بخشی از گوگل پلاس با نام Currents به کار خود ادامه می‌دهد

پنج‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل قصد دارد بخش مخصوص شرکت‌ها در گوگل پلاس را به‌نام Currents زنده نگه دارد تا افراد برای کاربردهای تجاری از آن استفاده کنند.
تبلیغات

گوگل، چندی پیش سرویس گوگل پلاس خود را به‌صورت کامل تعطیل کرد، اما هنوز بخش‌هایی از آن برای دسترسی کاربران تجاری باز است. تنها چند روز پس از آنکه سرویس عمومی گوگل پلاس تعطیل شد، شرکت اعلام کرد که بخش تجاری با نام Currents به کار خود ادامه می‌دهد.

نام Currents برای کاربران گوگل چندان هم غریبه نیست. غول موتور جست‌وجو، قبلا اپلیکیشنی به‌صورت یک مجله‌ی اجتماعی عرضه می‌کرد که با گوگل پلاس هماهنگ می‌شد. بعدا، نام آن به Google Play Newsstand تغییر کرد. برای کارنتس کنونی هم می‌توان چنین سرنوشتی متصور شد.

سرویس کارنتس، مانند گذشته به کارمندان امکان می‌دهد تا دانش خود را به اشتراک بگذارند. به‌علاوه،‌ مشتریان تجاری می‌توانند از امکانات گفتگوهای داخلی هم در این سرویس استفاده کنند.

حذف کامل نام گوگل پلاس از سرویس‌های گوگل، تصمیم درستی محسوب می‌شود. زمانی‌که آن‌ها، نسخه‌ی مصرف‌کننده‌های گوگل پلاس را تعطیل کردند، خبر وجود داشتن نسخه‌ای برای کاربران تجاری، تاحدودی مردم را گیج می‌کرد. به‌علاوه، تصمیم جدید شاید فرصتی برای توسعه‌دهنده‌های پروژه در گوگل باشد تا گوگل پلاس شکست‌خورده را به‌صورت کامل فراموش کرده و روی موضوعی جدید کار کنند.

تمرکز سرویس کنونی، دیگر تنها بر کاربران تجاری خواهد بود. درنتیجه، کار توسعه‌دهنده‌ها هم آسان‌تر می‌شود. البته، کدهای موجود از هسته‌ی شبکه‌ی اجتماعی مرده‌ی گوگل، هنوز نشان‌دهنده‌ی زمانی هستند که رهبران شرکت، آینده را در جستجوی اجتماعی می‌دیدند. آینده‌ای که هیچ‌گاه از سوی آن‌ها محقق نشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات