فرمول یک بحرین ۲۰۱۹؛ قهرمانی همیلتون و مرسدس بنز

یک‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
گرندپری بحرین ۲۰۱۹ با قهرمانی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس AMG‌ پتروناس خاتمه یافت؛ والتری بوتاس و چارلز لکلرک به رده‌های دوم و سوم رسیدند.
تبلیغات

مرحله دوم رقابت‌های فرمول یک ۲۰۱۹ که در بحرین برگزار شد، با قهرمانی لوئیس همیلتون به پایان رسید. در این رقابت هیجان‌انگیز، همیلتون از تیم مرسدس بنز با زمان یک ساعت و ۳۴ دقیقه و ۲۱.۲۹۵ ثانیه در جایگاه نخست ایستاد، درحالی‌که والتری بوتاس از مرسدس و چارلز لکلرک از تیم فراری در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند. همچنین مکس وشتاپن و سباستین فتل نتوانستند به رتبه‌‌هایی بهتر از چهارم و پنجم دست یابند.

2019 Bahrain formula 1 Grand Prix / گرندپری فرمول یک بحرین

امروز پیست سخیر شاهد یکی از نفس‌گیرترین رقابت‌های فرمول یک بود که با عملکرد عالی رانندگان مرسدس AMG پتروناس همراه شد. ابتدای مسابقه با عملکرد خوب رانندگان فراری همراه بود و آن‌ها تا دورهای پایانی نیز به خوبی مسابقه را به نفع خود پیش می‌بردند. اما بدشانسی فراری از زمان سبقت همیلتون و انحراف خودروی سباستین فتل آغاز شد. فتل که تیمش امید زیادی به گرندپری بحرین برای جبران مرحله قبل داشت، تا رده ۱۰ پایین رفت و در ادامه با سبقت‌های متوالی تا رده پنجم بالا آمد. تلاش فتل برای رقابت با مکس وشتاپن به سرانجام نرسید و راننده کهنه‌کار فراری به جایگاه پنجم در بحرین رضایت داد.

2019 Bahrain formula 1 Grand Prix / گرندپری فرمول یک بحرین

اما اتفاقات جالب گرندپری بحرین به این خلاصه نمی‌شود. چارلز لکلرک جوان که در تمرین‌های اول تا سوم و حتی دور تعیین خط بهترین عملکرد خود را طی سال‌های اخیر در فرمول یک به ثبت رسانده بود، تا ۱۰ دور مانده به انتها در جایگاه نخست و جلوتر از همیلتون قرار داشت. اما ناگهان با افت عملکرد خودرویش، فاصله او با همیلتون هر لحظه کم شد تا جایی که راننده انگلیسی مرسدس به‌راحتی از او سبقت گرفت و فاصله خود را به‌شدت افزایش داد. در ادامه روند نزولی لکلرک ادامه یافت و والتری بوتاس نیز به رده دوم رسید.

2019 Bahrain formula 1 Grand Prix / گرندپری فرمول یک بحرین

اما با وجود چنین وضعیتی در دورهای پایانی، فراری با کمی خوش‌شانسی هم همراه شد تا لکلرک بدون کسب سکو از بحرین خارج نشود. دو دور مانده به پایان رانندگان تیم رنو (نیکو هالکنبرگ و دنیل ریکیاردو) که در طول مسابقه بارها از همدیگر سبقت می‌گرفتند، دچار سانحه شده و  هر دو از مسابقه خارج شدند. در ادامه خودروی ایمنی وارد پیست شد و این وضعیت تا پایان مسابقه ادامه یافت تا افول عملکردی لکلرک، منجر به سبقت وشتاپن و سایر رانندگان نشود. بار دیگر رانندگان مرسدس توانستند یک-دو در استرالیا را با ترکیب جدیدتری در بحرین تکرار کنند و جایگاه تیمی را همچنان برای مرسدس نگه دارند. 

2019 Bahrain formula 1 Grand Prix / گرندپری فرمول یک بحرین

به این ترتیب لوئیس همیلتون در رتبه نخست گرندپری فرمول یک بحرین ۲۰۱۹ ایستاد. والتری بوتاس فنلاندی با اختلاف ۲.۹۸۰ ثانیه‌ای نسبت به هم‌تیمی خود در رده دوم ایستاد و چارلز لکلرک نیز با اختلاف ۶.۱۳۱ ثانیه‌ای نسبت به بوتاس، به رده سوم بسنده کرد. البته لکلرک یک امتیاز نیز به‌دلیل سریع‌ترین دور مسابقه کسب کرد تا با ۱۶ امتیاز در جایگاه بالاتری نسبت به هم‌تیمی باتجربه خود بایستد. هم‌اکنون والتری بوتاس از تیم مرسدس با ۴۴ امتیاز در جایگاه نخست رانندگان فرمول یک ۲۰۱۹ قرار دارد و همیلتون به همراه وشتاپن به ترتیب با ۴۳ و ۲۷ امتیاز او را تعقیب می‌کنند. پس از وشتاپن، چارلز لکلرک و سباستین فتل از تیم فراری، کیمی رایکونن از آلفا رومئو، لندو نوریس، کوین مگنوسن از هاس، نیکو هالکنبرگ از رنو و پیر گسلی از ردبول در رده‌های چهارم تا دهم قرار دارند. 

رتبه

راننده

امتیاز

۱

والتری بوتاس

۴۴

۲

 لوئیس همیلتون

۴۳

۳

مکس وشتاپن

۲۷

۴

چارلز لکلرک

۲۶

۵

سباستین فتل

۲۲

۶

کیمی رایکونن

۱۰

۷

لندو نوریس

۸

۸

کوین مگنوسن

۸

۹

نیکو هالکنبرگ

۶

۱۰

پیر گسلی

۴

در جدول تیمی نیز تیم مرسدس بنز باتوجه‌به عملکرد عالی همیلتون و بوتاس در این مرحله، با ۸۷ امتیاز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. تیم فراری با ۴۸ امتیاز و ردبول با ۳۱ امتیاز نیز در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند. تیم‌های آلفا رومئو، مک‌لارن، هاس، رنو، ریسینگ پوینت و تورو روسو نیز به رتبه‌های بعدی بسنده کرده‌اند. ویلیامز بدون کسب هیچ امتیازی به امید مراحل آینده فرمول یک است.

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس

۸۷

۲

فراری

۴۸

۳

ردبول

۳۱

۴

آلفا رومئو

۱۰

۵

مک‌لارن

۸

۶

هاس

۸

۷

رنو

۶

۸

ریسینگ پوینت

۳

۹

تورو روسو

۳

۱۰

ویلیامز

۰

مرحله سوم مسابقات فرمول یک امسال، ۲۵ فروردین در شانگهای چین برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات