پورشه 911 اسپیدستر مدل ۲۰۱۹ معرفی شد

چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت پورشه پس از ۹ سال انتظار طرفداران، نسخه جدید از 911 اسپیدستر را در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی کرد.
تبلیغات

نزدیک به ۹ سال از معرفی آخرین نمونه از پورشه 911 اسپیدستر می‌گذرد؛ اما اکنون انتظارها به‌سر رسیده و نمونه جدید از 911 اسپیدستر در نمایشگاه نیویورک معرفی شده است. نسخه جدید از پورشه 911 اسپیدستر بر پایه آخرین نسل از 911 تولید نشده؛ اما آنقدر طراحی بدنه جذابیت دارد که نمی‌توان از پورشه خرده گرفت. زیر پوست این خودرو همان قلب تپنده پورشه 911 GT3 قرار گرفته است.

پورشه 911 اسپیدستر

شاسی خودرو متعلق به نمونه قدرتمند GT3 است که از سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و دسته‌موتورهای دینامیک بهره می‌برد. موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت این خودرو توانایی ۹۰۰۰ دوربردقیقه را دارد و به‌کمک دریچه‌گازهای جداگانه بهبودیافته، اکنون ۵۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۴۶۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این طور به‌نظر می‌رسد که پورشه برای ساخت این نمونه تنها طرفداران واقعی را درنظر داشته و با نصب جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته، دل آن‌ها را به‌دست آورده است. پورشه 911 اسپیدستر علاوه‌بر این کاهش وزن چشمگیری را تجربه کرده است.

پورشه 911 اسپیدستر

برای شروع، پورشه سیستم دستی را برای باز و بسته کردن سقف درنظر گرفته و تنها چفت و بست‌ها به‌صورت برقی کار می‌کنند. گلگیر‌های جلو و صندوق جلو و پنل بالایی درپوش موتور درعقب از جنس فیبرکربن ساخته شده‌اند. در قسمت‌های جلو و عقب به‌منظور کاهش وزن از پلی‌اورتان استفاده شده و زیر رینگ‌های ۲۰ اینچی، ترمز‌های سرامیک کامپوزیتی قرار گرفتند که به‌گفته پورشه، نصف یک ترمز استاندارد آهن چدنی وزن دارند. علاوه‌بر لذت تعویض دنده‌ها به‌صورت دستی، جعبه‌دنده ۶ سرعته جدید به‌میزان ۳.۶ کیلوگرم نسبت به جعبه‌دنده اتوماتیک و ۱۶ کیلوگرم نسبت به جعبه‌دنده ۷ سرعته دو‌کلاچه، وزن کمتری دارد.

پورشه 911 اسپیدستر

پورشه حتی سیستم تهویه هوا را هم به‌منظور کاهش وزن حذف کرده است؛ اما خریداران قادر هستند این آپشن را به‌صورت جداگانه سفارش بدهند. در نتیجه این کاهش وزن‌، اکنون وزن پورشه 911 اسپیدستر به ۱۲۹۰ کیلوگرم رسیده و قادر است در مدت زمان ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

پورشه 911 اسپیدستر

بیشینه سرعت درنظرگرفته‌شده برای این خودرو هم به ۳۰۹ کیلومتربرساعت می‌رسد که باتوجه‌به بدون سقف بودن این نمونه، هیجان خاصی را منتقل خواهد کرد. طراحی کابین این نمونه هم به‌اندازه طراحی بدنه جذاب است. با بهره‌گیری از روکش تیره به‌همراه دوخت قرمز رنگ و نشان اسپیدستر در پشت‌سری‌ها، هماهنگی جذابی را در بدنه شاهد هستیم. کاهش وزن در داخل کابین هم انجام گرفته و مهندسان پورشه با بهره‌گیری از پنل‌های در سبک‌وزن و استفاده از فیبرکربن به این مهم دست‌ یافته‌اند.

پورشه 911 اسپیدستر

پورشه به مالکانی که علاقه داشته باشند، یک ساعت هماهنگ با خودرو را هم به‌فروش می‌رساند. عقربه‌های به‌کاررفته در این ساعت از جنس فیبرکربن ساخته شده‌اند و روتورهای آن با الهام‌گیری از از رینگ‌های پیچ مرکزی ساخته شده است. علاوه‌بر این بند ساعت مخصوص پورشه هم از جنس چرم به‌کاررفته در داخل کابین ساخته شده است.

پورشه 911 اسپیدستر

از آنجایی که شرکت پورشه قصد دارد به‌مناسبت تولید اولین نمونه اسپرت خود در سال ۱۹۴۸، تنها ۱۹۴۸ دستگاه از 911 اسپیدستر را تولید کند، بنابراین نمونه سقف باز 911 قیمت کمی نخواهد داشت. پورشه برای این مدل قیمت ۲۷۵,۷۵۰ دلار را درنظر گرفته است. اولین ثبت سفارش‌ها برای این خودرو از خردادماه آغاز می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها، عرضه پورشه 911 اسپیدستر تا پایان سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات