عطرهای تقلبی نخرید! بایدها و نبایدهای خرید عطر اصل

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
عطرهای تقلبی به‌آسانی تشخیص‌دادنی نیستند و با قیمت کالای اصلی فروخته می‌شوند. بهترین راه­‌های تشخیص اصل‌بودن عطر را در ادامه بیان می­‌کنیم.
تبلیغات

عطرها به‌دلیل سودآوری فوق‌العاده‌‌شان در بازارهای جهانی نیز با استقبال مواجه شده‌اند و بعید نیست عطری که به‌تازگی از فرودگاه‌های کشورهای همسایه یا حتی مغازه‌های سطح شهر در استانبول یا دبی خریده‌اید، نمونه‌ای بدلی از برند اصلی باشد. در داخل کشور نیز، فروشگاه‌های مجازی و فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی بازار به‌شدت پررونقی دارند و فرصت مناسبی برای افراد سودجو فراهم کرده‌اند. در این مطلب، هر آنچه را جمع‌آوری کرده‌ایم که باید درباره‌ی عطرهای غیراصلی بدانید.

این مطلب در بخش تحقیقات بازار فروشگاه اینترنتی تاپ‌ سان گردآوری شده و شگردهای مهم‌ تشخیص عطرهای تقلبی را معرفی می‌کند. فروشگاه اینترنتی تاپ‌سان با نماد اعتماد الکترونیک دوستاره از مراکز معتبر خرید عطرهای اصل است که با اتکا به سال‌ها تجربه در حوزه‌ی تأمین کالا و واردات، امکان انتخاب و خرید مطمئن را فراهم کرده است. اصالت تمامی محصولات تاپ‌سان تضمین شده و سفارش‌ها در کمتر از چهار ساعت کاری در تهران و یک روز کاری در شهرستان‌ها آماده‌ی تحویل خواهند بود.

تاپ سان

توجه به بسته‌بندی

اولین نکته‌ای که برای تشخیص عطر اصل یا تقلبی باید توجه کنید، بسته‌بندی عطر است. در عطرهای اصل، از جعبه تا خود پلاستیک دور جعبه همگی به‌دقت و بدون قسمت اضافی بسته‌بندی شده‌اند. وقتی جعبه را بازمی‌کنید، در داخل جعبه‌ محافظ‌هایی به دور بطری وجود دارد که ازطریق آن هم می‌توانید اصل یا تقلبی بودن عطر را تشخیص داد. درزهای بسته‌بندی، محل تاخوردگی، برش‌ها و محل‌های چسب‌خورده نشانه‌های مؤثری برای تشخیص عطر اصل هستند.

وقتی بسته‌ی عطر را بازمی‌کنید، همیشه محافظ‌هایی به دور بطری قرار دارند. بررسی کیفیت این محافظ‌ها هم راهنمای مناسبی برای شناختن عطر اصل از تقلبی است. اگر بسته‌بندی عطر اصل را مثل لباس اوت‌کوتور در نظر بگیریم که در آن خیاط با دقت تمام و حوصله کار را انجام می‌دهد، بسته‌بندی‌های تقلبی همچون اوت‌لت‌های برندی معمولی هستند. البته، این فقط یک مثال بود.

بسته‌بندی نکات بسیار دیگری نیز به ما گوشزد می‌کند. مورد دیگر «شماره‌سریال عطر» است که روی بسته‌بندی و البته دقیقا روی بطری هم چاپ و درج شده است. گاهی این شماره‌سریال روی بسته به‌‌طور برجسته است که دراین‌صورت، یک مرحله به اصل‌بودن عطر خریدشده مطمئن می‌شویم؛ اما معمولا در عطرهای تقلبی شماره‌ی درج‌شده روی بطری و بسته هم‌خوانی ندارند.

توجه به بطری و طراحی آن

اگر عطر دلخواهتان را می‌شناسید، تشخیص اصل آن از روی بطری کار راحتی است. وقتی بطری عطر را در دستتان می‌گیرید، حسی که بطری به شما می‌دهد، در بیشتر مواقع اصل یا تقلبی‌بودن آن را آشکار می‌کند. بطری‌های اصل سطح یکدستی دارند و درز و محل اتصالات آن هیچ زائده‌ای ندارد. علاوه‌براین، درِ آن کاملا متقارن طراحی شده است. بطری‌های تقلبی عموما به‌دلیل نامرغوب‌بودن مواداولیه‌ی به‌کاررفته در تولید آن وزن سبک‌تری دارند.

موضوع دیگر فونتی است که برای نوشتن روی بطری استفاده شده است. اگر عطری را اولین‌بار می‌خرید، حتما ظاهر اورجینال آن را در اینترنت جست‌وجو کنید. برای نوشتار روی بسیاری از عطرهای تقلبی از فونت متفاوتی استفاده می‌شود یا ضخامت مشابه فونت اصلی به‌کاررفته را ندارد.

درِ عطرهای شنل

وقتی در بطری اصل را بازمی‌کنید، صدایی شبیه ترکیدن حباب را خیلی خفیف می‌شنوید که این به‌دلیل وکیوم‌بودن فضای دور پمپ و محکم‌بودن در است. در عطرهای تقلبی، درِ بطری به‌اندازه‌ی کافی محکم نیستند، عموما هوا زیر آن جریان می‌یابد، با فشار خیلی کم بازمی‌شوند و وقتی بسته شوند، راحت چفت نمی‌شوند.

تاپ سان

نحوه‌ی اسپری عطر

نکته‌ی مهم دیگر، توجه به پمپ اسپری است. پمپ حتما باید محکم باشد و برای اسپری‌کردن فشار خیلی کم یا خیلی زیادی نمی‌­خواهد. علاوه‌براین، به قطراتی توجه کنید که از اسپری خارج می‌شود. قطرات باید یکنواخت و خیلی ریز باشند و حجم اسپری‌شده در هربار باهم برابر باشد.

مقایسه‌ی با نسخه‌ی اصلی

یکی از راه‌های شناسایی راحت‌ و مطمئن‌ عطر اورجینال، مقایسه با نسخه‌ای است که از اصل‌بودن آن مطمئن هستید. رنگ عطرِ درون بطری و بوی آن و جزئیات بطری باید دقیقا نظیر هم باشند. البته گاهی برندها در طراحی و بسته‌بندی خود تغییراتی می‌دهند که البته، با جست‌وجویی ساده هم می‌توان از این موضوع باخبر شد.

نکته‌ی آخر؛ خرید از جای مطمئن

برای اینکه تمام این راه‌‌ها را دور بزنید، در وهله‌ی اول از جایی خرید کنید که از اصلی‌بودن محصولاتش اطمینان دارید. اگر اولین‌بار است قصد دارید عطر خاصی بخرید، حتما به‌صورت حضوری این کار را انجام دهید و به تعریف دوست و آشنا از برندی خاص بسنده نکنید. وقتی عطر محبوبتان را پیدا کردید، برای خرید مجدد آن راحت‌ترین کار خرید آنلاین است. اگر نگران مغایرت قیمت‌ها هستید با جست‌وجویی ساده بین فروشگاه‌های اینترنتی مختلف می‌توانید قیمت‌ها را مقایسه کنید. البته در میان فروشگاه‌های معتبر، این مغایرت چندان زیاد نخواهد بود.

برای مشاهده‌ی فهرست بهترین عطرهای اورجینال، به فروشگاه اینترنتی https://www.topsun.ir مراجعه کنید. کاربران محترم زومیت با ارائه‌ی کد ZOMIT1297 می‌توانند از تخفیف ۵۰۰,۰۰۰ ریالی بهره‌مند شوند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره‌ی خرید با شماره‌تلفن ۸۸۹۳۴۳۷۵-۰۲۱ تماس بگیرید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات