لینیج 16 OS، اندروید 9 را به گوشی‌های قدیمی مثل گلکسی S5 می‌آورد

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
جدیدترین نسخه از لینیج OS با هدف دمیدن نفسی تازه در پیکره‌ی گوشی‌های اندرویدی قدیمی منتشر شده است. این نسخه، اندروید ۹ پای را به گوشی‌هایی مثل گلکسی S5 می‌آورد.
تبلیغات

کاستوم رام‌های لینیج او اس (LineageOS) و سیانوژن‌مُد یا سایانوژن‌ماد (CyanogenMod) سال‌ها است که با هدف آوردن جدیدترین نسخه‌های اندروید به دستگاه‌های قدیمی، متولد شده‌اند.

توسعه‌دهندگان لینیج OS اخیرا در اطلاعیه‌ای از انتشار نسخه‌ی شانزدهم این کاستوم رام خبر داده‌اند؛ نسخه‌ای که ظاهرا اندروید پای را به دستگاه‌هایی که سال‌ها پیش، پشتیبانی نرم‌افزاری از آن‌ها توسط شرکت سازنده‌شان متوقف شده است، می‌آورد.

در حال حاضر، فهرست دستگاه‌های مقصد لینیج OS جدید شامل ۳۰ مورد می‌شود که در بین آن‌ها برخی گوشی‌های سال ۲۰۱۴ همچون وان‌پلاس وان و گلکسی اس ۵ سامسونگ دیده می‌شوند که درنوع خود بسیار جالب است. 

دستگاه‌های جدید دیگری هم نظیر هواوی پی ۲۰ پرو و تبلت‌های سری گلکسی تب اس ۲ سامسونگ (متعلق به سال ۲۰۱۶) و شیائومی پوکوفون اف وان هستند که می‌توانند همین‌الان با لینیج اواس ۱۶ به اندروید پای به‌روزرسانی شوند. توسعه‌دهندگان گفته‌اند که به‌زودی گوشی‌ها و تبلت‌های دیگری نیز به فهرست دستگاه‌های مقصد این کاستوم رام اضافه خواهند شد. بدیهی است که برای نصب این کاستوم رام، باید روی دستگاه خود، کد غیررسمی نصب کنید. 

فهرست کامل دستگاه‌های مقصد لینیج OS جدید به همراه روش نصب ‌آن را ازطریق سایت رسمی توسعه‌دهنده‌ی آن مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات