برتری بوتاس در تعیین خط فرمول یک چین ۲۰۱۹

شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بعد از دورهای تمرینی و زمان‌گیری نهایی، رانندگان مرسدس بنز بهترین رکوردها را در پیش‌نمایش جایزه بزرگ شانگهای ثبت کردند.
تبلیغات

سومین مرحله از فصل ۲۰۱۹ مسابقات جهانی فرمول یک، در چین و شهر شانگهای برگزار می‌شود. مطابق پیش‌بینی‌ها، باز هم چهار راننده از تیم‌های مرسدس بنز و فراری توانستند سریع‌تر از دیگران، تعیین خط را به پایان برسانند. سال گذشته، رانندگان فراری بهترین عملکرد را در زمان‌گیری و تمرینات داشتند؛ اما دنیل ریکیاردو از تیم ردبول، قهرمان شد.

shanghai China Grand prix

پیست شانگهای، در سال ۲۰۰۴ با گنجایش ۲۰۰ هزار تماشاگر زنده افتتاح شد. علاوه‌بر مسابقات فرمول یک، بالاترین سطح رقابت‌های موتورسواری جهان (موتو GP) و اتومبیل‌رانی استقامت (WEC) هم در این مجموعه برگزار می‌شود. جایزه بزرگ چین، مسیری به طول ۵.۴۵۱ کیلومتر دارد که در مجموعِ ۵۶ دور، ۳۰۵ کیلومتر خواهد بود. مرسدس بنز و لوئیس همیلتون، با ۵ مرتبه قهرمانی در این پیست طی سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۱، ۲۰۱۴ ،۲۰۱۵ و ۲۰۱۷، رکورددار موفق‌ترین تیم و راننده در جایزه بزرگ چین محسوب می‌شوند.

F1 china

پس از پایان تعیین خط، والتری بوتاس توانست با زمان یک دقیقه و ۳۱.۵۴۷ ثانیه بهترین رکورد را داشته باشد. هم‌تیمی او، لوئیس همیلتون به جایگاه دوم رسید و اختلاف زمانی ۰.۰۲۳ ثانیه ثبت کرد. جایگاه سوم و چهارم هم به ترتیب در اختیار رانندگان فراری، سباستین فتل و چارلز لکلرک رسید که ۰.۳۰۱ و ۰.۳۱۵ ثانیه، کندتر از بوتاس بودند. مکس ورشتاپین و پیرگسلی رانندگان تیم ردبول، از خطوط ۵ و ۶ استارت خواهند زد؛ درحالی‌که ریکیاردو و هالکنبرگ از تیم رنو، در آغاز فرمول یک چین ۲۰۱۹، هفتم و هشتم هستند.

F1 china

هزارمین مسابقه در تاریخ فرمول یک جهانی، فردا برگزار می‌شود. در رقابت اصلی جایزه بزرگ شانگهای، ۵ راننده‌ی پیشتاز تعیین خط، با لاستیک‌های مدیوم استارت خواهند زد. دور نهایی فرمول یک چین ۲۰۱۹، فردا ساعت ۱۰:۴۰ به وقت ایران شروع خواهد شد. این رویداد از شبکه ورزش سیما، پخش مستقیم می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات