پیشرفت کرده تا بتواند به‌خوبی مشتریان خود را حفظ کند.

subaru outback

مدل ۲۰۲۰ این خودرو به‌تازگی معرفی شده که آن را باید ازنظر سطح تجهیزات ایمنی یکی از خودروهای کامل بازار دانست. در مدل ۲۰۲۰، امکان سفارش نسخه‌ی توربوشارژردار نیز وجود دارد. سوبارو اوتبک ۲۰۲۰ روی پلتفرم جدیدی ساخته می‌شود. در این پلتفرم، سوبارو توانسته استحکام شاسی را افزایش دهد و همچنین، سیستم تعلیق جدید محور جلو در این سیستم تعلیق طراحی شده است. سوبارو پیش‌بینی کرده این پلتفرم عملکرد بهتری نیز در آزمایش تصادف از خود نشان دهد و احتمالا اوتبک خواهد توانست خود را به‌عنوان ایمن‌ترین خودرو این کلاس معرفی کند.

subaru outback

در بخش ظاهری، چراغ‌های جلو طراحی جدیدی دارند و مقداری اسپرت‌تر شده‌اند. گرچه طراحی کلی خودرو درمقایسه‌با قبل خیلی فرق نکرده، زوایای تهاجمی‌تر در بخش‌های مختلف دیده می‌شوند. طرح جلوپنجره نیز با نسل گذشته متفاوت است و در عقب نیز، طراحی عضلانی باعث قدرتمندتر دیده‌شدن اوتبک می‌شود.

subaru outback

سوبارو اوتبک بین کراس‌اورها همیشه توانایی آفرود رضایت‌بخشی داشته است؛ اما در مدل ۲۰۲۰، با افزایش ارتفاع تا ۲۲ سانتی‌متر و سیستم چهارچرخ محرک هوشمند جدید سوبارو به‌همراه سیستم مدیریت توزیع گشتاور، می‌توان تضمین کرد سوبارو در خارج از جاده بهتر از هر کراس‌اور دیگری عمل خواهد کرد.

subaru outback

از دیگر امکانات اوتبک برای رانندگی خارج از جاده سیستم تغییر حالت‌های رانندگی با نام X-Mode و سیستم ترمز سراشیبی است. تمامی تیپ‌های سوبارو اوتبک ۲۰۲۰ به‌همراه بسته‌ی EyeSight عرضه خواهند شد که کروزکنترل هوشمند و رادار بین خطوط و سیستم هشدار تمرکز راننده را شامل می‌شود. سایر امکانات این خودرو نیز عبارت‌اند از: چراغ‌های اصلی LED و سیستم کمکی بین خطوط و سیستم ترمز خودکار در دنده‌‌عقب.

subaru outback

از سال ۲۰۰۹ تابه‌امروز، این اولین‌باری است که می‌توان اوتبک را با پیشرانه‌ی توربو نیز سفارش داد. پیشرانه‌ی مدل توربو از نوع تخت ۴ سیلندر با حجم ۲.۴ لیتر است که می‌تواند ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت در ۵,۶۰۰ دوربردقیقه و ۳۷۵ نیوتون‌متر گشتاور در ۲,۰۰۰ دوربردقیقه تولید کند.

مدل ضعیف‌تر این خودرو با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تخت ۲.۵ لیتری، ۱۸۲ اسب‌بخار قدرت دارد. هر دو مدل اوتبک به‌همراه جعبه‌دنده‌ی CVT به بازار عرضه می‌شوند که در حالت دستی، می‌تواند ۸ دنده دراختیار راننده قرار دهد. این جعبه‌دنده به پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت فرمان نیز مجهز است. در مدل تنفس طبیعی، مصرف سوخت این خودرو در شهر و بزرگ‌راه بین ۷.۱ تا ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و در مدل توربوشارژ، در همین زمینه بین ۷.۸ تا ۱۰.۲ لیتر است.

subaru outback

در بخش تعلیق، این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک‌فرسون و در عقب از دوجناغی استفاده می‌کند. به کابین اوتبک که وارد می‌شویم، اولین نکته بی‌صدایی آن است؛ چون سوبارو عایق‌بندی جدیدی برای کابین به‌کار برده است. فضای پا و سر سرنشینان عقب نیز افزایش پیدا کرده و خودرو سواری راحت‌تری از قبل دارد. سرنشینان جلو می‌توانند از تنظیم برقی صندلی‌هایشان در ۱۰ جهت لذت ببرند. درضمن، صندلی های جلویی به‌صورت استاندارد گرم‌کن نیز دارند. در تیپ تورینگ، صندلی‌های جلو از سردکن نیز برخوردار هستند و فرمان نیز از نوع گرم‌کن است.

subaru outback

سوبارو ابعاد نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی در مدل ۲۰۲۰ را به ۱۱.۶ اینچ افزایش داده است. این نمایشگر از نوع لمسی و با رزولوشن HD است. امکانات استاندارد این خودرو عبارت‌اند از: اپل کارپلی، اندروید اتو، Sirus XM، دوربین دید عقب، پشتیبانی از فرامین صوتی در سیستم رهیاب ماهواره‌ای، سیستم صوتی حرفه‌ای با ۱۲ بلندگو، هات‌اسپات وای‌فای، ارتباط LTE و سیستم هشدار نقطه‌ی کور.

subaru outback

سوبارو اوتبک ۲۰۲۰ از صندوق‌عقب برقی بهره‌مند است. این صندوق‌عقب از نوع هوشمند است و بدون دست نیز می‌توان آن را بازکرد. اگر صندلی‌های عقب خوابانده شود، طول فضای بار به ۱۹۸ سانتی‌متر و حجم آن به ۲,۱۴۴ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. برای حمل بارهای حجین با این خودرو نیز می‌توان از باربند نصب‌شده روی سقف استفاده کرد.

subaru outback

سوبارو مدل ۲۰۲۰ اوتبک را از پاییز وارد بازار آمریکا خواهد کرد. این خودرو در تیپ‌های پریمیوم، لیمیتد، تورینگ، Onyx Edition XT، لیمیتد XT و تورینگ XT عرضه خواهد شد. امکانات تیپ جدید Onyx Edition XT شامل رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، تزیینات مشکی‌رنگ بدنه، زیرپایی‌های ضدآب و نوشته‌ی مخصوص روی خودرو هستند. سوبارو هنوز قیمت این مدل را اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات