شناسایی متن‌های اسکن‌شده در قابلیت جدید Google Photos

یک‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل فوتوز به‌زودی ویژگی جدیدی به‌نام «Crop and Adjust» در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌تواند اسناد را به‌صورت اتوماتیک شناسایی، تنظیم و کراپ کند.
تبلیغات

بی‌شک دوربین گوشی‌های هوشمند، کاربردهایی بسیار بیش از تصویربرداری از مناظر و گرفتن عکس‌های سلفی دارند. کاربران می‌توانند از دوربین گوشی‌های هوشمند به‌عنوان اسکنری قابل حمل برای اسکن اسناد استفاده کنند. گوگل فوتوز (Google Photos) قصد دارد به‌زودی ویژگی جدیدی در اختیار کاربران قرار دهد که به کاربران کمک می‌کند تصاویر اسکن‌شده‌ی تمیزتر و خواناتری را در اختیار داشته باشند. 

گوگل فوتوز

عکس‌هایی که از افراد یا مناظر مختلفی و سوژه‌ها گرفته می‌شود، معمولا نیاز به تمیزکاری و مرتب‌سازی ندارند. ولی وقتی از روی متن یا نوشته‌ای عکس گرفته می‌شود، گاهی لازم است تا عکس گرفته‌شده تمیزکاری شود، گوشه‌های اضافی پس‌زمینه کراپ شده و حتی نیاز به چرخاندن تصویر کم و زیاد کردن نور و گاهی تغییر تصویر از حالت رنگی به سیاه و سفید برای خواناتر شدن متن لازم می‌شود. در نتیجه کاربران لازم است بعد از گرفتن عکس از روی متن‌های نوشتاری برای خواناتر شدن و همچنین تمیزترشدن تصویر نهایی، ویرایش‌هایی را انجام دهند.

ویژگی جدید «کراپ و تنظیم کردن» یا « Crop and Adjust» گوگل فوتوز، به کاربران کمک می‌کند تا تنها با انتخاب این ویژگی بتوانند تصاویر اسکن و تصویربرداری‌شده‌ی خود را به‌راحتی تمیزکاری کرده و تصویری خواناتر و بهتر دراختیار داشته باشند. با کمک این ویژگی جدید، متن اسکن‌شده به‌خوبی و به‌‌شکلی مناسب تنظیم می‌شود که کاربر بتواند به‌راحتی آن را بخواند. گوگل فوتوز در توئیت جدیدی به ویژگی جدید اشاره کرده است:  

ویژگی جدید گوگل فوتوز! با کمک ویژگی جدید گوگل فوتوز می‌توانید عکس‌های مربوط‌به اسناد اسکن‌شده را تنظیم و کراپ کنید، لبه‌هایی اضافی و پس‌زمینه‌ی بلااستفاده‌ی تصویر را از متن حذف کنید. ۲۸ مارس ۲۰۱۹- گوگل فوتوز

کاربران می‌توانند با استفاده از ویژگی جدید، تصویر اسکن‌شده‌ی مربوط‌به متن مورد نظر خود را به‌صورت کاملا مرتب و تمیزشده و درحالی‌که پس‌زمینه‌ی اضافی آن کراپ شده و به‌شکل درستی تصویر چرخانده شده و متن روی آن قابل خواندن است، در اختیار داشته باشند. ویژگی «Crop and Adjust» به‌زودی در دسترس کاربران هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات