برابوس 800 Widestar و 850 4x4² Final Edition رونمایی شدند

سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
مطالعه 5 دقیقه
برابوس، دو شاسی‌بلند بسیار قدرتمند را رونمایی کرده است که هر دوی آن‌ها براساس مرسدس بنز کلاس G ساخته شده‌اند. یکی از این دو خودرو ۸۰۰ اسب‌بخار و دیگر ۸۵۰ اسب‌بخار قدرت دارد.
تبلیغات

هنگامی که مرسدس بنز اعلام کرد نسل جدید G کلاس دیگر با کد G65 و پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تولید نخواهد شد، بسیاری از طرفداران این خودرو ناراحت شدند. اما برابوس تصمیم گرفت تا با رونمایی از دو محصول جدید در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ جای خالی G65 را برای مرسدس دوستان پر کند. اولین محصول 800 Widestar نام دارد.

در این مدل کیت بدنه‌ی عریض روی کلاس G سوار شده که شامل گلگیرهای پهن‌تر و رینگ‌های بزرگ ۲۳ اینچی می‌شود. کیت بدنه عریض، پهنای این شاسی‌بلند را به میزان ۱۰ سانتی‌متر افزایش داده است. مشتریان البته امکان انتخاب رینگ‌های ۲۰ و ۲۲ اینچی برابوس را نیز برای این خودرو خواهند داشت. در نمای جلویی نیز سایز ورودی‌های هوا هم بزرگ‌تر شده است چون هم پیشرانه و هم ترمزهای این مدل به هوای بیشتری نیاز دارند.

brabus

در نمای عقب این مدل اولین نکته پوشش محافظ جدید برای لاستیک یدکی است که کاملا از فیبرکربن ساخته شده است. یک باله‌ی کوچک نیز در بخش عقب روی سقف دیده می‌شود و چراغ‌های LED جدیدی نیز روی سقف G63 نصب شده‌اند. در دو سمت خودرو نیز چراغ‌هایی نصب شده‌اند که با باز کردن درها طرفین خودرو را روشن می‌کنند.

brabus

اصلی‌ترین تغییرات Widestar نه در ظاهر، بلکه در پس پیشرانه‌ی ۴ لیتری تویین توربوی V8 آن اعمال شده‌اند. برابوس با اعمال تغییراتی توانسته قدرت موتور را ۲۱۲ اسب‌بخار و گشتاور آن را نیز ۱۵۰ نیوتون‌افزایش دهد. این یعنی قدرت نهایی Widestar به ۷۸۹ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۱۰۰۰ نیوتون‌متر رسیده است. با چنین مشخصاتی، این مدل می‌تواند در ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. و حداکثر سرعت آن نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۴۰ کیلومتربرساعت محدود شده است. اصلی‌ترین دلیل این محدودیت سرعت را باید در ارتفاع بسیار بالای این خودرو جست‌وجو کرد که در سرعت بالا می‌تواند موجبات ناپایداری خودرو را فراهم کند.

درون کابین نیز برابوس با تودوزی چرمی Cuoio از بازدیدکنندگان ژنو پذیرایی می‌کند. این تودوزی مرغوب و با کیفیت دارای دوخت‌های بسیار زیبا و به رنگ مشکی است. روی سقف نیز از پوشش آلکانترا استفاده شده و به سبک محصولات رولزرویس چراغ‌هایی به شکل ستاره در سقف نصب شده‌اند.

brabus
brabus
brabus
brabus
brabus
brabus
brabus
brabus

مدل دیگر برابوس 850 6.0 Biturbo 4x4² Final Edition نام دارد که تنها ۵ دستگاه از آن تولید خواهد شد. این مدل ۵۴۶ هزار دلار قیمت دارد. برای ساخت این محصول از نسل قبلی مرسدس بنز G63 به‌عنوان پایه استفاده شده است. مهندسان برابوس حجم موتور V8 این خودرو را از ۵.۵ لیتر به ۶ لیتر افزایش داده‌اند. همچنین سایز توربوها و ورودی‌های هوا نیز افزایش یافته و درنهایت سیستم اگزوز با فلاپ‌های متحرک اضافه شده است که می‌توان صدای خروجی آن را کنترل کرد.

brabus

قدرت این مدل ۸۳۵ اسب‌بخار و گشتاور آن ۱۴۵۰ نیوتون‌متر است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل ۴.۷ ثانیه و حداکثر سرعت محدود شده‌ی آن ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

با تغییراتی که برابوس از محورهای این مدل اعمال کرده است ارتفاع کف آن از زمین را به ۶۰ سانتی‌متر رسانده است. کمک فنرهای این خودرو نیز برای افزایش توانایی‌های خارج جاده‌ای تقویت شده‌اند و درنهایت دو صفحه‌ی محافظ کف خودرو در زیر جی کلاس نصب شده است.  برابوس در مدل 850 6.0 Biturbo 4x4² Final Edition از یک کیت بدنه‌ی اسپرت استفاده کرده است که شامل ورودی هوا فیبرکربن کاپوت، گلگیرهای برجسته و چراغ‌های LED روی سقف می‌شود. رینگ‌های این مدل دارای قطر ۲۲ اینچی هستند و روی آن‌ها تایرهای پیرلی Scorpion ATR دیده می‌شوند.

brabus

برابوس درون کابین brabus 850 6.0 Biturbo 4x4² Final Edition از چرم مشکی و آبی استفاده کرده است. صندلی‌های جلو و عقب همگی از نوع تنظیم‌شونده‌ی برقی بوده و حتی صندلی‌های عقب نیز به سردکن و حافظه مجهز هستند. جالیوانی‌های Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4² Final Edition همانند S کلاس می‌توانند گرم یا خنک شوند. روی کنسول مرکزی عقب یک نمایشگر لمسی ۴.۳ اینچی نصب شده تا سرنشینان عقب بتوانند تنظیمات خود را اعمال کنند.

brabus
brabus
brabus
brabus
brabus
brabus
brabus
brabus
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات