مورگان استنلی: اپل ظرفیت رشد درخورتوجهی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی دارد

دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تحلیلگران مورگان استنلی معتقدند اپل با گسترش محصولات خود در صنعت مراقبت‌های بهداشتی، درآمد خود را به ۳۱۳ میلیارد دلار می‌تواند برساند.
تبلیغات

اپل چندین سال است که وارد صنعت مراقبت‌های بهداشتی شده است. طبق گفته‌ی تحلیلگران مورگان استنلی، اپل با وجود محصولاتی مانند اپل‌واچ و آیفون می‌تواند اختلال بزرگی در این صنعت ایجاد کند. مورگان استنلی، یکی از بانک‌های چندملیتی سرمایه‌گذاری آمریکا، در گزارش خود نوشته که صنعت مراقبت‌های بهداشتی ظرفیت رشد فراوانی دارد و با افزایش درخواست گوشی‌های هوشمند، اپل می‌تواند درآمد سالانه‌ی ۱۵ میلیارد دلاری خود در این صنعت را تا سال ۲۰۲۷ به ۳۱۳ میلیارد دلار افزایش دهد.

تحلیلگران معتقدند صنعت مراقبت‌های بهداشتی نه‌تنها بزرگ است (با ارزش ۳.۵ تریلیون دلاری)؛ بلکه در‌حال‌شکوفایی است. بنابراین، با وجود پیوستن اپل به رقبایش در صنایعی مانند اخبار، بازی، ویدئو و پرداخت، مراقبت‌های بهداشتی، تنها بازاری است که اپل می‌تواند اختلال دیجیتال بزرگی در آن ایجاد کند؛ درست مانند همان کاری که آیتونز با صنعت موسیقی و اپ استور با صنعت خدمات موبایل کرد.

بااین‌حال طبق گزارش مورگان استنلی، سرمایه‌گذاران اهمیت چندانی به ظرفیت رشد اپل در صنعت مراقبت‌های بهداشتی نمی‌دهند؛ اما وجود ۹۰۰ میلیون نفر کاربر آیفون و ۲۳ میلیون نفر کاربر اپل‌واچ، مزیت بزرگی برای حضور اپل در این صنعت خواهد بود.

فعالیت‌های اخیر اپل در صنعت مراقبت‌های بهداشتی استراتژی مشخص این شرکت و ساختن اکوسیستمی مانند اپ‌استور را نشان می‌دهد که روی جمع‌آوری و دسترسی به اطلاعات بهداشتی تمرکز کرده است.

apple watch

محصولات و ابزارهای اپل در صنعت مراقبت‌های بهداشتی

اپل با ساختن پلتفرم‌هایی که از قبل وجود نداشته‌اند، مانند اپ‌استور و آیتونز به برندی نمادین تبدیل شده است. افزون‌براین، هدایت‌کردن صنعت مراقبت‌های بهداشتی برای شرکتی متوسط کار آسانی نیست و اپل می‌تواند این موضوع را تغییر دهد. طبق گزارش مورگان استنلی، اپل در‌حال‌حاضر مواداولیه برای ساختن اپ‌استوری برای صنعت مراقبت‌های بهداشتی را دراختیار دارد.

اپلیکیشن Health، اپلیکیشنی است که محققان پزشکی برای انجام مطالعات استفاده می‌کنند، اپل‌واچ با قابلیت‌هایش برای سلامت قلب و همچنین گسترش ذخیره‌سازی سوابق بهداشتی، مانند نسخه‌ها و گزارش‌های آزمایشگاهی روی گوشی‌های آیفون، نمونه‌ای از امکانات و ابزارهای اپل در صنعت مراقبت‌های بهداشتی هستند.

افزون‌براین، اپل با نهادهای پزشکی و شرکت‌های بیمه‌ی سلامتی و حتی شرکت خدمات پزشکی و داروسازی جانسون اند جانسون همکاری می‌کند.

health care

چرا صنعت مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند تا سال ۲۰۲۷، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار برای اپل درآمد داشته باشد؟

تحلیلگران محاسبات خود را برمبنای تخمینی از هدررفت موجود در سیستم مراقبت‌های بهداشتی آمریکا و این موضوع انجام داده‌اند که اپل چقدر می‌تواند مقدار آن را کاهش دهد. آنان معتقدند گجت‌های پوشیدنی بهترین فرصت درآمدی هستند و اپل با ارائه‌ی محصولاتی برای اندازه‌گیری دما و فشارخون و سطح گلوکز خون می‌تواند درآمد خود را افزایش دهد. اعلام ساخت این گجت‌های پوشیدنی‌های پزشکی علاقه‌ی سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری را افزایش خواهد داد.

همچنین فروش داده‌های ذخیره‌شده‌ی پزشکی در آیکلاد و فروختن داده‌ها و ابزارها به بیمارستان‌ها و پزشکان به‌منظور بهینه‌سازی تحقیقات و فرایندهای آن‌ها از دیگر منابع درآمدی اپل خواهد بود. مورگان استنلی در گزارشش اعلام کرده که اگر اپل‌واچ زیرپوشش بیمه‌ی درمانی قرار بگیرد یا اپل شرکتی فعال درزمینه‌ی مراقبت‌های بهداشتی را بخرد، سرمایه‌گذاران بیشتر از گذشته به سرمایه‌گذاری روی توسعه‌ی محصولات بهداشتی اپل ترغیب خواهند شد.

اپل با سایر شرکت‌های فعال در صنعت مراقبت‌های بهداشتی باید رقابت کند

اپل، تنها غول تکنولوژی نیست که فرصت‌های موجود در صنعت مراقبت‌های بهداشتی را شناسایی کرده و سایر غول‌های تکنولوژی، مانند آمازون و گوگل نیز علاقه‌ی خود را به این صنعت نشان داده‌اند. آمازون، غول تجارت الکترونیک، سال گذشته داروخانه‌ی دیجیتال PillPack را خرید و به‌تازگی امکان برنامه‌ریزی قرار ملاقات با دکتر را به دستیار صوتی‌اش، یعنی الکسا، اضافه کرده است. تحلیلگران معتقدند این، آغاز سرمایه‌گذاری آمازون در صنعت مراقبت‌های بهداشتی است و در آینده، ارائه‌ی محصولات بیشتر این شرکت را شاهد خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات