اپل، حاکم بازار گوشی‌های پریمیوم بر اساس آمار Counterpoint

پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint Research اخیرا فهرست شرکت‌هایی که بیشترین گوشی‌های پریمیوم را در دو سال اخیر فروخته‌اند، در اختیار رسانه‌ها قرار داده است که اپل در صدر دیده می‌شود.
تبلیغات

مؤسسه‌ی Counterpoint Research هر از چندگاهی به انتشار فهرست شرکت‌هایی می‌پردازد که توانسته‌اند بیشترین گوشی‌های پریمیوم را در بازار به‌فروش برسانند؛ از نگاه Counterpoint Research گوشی پریمیوم، موبایلی است که ۴۰۰ دلار و بالاتر قیمت داشته باشد. براساس اطلاعات منتشرشده، اپل توانسته در سال ۲۰۱۸ بیش از هر شرکت دیگری، گوشی پریمیوم بفروشد.

مورد مهم دیگر در رابطه با آمار جدید Counterpoint Research، به ورود وان‌پلاس به جمع پنج شرکت برتر مربوط می‌شود. درواقع وان‌پلاس توانسته فراتر از انتظار ظاهر شود و شمار درخورتوجهی از دستگاه‌های پریمیوم را به‌ فروش برساند. براساس آمار، ارزش بازار گوشی‌های پریمیوم به‌صورت سالانه با رشدی ۱۴ درصدی مواجه می‌شود. این درحالی است که ارزش کلی بازار گوشی‌های هوشمند اخیرا شاهد افتی ۳ درصدی بوده است.

جدول زیر، برترین شرکت‌های حوزه‌ی گوشی‌های پریمیوم را فهرست می‌کند:

سهم شرکت‌های مختلف از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند پریمیوم

سال ۲۰۱۷

سال ۲۰۱۸

اپل

۵۸ درصد

۵۱ درصد

سامسونگ

۲۳ درصد

۲۲ درصد

هواوی

۸ درصد

۱۰ درصد

اوپو

۱ درصد

۶ درصد

وان‌پلاس

۱ درصد

۲ درصد

با نگاهی خلاصه‌وار به جدول بالا متوجه می‌شویم که شرکت‌های چینی هواوی، اوپو و وان‌پلاس در یک بازه‌ی یک ساله توانسته‌اند سهم‌شان را از بازار افزایش دهند؛ این درحالی است که سهم اپل و سامسونگ با کاهش روبه‌رو شده است. 

با همه‌ی این‌ها، اپل همچنان با در دست داشتن ۵۱ درصد از این سهم، بر بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم حکمرانی می‌کند. پس از این شرکت، سامسونگ با ۲۲ درصد در رده‌ی دوم جای گرفته و هواوی هم رده‌ی سوم را به‌خود اختصاص داده است. آمار نشان می‌دهد که به‌لطف فروش عالی گوشی‌های خانواده‌ی پی ۲۰ و میت ۲۰، هواوی در طی یک سال، رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است. درضمن به‌لطف فروشی عالی گوشی‌های وان‌پلاس در کشور هند، این شرکت توانسته درآمدهایش را از بازار گوشی‌های ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلاری افزایش دهد.

آیفون 10 اس مکس / iPhone XS Max

آمار مؤسسه‌ی Counterpoint Research همچنین نشان می‌دهد که طی یک سال اخیر، سرعت رشد بازار گوشی‌های اولترا پریمیوم (موبایل‌های ۸۰۰ دلاری و گران‌تر) بیش از هر بازار دیگری بوده است. سلطه‌ی اپل در این بازار، حتی پررنگ‌تر می‌شود و بیشتر به‌چشم می‌آید. ظاهرا اپل نزدیک به ۸۰ درصد از سهم بازار گوشی‌های فوقِ بالا‌رده را در اختیار دارد. 

محققان Counterpoint Research مدعی هستند کاربران تا زمانی‌که بتوانند از گوشی‌شان برای مدت‌زمان طولانی‌تری استفاده کنند، مشکلی با دادن پول بیشتر برای تهیه‌ی آن‌ها ندارند. انتظار می‌رود با همه‌گیر‌تر شدن فناوری 5G، بازار گوشی‌های فوق بالارده با رشد بیشتری مواجه شود.

دیدگاه شما در این‌باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات