بررسی رقبای هم‌رده با جک j4

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
جک j4 سدان کوچک خانوادگی جدید کرمان موتور است که مدت کوتاهی است وارد بازار ایران شده است. در حال حاضر جک j4 کوچک‌ترین و ارزان‌ترین سدان خانواده جک در ایران محسوب می‌شود.
تبلیغات

کرمان موتور باقیمت‌گذاری مناسبی که داشته، فاصله ایجادشده بین سدان های محبوب داخلی و چینی را در بین قیمت ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان هدف گرفته است. این استراتژی درست سبب شده است فروش جک j4 از همان ابتدا بیشتر از انتظارها باشد و حالا این خودرو نیز راه نسل‌های قبلی همچون j5 را در پیش‌گرفته است. دراین‌میان خودروهای داخلی پژو پارس اتوماتیک و تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک به همراه چینی تازه‌وارد یعنی جیلی gc6 رقبای اصلی جک j4 محسوب می‌شوند. اگر قصد خرید جک j4 را دارید بهتر است با مقایسه این خودرو و رقبای آن به ارزش خرید جک j4 پی ببرید.

بررسی ظاهری جک j4 رقبای آن

جک j4 با زبان طراحی جدیدی که گفته می‌شود طراح مشهور ایتالیایی آن را به عهده داشت به بازار عرضه‌شده است. بااین‌حال طراحی جک j4 چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و طراحی جک j5 را در نمای جلو زیباتر از این خودرو بود. بااین‌حال خطوط حجم‌دهنده و طراحی چراغ‌ها قابل‌قبول است و نمای خودرو در کناره کمی زیباتر از j5 است. جیلی gc6 نیز در سال ۱۳۹۷ فیس‌لیفت جدیدی را به بازار عرضه کرده است که نسبت به نسخه قبلی تغییرات و بهبودهای بسیاری خوبی پیداکرده است. نمای روبه‌رو خودرو حتی از جک j4 نیز جذاب‌تر به نظر می‌رسد بااین‌حال طراحی کوچک چراغ‌ها این برتری را از جیلی سلب می‌کند. تندر پلاس و پارس اتوماتیک با طراحی ساده و قدیمی خود در این قسمت از رقیبان خود بسیار عقب‌افتاده‌اند. دراین‌میان کیفیت ساخت تندر و علاقه بسیاری از افراد به چهره قدیمی پارس برگ برنده آن‌ها محسوب می‌شود.

بررسی کابین و امکانات جک j4 رقبای آن

جک j4 درون کابین می‌توانست طراحی بسیار جذاب‌تری داشته باشد اما کرمان موتور برای کاهش قیمت جک j4 و فروش آپشن ها به‌صورت جداگانه تصمیم به برداشتن صفحه‌نمایش و تریم دورنگ خودرو گرفته است. تنها نکته مثبت در مدل پایه وجود صندلی‌های چرمی است و فضای کافی برای سرنشینان جلویی است. پارس اتوماتیک به داشتن فضای زیاد درون کابین مشهور است اما کیفیت ساخت پایین و سادگی داشبورد و وجود نداشتن صفحه‌نمایش در این خودرو نیز آزاردهنده خواهد بود. صندلی‌های برقی تنها ویژگی مثبت قابل‌ذکر پارس اتوماتیک است. اما رنو تندر پلاس اتوماتیک در این بخش دارای بدترین طراحی ممکن است. داشبورد خودرو به‌قدری ساده و بی‌کیفیت است که واقعاً نمی‌توان تصور کرد این خودرو بیش از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. پیروز این بخش جیلی gc6 است که هم طراحی زیبایی در قسمت داشبورد آن دیده می‌شود هم امکانات جدیدی مانند صفحه‌نمایشگر به آن ظاهری مدرن داده است. سیستم تهویه برقی، صندلی‌های چرمی و سانروف خرید جیلی gc6 را به انتخاب بهتری بدل کرده است. بااین‌حال خرید جک j4 نیز انتخاب بسیار بهتری از خودروهای وطنی خواهد بود.

قوای فنی جک j4 و رقبای آن

شما با خرید جک j4 و رقبای آن، صاحب یک خودرو سدان خانوادگی با عملکرد فنی متوسط خواهید شد که به‌هیچ‌عنوان شمارا شگفت‌زده نخواهد کرد. جک j4 دارای موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر با توان ۱۰۳ اسب‌بخار است. جعبه‌دنده این خودرو نیز از نوع cvt است. در مقابل جیلی gc6 نیز دارای موتور مشابه ولی با خروجی ۱۰۵ اسب‌بخار است که با استفاده از جعبه‌دنده جدید ۴ دنده‌اتوماتیک جتکو ژاپن عملکرد قابل‌قبولی دارد. پژو پارس تندر پلاس نیز دارای موتور ۱.۶ لیتری هستند که به ترتیب ۱۰۸ و ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. عملکرد این خودروها با چینی‌ها تفاوت چندانی ندارد ضمن اینکه جعبه‌دنده اتوماتیک پژو پارس چندان کیفیت خوبی ندارد. روی کاغذ جیلی از همه سریع‌تر است و جک از همه ضعیف‌تر ولی در واقعیت تفاوت‌ها چندان زیاد نیست.

قیمت و ارزش خرید جک j4 و رقبای آن

در حال حاضر قیمت جک j4 از سایت دیوار حدود ۹۵ تا ۱۱۵ میلیون تومان است که به قیمت نمایندگی‌های مختلف بستگی دارد. خریدوفروش جک j4 در بازار خودروهای دست‌دوم هنوز شروع نشده است اما افت قیمت زیادی برای آن پیش‌بینی نمی‌شود. قیمت جیلی gc6 نیز از ۹۶ میلیون تومان شروع می‌شود و تا حدود ۱۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. در مقابل قیمت پارس اتوماتیک و تندر پلاس نیز در محدوده ۱۱۵ میلیون تومان قرار دارد. با نگاه کلی هیچ‌یک از این خودروها ارزش قیمت فعلی خود را ندارند. به‌خصوص پارس و تندر که زمانی قیمتی کمتر از ۱۵ میلیون تومان داشتند. طراحی قدیمی، عملکرد معمولی و امکانات بسیار پایین این دو خودرو به‌هیچ‌عنوان جایی برای دفاع نمی‌گذارد. جک و جیلی نیز خودروهایی با عملکرد معمولی هستند اما حداقل طراحی به‌روزتری دارند ضمن اینکه ازنظر امکانات و امنیت نیز چندین قدم جلوتر از رقبای وطنی قرار می‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات