خودرو سانگ یانگ رکستون G4 در دیوار

پنج‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
موسو اولین خودرویی بود که از سانگ یانگ کره جنوبی وارد جاده‌های ایران شد، که با استفاده از موتور و جعبه‌دنده‌های مرسدس بنز، خاطره خوبی از خود به‌جای گذاشت. این مقاله توسط وب سایت دیوار تهیه شده است.
تبلیغات

سری دوم محصولات شرکت سانگ یانگ که در سال ۲۰۱۲ وارد بازار ایران شد، سه خودروی اکتیون، کایرون و رکستون بودند و فروش خوبی داشتند. اکنون این شرکت نسل پنجم خودروهای خود را تحت عنوان رکستون G4 وارد بازار کرده است، طراحی ظاهری این نسل با عبارت «زیبایی در چشم بیننده» طراحی شده است. ویژگی قابل‌توجه این خودرو مناسب بودن برای سواری در شهر و آفرود است.

در طراحی رکستون G4 سعی شده است همه چیز خیلی ساده، شکیل و عضلانی باشد. چراغ‌های رکستون در مقایسه با سایز بدنه آن کوچک به نظر می‌رسد از طرفی استفاده از هالوژن‌های مدرن و براق جلوه امروزی به این خودرو داده است. این خودرو ۴.۸ متر طول و ۱.۸ متر ارتفاع دارد و در مقایسه با رقبای خود در این رنج قیمت بزرگ‌تر است. فضای صندوق عقب رکستون نسبت به رقبایش مخصوصاً سورنتو بزرگ‌تر است به طوری که ۶۴۹ لیتر فضا دارد ولی سورنتو زیر ۶۱۰ لیتر فضا دارد.

امکانات خودرو رکستون G4 سطح قابل‌قبولی دارد؛ مثلا به گرمکن، سردکن و حافظه صندلی مجهز است. صفحه‌نمایش موجود در بخش میانی داشبورد لمسی بوده و از دوربین ۳۶۰ بهره می‌برد تا قابلیت نمایش خود از بالا را  داشته باشد و بتوانید با تغییر زاویه‌ی آن به هر میزانی، نحوه‌ی نمایش خود را شخصی‌سازی کنید. سانروف موجود در سقف ماشین ساده است و پاناروما نیست؛ به این دلیل که خودروهایی که برای آفرود ساخته می‌شوند اساساً نباید سقف پاناروما داشته باشند. زیرا امکان چپ شدن خودرو در کاربری‌های آفرود وجود دارد و استفاده از سقف شیشه‌ای در این شرای بسیار خطرناک خواهد بود. G4 از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی در سطح بسیار خوبی قرار دارد؛ البته ممکن است در برخی موارد از رقبایش مثل هیوندای سانتافه متفاوت باشد. سانتافه موجود در بازار اتوپارک دارد ولی رکستون G4 از این قابلیت بی‌بهره است.

 عملکرد G4 در تست‌های شتاب بدین‌ شرح است؛ زمان‌رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌برساعت از سکون ۹.۹۸ ثانیه و ۴.۳۰ ثانیه زمان مورد نیاز برای ثبت سرعت ۶۰ کیلومت‌بر‌ساعت از سکون. شاسی این خودرو نردبانی است و اتاق از شاسی جدا است تا بدین‌ ترتیب با یک خودروی آفرود واقعی مواجه باشیم. سانگ‌یانگ در ساخت شاسی از استیل سخت استفاده کرده است؛ در نسل پیشین رکستون حدود ۱۶ درصد شاسی از استیل درست شده بود اما در رکستون ۴ G نزدیکه به ۸۰ درصد شاسی از استیل سخت استفاده شده است تا قابلیت آفرود بیشتر و بکسل کردن قابل‌توجهی تا ۳.۵ تن را به خودرو ببخشد. این قابلیت معمولاً در پیکاپ‌های معروف دنیا دیده می‌شود. البته نکته مهم وزن ۲ تنی خودرو است؛ شاسی سنگین آن باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود.

 بازار دست دوم سورنتو و سانتافه در ایران بسیار بهتر از سانگ یانگ رکستون است و این برای کسانی که می‌خواهند خودروی خود را خیلی زود عوض کنند، نکته‌ی بسیار مهمی است. ولی اگر در این بازه‌ی قیمت به‌دنبال شاسی‌بلندی هستید که امکانات خوبی داشته باشد، برای استفاده خانوادگی مناسب بوده و گاهی هم می‌خواهید آفرود واقعی را تجربه کنید سانگ یانگ رکستون گزینه مناسبی است.

باتوجه‌به اینکه سایت دیوار هم‌اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش رکستون۴ G به بخش آگهی‌های خرید خودرو مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات