مالن Qiantu K50 رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
شرکت مالن در نمایشگاه نیویورک از خودروی اسپرت برقی کیانتو K50 رونمایی کرد که در آینده نزدیک برای بازار آمریکا عرضه خواهد شد.
تبلیغات

یکی از جدیدترین محصولات معرفی‌شده در نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۱۹، خودروی الکتریکی Qiantu K50 است که با وجود عدم انتشار جزئیات زیاد، محصول بسیار جذابی به نظر می‌رسد. از زمان‌های گذشته تاکنون خودروهای زیادی معرفی شدند، به نمایش در آمدند و سرانجام بدون رسیدن به مرحله تولید در تاریخ گم شدند. اما کوپه کیانتو K50 چنین نیست و به‌عنوان اولین خودروی رسمی تولیدی خودروساز چینی با همکاری شرکت آمریکایی مالن (Mullen Technologies) به‌زودی راهی بازار ایالات متحده می‌شود.

Qiantu K50 / کیانتو

درواقع ما این خودرو را قبلا دیده‌ایم؛ تقریباً پاییز سال گذشته بود که شرکت مادر CH-Auto اعلام کرد قصد فروش دو خودروی اسپرت خود را در بازار ایالات متحده دارد. در آن زمان خودروساز چینی اعلام کرد که با یک شرکت آمریکایی به نام مالن برای مونتاژ و فروش محصولات خود در ایالات متحده همکاری می‌کند. حالا پس از چند ماه نسخه آمریکایی‌شده از خودروی اسپرت و برقی کیانتو راهی نمایشگاه نیویورک شده است.

Qiantu K50 / کیانتو

مالن شرکتی با چند نمایندگی خودرو در کالیفرنیا و همچنین مالک پلتفرم کارهاب (Carhub) است؛ کارهاب پلتفرمی است که به خریداران کمک می‌کند با تحقیق درباره خودروهای مختلف بازار، محصول متناسب با نیازها و علایق خود را بخرند. مالن که پیش از این با تولید سدان برقی کودا (Coda) به حوزه خودروهای الکتریکی پا گذاشت، ادعا می‌کند با همکاری چند شریک و قطعه‌ساز جهانی به‌دنبال گزینه‌های هیجان‌انگیز برای مصرف‌کنندگان آمریکایی است؛ یکی از این شرکا به‌طور قطعی CH-Auto چین خواهد بود.

Qiantu K50 / کیانتو

یکی از این خودروهای برقی مالن برای بازار ایالات متحده کیانتو K50 است که از بدنه فیبر کربنی شامل ۲۹ قطعه منحصربه‌فرد روی شاسی تمام آلومینیومی بهره می‌برد. اگرچه شباهت‌های زیادی در طرح دو رنگی به محصولات سوپراسپرت بوگاتی، در طراحی داشبورد به مک‌لارن و حتی در برخی جزئیات به آکورا دارد، اما نتیجه کلی واقعاً منحصربه‌فرد است. کوپه کم‌ارتفاع کیانتو K50 از دو موتور الکتریکی با قدرت مجموع ۴۰۲ اسب‌بخار بهره می‌برد که به چهار چرخ متصل می‌شود.

Qiantu K50 / کیانتو

انرژی مورد نیاز موتورها از باتری ۷۸ کیلووات ساعت به دست می‌آید که امکان دستیابی به شعاع حرکتی ۳۷۰ کیلومتر را طبق استاندارد NEDC فراهم می‌کند؛ هر چند که احتمالاً در نسخه نهایی برای بازار ایالات متحده تغییراتی اعمال خواهد شد. اگر مشخصات فنی این نسخه با همتای چینی خود تغییر نکند، خودروی الکتریکی کیانتو K50 می‌تواند در حدود ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد، درحالی‌که بیشینه سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتربرساعت محدود می‌شود.

Qiantu K50 / کیانتو

خودروساز آمریکایی تا‌به‌حال سال ۲۰۲۰ را به‌عنوان زمان آغاز برنامه فروش برای بازار ایالات متحده اعلام کرده است. هنوز دقیقاً مشخص نیست که مالن قصد دارد کیانتو K50 را کجا مونتاژ کند؛ هر چند گزارش‌های مطبوعاتی خبر از کارخانه‌ای در جنوب کالیفرنیا می‌دهند. همچنین فعلاً‌ اطلاعاتی درباره تیراژ تولید و قیمت این خودروی الکتریکی در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات