فناوری‌های برتر مرسدس بنز در فرمول یک ۲۰۱۹

یک‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
مرسدس بنز در اولین مسابقه‌ی فرمول یک ۲۰۱۹ از فناوری‌های جدیدی استفاده کرد که در این مقاله آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

اصلی‌ترین رقیب مرسدس بنز در مسابقات فرمول ۱ یعنی فراری در گرندپری استرالیا نتوانسته بود داونفروس خوبی را در بخش جلویی خودروی خود ایجاد کند و به همین خاطر عملکرد خوبی نداشت چون نبود چنین نیرویی سبب شده بود که تایرهای این خودرو نیز چسبندگی کافی نداشته باشند. اما مرسدس بنز در سمت دیگر عملکردی بسیار خوب را از خود بر جای گذاشت و توانست حداکثر استفاده را از تایرها و توانایی‌های خودروی خود کند. تیم مرسدس بنز برای دستیابی به چنین عملکردی یک سری بهینه‌سازی‌ها را روی خودروی خود انجام داده بودند.

۱.  تغییرات باله‌ی جلو

Eight tech tweaks that boosted Mercedes

مرسدس بنز و فراری به اهمیت باله‌های جلو در خودروها بیش از گذشته پی‌بردند. اما همان‌طور که در تصویر می‌بینید، مرسدس بنز در خودروی فرمول یک خود این باله‌ها را به حد کمال رسانده و می‌توانند در شرایط مختلفی بهترین عملکرد را داشته باشند.

۲. بالچه‌های پیچیده در جلو

Eight tech tweaks that boosted Mercedes

اگر در آخرین مسابقه‌ی فرمول ۱ به قسمت باله‌ی بزرگ جلوی خودروی مرسدس بنز توجه کرده باشید، متوجه تغییرات ظریفی در این بخش خواهید شد. مرسدس بنز نه‌تنها طراحی صفحه‌ی آیرودینامیکی انتهای باله را تغییر داده است بلکه این تغییرات شامل بالچه‌ها نیز هستند. این تغییرات سبب حرکت بهبود جریان هوا می‌شوند و همچنین جریان هوایی که به سمت تایرها می‌روند را نیز بهبود می‌بخشند.

۳. مجرای هوای بزرگ‌تر برای ترمزها

Eight tech tweaks that boosted Mercedes

مرسدس بنز قصد طراحی ترمزهای جدیدی برای خودروی فرمول یک W10 داشت اما به‌دلیل قوانین جدید مسابقات نتوانست این کار را انجام دهد و به‌جای آن مهندسان مرسدس بنز توانستند یک مجرای هوای جدید با اندازه بزرگ‌تر برای این خودرو طراحی کنند تا عملکرد ترمزها بهبود پیدا کند. اگر به تصویر دقت کنید، متوجه تغییر این مجرای هوا در این خودرو نسبت به خودروی قدیمی W09 خواهید شد.

۴. جریان هوای پیچیده در چرخ

Eight tech tweaks that boosted Mercedes

در مدل جدید این خودرو نیاز است تا هوای بیشتری به چرخ هدایت شود. این ورودی هوا در مقایسه با خودروی قبلی دارای ابعاد بزرگتری است و به همین دلیل جای بیشتری اشغال می‌کند. این محدودیت سبب شده تا برخی اتصالات سیستم تعلیق نازک‌تر از قبل باشند. باتوجه‌به کنترل بهتری که اتصالات ضخیم‌تر دارند، مرسدس در این بخش سعی کرده با باله‌های جلویی کنترل کم‌تر اتصالات نازک‌تر را جبران کند و در این کار موفق نیز شده است.

۵. باله‌ی جانبی جدید

Eight tech tweaks that boosted Mercedes

شاید این تغییر در ابتدا کوچک به نظر برسد اما مرسدس بنز برای افزایش پایداری خودرو اقدام به نصب یک باله جانبی اضافی در قسمت پایین کرده است.

۶. DRS

Eight tech tweaks that boosted Mercedes

مرسدس بنز در این خودرو برای سیستم عملکرد DRS در قسمت باله‌ی عقب یک کاور جدید طراحی کرده است. سیستم DRS در هنگام سبقت گیری باله‌ی عقب را در کم زاویه‌ترین حالت خود قرار می‌دهد تا نیروی درگ کاهش پیدا کرده و خودرو سریع‌تر بتواند به سرعت‌های بالا دست پیدا کند. حال مرسدس در W10 پا را از این نیز فراتر گذاشته و برای عملکرد این سیستم نیز یک کاور آیرودینامیکی طراحی کرده است.

۷. جریان‌های گردابی

Eight tech tweaks that boosted Mercedes

در خودروهای فرمول یگ جریان‌های چرخشی نیز اهمیت فراوانی دارند. برای تولید جریان‌های چرخشی دو سر باله‌ی عقب دارای طراحی ویژه‌ای هستند که به تولید این جریان‌های هوا کمک می‌کنند.  

۸. انحنای مرکزی باله‌ی DRS

Eight tech tweaks that boosted Mercedes

مدل‌ها اولیه‌ای که از سیستم DRS برخوردار بودند تنها یک باله‌ی صاف در عقب داشتند. اما در خودروی جدید مرسدس بنز این باله دارای یک طراحی انحنادار است. این مسئله زمانی برتری خود را نشان می‌دهد که در خودروهای قدیمی با غیرفعال شدن DRS پس از ترمزگیری، داونفورس کاهش می‌یافت و تعادل خودرو تغییر می‌کرد، اما حالا این پدیده کمتر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات