نبرد تن به تن یا هوشمندی در میدان تبلیغات اینستاگرام؟!

جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بازندگان تبلیغات اینستاگرام لزوماً کسب‌وکارهایی با بودجه کم نیستند. اگر در انتخاب جامعه مخاطب تبلیغات خود به اندک اطلاعات جسته و گریخته قانع شده‌اید، حتی با خرج ده‌ها میلیون‌ تومان باز هم یک بازنده هستید.
تبلیغات

تبلیغات در اینستاگرام فقط استفاده از اینفلوئنسرها یا پیج پرفالوئر نیست. این نسخه ناقصی از تبلیغات اینستاگرام ایران است که ناچاراً یا ندانسته به آن اکتفا کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنا شدن با روش اسپانسر اینستاگرام این مطلب را تا انتها بخوانید.

چگونه تبلیغات اسپانسر اینستاگرام در ایران انجام می‌شود؟

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام، تبلیغات رسمی شبکه اینستاگرام‌ است که به‌موجب آن دارندگان پیج‌های بیزنسی می‌توانند با پرداخت مستقیم به فیسبوک و تنظیم کمپین از امکانات متنوع تبلیغاتی استفاده کنند.

متاسفانه به‌دلیل تحریم ایران، امکان انتخاب کشورمان و موقعیت‌های جغرافیایی وجود ندارد و سخت‌گیری‌های فیسبوک در قبول کارت‌های اعتباری سبب شده تا قریب به ۹۵ درصد از پیج‌های ایرانی نتوانند از گزینه Promote استفاده کنند. باوجوداین تبلیغات اسپانسر اینستاگرام در ایران با تکنیک‌هایی در حال انجام است.

گرچه ادعاهای آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای انجام تبلیغات اسپانسر اینستاگرام بسیار متفاوت و گاهی عجیب است (تنظیم کمپین با API از کشورهای اسکاندوینای، انجام کمپین با استفاده از دیتابیس کاربران ایرانی اینستاگرام و...)، به‌کارگیری یک تکنیک برای مدیریت کمپین‌های اینستاگرام چندان اثربخش نیست.

تسلط بر امکانات متنوع داشبورد فیسبوک و آشنایی با قوانین و محتوای قابل قبول و اثربخش در این شبکه تبلیغاتی، پیش‌شرط اساسی برای موفقیت کمپین‌ها به شمار می‌آید. به‌عنوان مثال ما در شرکت وی‌دیجیتال مارکتینگ در کمپین هاشور انتخاب مخاطبان را فقط به محدوده جغرافیایی، رده سنی و جنسیت محدود نکردیم و براساس رفتار مخاطب با اکانت‌ها و محتواهای مشابه این برند، داده‌های ثبت شده در اپلیکیشن، فرم‌های تکمیل شده و داده‌های حاصل از بازدید اکانت و سایت و... جامعه هدف را گسترش دادیم.

اینستاگرام

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام مناسب چه کسانی است؟

متاسفانه فرهنگ غلط اغراق در فضای تبلیغات در اینستاگرام بسیاری از کسب‌وکارها را گمراه و متضرر کرده است؛ اما استراتژی ما در آژانس وی‌دیجیتال مارکتینگ صداقت است، بنابراین ترجیح می‌دهیم که شفاف و با زبان اعداد و براساس نتایج کمپین‌ها با شما صحبت کنیم.‌

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام مناسب شما نیست اگر: ‌

  • به‌دنبال فروش آنی محصولات و خدمات خود هستید‌
  • افزایش تعداد فالوئر دغدغه شماست
  • تصور شما از تبلیغات در اینستاگرام یک انفجار بزرگ است

ماهیت تبلیغات اسپانسر اینستاگرام در سراسر دنیا برندینگ است. اما با تنظیم دقیق هدف کمپین می‌توانید برای دانلود و نصب فعال اپلیکیشن، ترافیک صفحات فرود، دریافت اطلاعات مستقیم از کاربران (لید)، افزایش تعامل کاربران و افزایش مشاهده پست و استوری از اسپانسر اینستاگرام استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در کمپین‌های اسپانسر اینستاگرام شما می‌توانید با مشاهده آنی نتایج، کمپین را ویرایش و متوقف کنید؛ اتفاقی که در هیچ روش دیگر تبلیغات در اینستاگرام قابل انجام نیست!

شما در ازای دریافت نتیجه، پول پرداخت می‌کنید، با انتخاب دقیق جامعه مخاطبان و انتشار محتوای با کیفیت از فیسبوک امتیاز دریافت کرده و هزینه کمتری پرداخت می‌کنید.

بنابراین به خاطر داشته باشید هیچ هزینه و عدد قطعی در ازای هر کلیک، مشاهده، تکمیل فرم و... وجود ندارد و چنانچه پیش از شروع کمپین به شما عدد قطعی اعلام شد، بدانید که آژانس با شما شفاف نیست.

سیستم هدفمند تبلیغات اسپانسر اینستاگرام و دریافت اطلاعات آماری دقیق جایی برای حدس و گمان باقی نمی‌گذارد و این شروعی برای بهبود محتوا و کمپین و ادامه ارتباط با مخاطبان هدفی است که تا به‌حال شما را نمی‌شناختند.

اینستاگرام

چگونه با استفاده از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام می‌توانم مخاطبان خود را افزایش دهم؟

اجازه دهید این سؤال را براساس داده‌های کسب شده از تنظیم ۱۰ کمپین اسپانسر اینستاگرام در بهمن‌ماه سال ۹۷ پاسخ بدهیم.

در ۴ کمپین پزشکی انجام شده با هدف جذب بیماران خارجی و آشنایی کاربران ایرانی با خدمات ارتوپدی، دندانپزشکی، قلب و عروق، زیبایی و فیتنس توانستیم میزان مشاهده و نرخ مشارکت صفحات رسمی پزشکان را تا ۳۰ درصد افزایش دهیم. این رقم منهای ارتباط مستقیم بیماران با پزشکان بوده است.

در تمام این موارد مخاطبان براساس الگوی انتخاب هدفمند تعیین شده بودند. چالش اصلی کمپین‌های پزشکی، حساسیت فیسبوک بر محتوا بود. با آنکه کارشناسان ما مشاوره‌های لازم برای ساخت و انتخاب محتوا ارائه می‌کنند؛ اما برخی محتوا مغایر با قوانین فیسبوک از طرف کارفرما ارسال می‌شود.‌

به‌عنوان مثال تصاویری که اجزای بدن را به‌صورت نزدیک نمایش می‌داد یا نمای مصنوعی از بدن انسان را به تصویر می‌کشید (مدل‌ها و...) مورد قبول فیسبوک نبود.

دقت و هدفمندی سیستم تبلیغات فیسبوک و بُرد وسیع آن در سراسر دنیا، مسیر جذب بیمار خارجی، جذب توریست، برندینگ و ایجاد بازار برای فروش محصولات در کشورهای خارجی، جذب کاربر فعال برای اپلیکیشن‌های موبایلی، پروموت سرویس‌های آنلاین و ارتباط هدفمند با مخاطبان داخلی را بسیار آسان کرده است.‌‌‌

برای آمادگی در میدان تبلیغات هدفمند می‌توانید همین امروز با انجام یک تست بدون ریسک، تبلیغات در اینستاگرام و تبلیغات گوگل را شروع کنید.‌

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات