یاهو به دلیل افشای اطلاعات ۳ میلیارد حساب کاربری ۱۱۷ میلیون دلار جریمه می‌شود

چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های اخیر می‌گویند که یاهو با قربانیان رسوایی بزرگ این شرکت، بر سر پرداخت مبلغ ۱۱۷.۵ میلیون‌دلار به آن‌ها به‌دلیل فاش شدن اطلاعات‌شان به‌توافق رسیده است.
تبلیغات

دو سال پیش بود که خبر مهم و تأمل‌برانگیزی سراسر اینترنت را در بر گرفت؛ براساس گزارش‌ها، در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی، ۳ میلیارد حساب کاربری یاهو هک شده بودند و این شرکت ترجیح داده بود سخنی از این اتفاق بزرگ به‌میان نیاورد. این رسوایی بزرگ، تبعات شدیدی برای یاهو داشت و این شرکت را از جوانب زیادی تحت‌تأثیر قرار داد.

براساس جدیدترین گزارش‌ها، یاهو توانسته با قربانیان رخنه‌ی اطلاعاتی بزرگ سال ۲۰۱۳، به توافق ۱۱۷.۵ میلیون‌دلاری دست پیدا کند. البته فراموش نکنید که این توافق ابتدا باید به تأیید لوسی کو، قاضی آمریکایی، برسد. این قاضی در ۲۸ ژانویه‌ی ۲۰۱۹ (۸ بهمن ۱۳۹۷)، توافق پیشین یاهو با قربانیان را رد کرد، زیرا در آن توافق، رقم پرداختی یاهو به قربانیان به‌طور دقیق اعلام نشده بود. 

بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی، سه رخنه‌ی اطلاعاتی بزرگ در شرکت یاهو اتفاق افتاد که اطلاعات شخصی کاربران این شرکت از جمله آدرس ایمیل آن‌ها را فاش کرد. گرچه تعداد حساب‌های کاربری فاش‌شده به‌طرز سرسام‌آوری زیاد بود، اما یاهو ترجیح داد تا اواخر ۲۰۱۶، از این موضوع چیزی نگوید.

در آن‌زمان‌ها ورایزن به‌دنبال تصاحب یاهو بود. پس از رسانه‌ای شدن خبر هک شدن حساب‌های کاربری این شرکت، ورایزن مجددا با یاهو وارد مذاکره شد و خواست ۳۵۰ میلیون دلار از رقم قرارداد را کاهش دهد و با مبلغ کلی ۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار، یاهو را تصاحب کند. البته در سال ۲۰۱۶، یاهو تنها شرکتی نبود که قربانی رخنه‌ی اطلاعاتی شد و اتفاقات مشابهی برای فیسبوک و Equifax نیز رخ داد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این‌باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات