دیتاسنتر امین؛ میزبانی امن، پایدار و توانا

یک‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
دیتاسنتر امین یکی از مراکز پیشرو درزمینه‌ی میزبانی خدمات اینترنتی است که در چند سال اخیر، با بهره‌گیری از تیم‌‏های فنی متخصص و تجهیزات قدرتمند پاسخ‌‏گوی طیف گسترده‏‌ای از نیازهای کاربران بوده است.
تبلیغات

امروزه، نگه‌داری از سرویس‏‌های اینترنتی به یکی از دغدغه‌‏های اصلی سازمان‌ها و شرکت‏‌های بزرگ‌وکوچک تبدیل شده است. معمولا افراد برای جلوگیری از صرف زمان و هزینه‌‏های درخورتوجه از دیتاسنترها به‌عنوان میزبان سرویس‏‌هایشان استفاده می‏‌کنند. انتخاب دیتاسنتر مطمئن زمانی امری ضروری است که اختلالی کوچک می‌‏تواند خسارات سنگین و گاه جبران‌ناپذیری به کسب‏‌وکارها تحمیل کند.

آغاز به کار دیتاسنتر امین

دیتاسنتر امین با هدف فراهم‌کردن بستری قدرتمند و مطمئن به‌منظور ارائه‌ی سرویس‌‏های اینترنتی بنا نهاده شد. مراجع و استاندارد‏های بین‌المللی نظیر TIA-942 و ANSI/BICSI 002 مبنای طراحی این دیتاسنتر قرار گرفته‌‏اند و دست‏‌اندرکاران این مرکز توانستند تمامی قسمت‌‏های این دیتاسنتر را منطبق بر موارد ذکرشده در استاندارد TIA-942 دسته‌‏بندی TIER III اجرا کنند. این مرکز با تکیه بر افراد متخصص و استفاده از فناوری‌‏ها و تجهیزات به‌روز توانسته نیازهای طیف گوناگونی از کاربران شامل اداره‌ها و سازمان‌ها، مراکز عملی‌پژوهشی و دانشگاهی، مراکز فرهنگی و هنری و شرکت‏‌های دانش‏‌بنیان و خصوصی را برطرف کند.

دیتاسنتر امین

ویژگی‏‌های دیتاسنتر امین

امنیت فیزیکی بسیار و مقاومت دربرابر نفوذ اشعه: استفاده از دو لایه دیوار بتنی و بهره‌گیری از شیلد الکترومغناطیس موجب شده تا این مرکز بتواند به کسب گواهینامه‌ی «حفاظت جامع دربرابر نفوذ جریان و اشعه‏‌های الکترومغناطیس» از سازمان پدافند غیرعامل کشور مفتخر شود.

نیروی برق بی‌وقفه: می‌‏توان زیرساخت‏‌های نیروی برق را مهم‌ترین قسمت تشکیل‏‌دهنده‌ی هر دیتاسنتر دانست. به‌دلیل اهمیت فراوان این قسمت سعی شده در طراحی دیتاسنتر امین، از باکیفیت‌‏ترین تجهیزات و لوازم به‌منظور تأمین برق بی‌وقفه استفاده شود. بهره‌گیری از دستگاه‌‏های دیزل ژنراتور قدرتمند، دستگاه‌‏های UPS ماژولار، PDUهای هوشمند و اجرای مستقل مسیرهای انتقال برق از ویژگی‌‏های برجسته‌ی طراحی این قسمت از دیتاسنتر امین به‌شمار می‏‌آیند.

سیستم کنترل محیط هوشمند: وجود شرایط محیطی نامناسب می‏‌تواند باعث تحمیل فشار بیش‌ازاندازه به سرورها و درنتیجه، صدمه‌دیدن جدی به آن‌‏ها شود. کارکرد تجهیزات سخت‏‌افزاری در دما و رطوبت مناسب می‌‏تواند به عملکرد مطلوب‌تر و کاهش استهلاک منجر شود. در طراحی دیتاسنتر امین از فناوری مدرن In-Row Cooling استفاده شده که به‌عنوان یکی از فناوری‌‏های رایج به‌کاررفته در دیتاسنترها شناخته می‏‌شود.

سیستم اعلان و اطفای حریق بلادرنگ: استفاده از سیستم‌‏های اعلان و اطفای حریق هوشمند می‏‌تواند پیامد‏های منفی ناشی از حوادث مربوط‌به آتش‏‌سوزی را تا حد درخورتوجهی کاهش دهد. در دیتاسنتر امین، از سیستم پیشرفته نمونه‌‏برداری و آنالیز لیزری به‌همراه حسگرهای نقطه‌‏ای جهت تشخیص سریع حریق استفاده شده است. این مرکز به‌منظور اطفای حریق در کوتاه‏‌ترین زمان به گاز FM200 مجهز بوده که لطمه‏‌ای به تجهیزات و سرورها وارد نمی‏‌کند.

ظرفیت فراوان زیرساخت‌‏های ارتباطی: این مرکز از ارتباطات فیبر نوری با ظرفیت بسیار زیاد برخوردار است که از‌این‌طریق به اکثر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی داخل کشور (اعم از اپراتورهای ثابت و همراه) و شبکه‌ی ملی اطلاعات و شبکه‌ی بین‌المللی اینترنت متصل شده است. دیتاسنتر امین از پروتکل‌های IPv4 و IPv6 و BGP برای ارتباط سرویس مشترکین پشتیبانی می‌کند.

محافظت دربرابر تهدیدهای سایبری: با حرکت کسب‌وکارها به‌سمت ارائه‌ی خدمات آنلاین فرصت برای برخی از سودجویان فراهم شده تا از‌این‌طریق بتوانند به اعتبار کسب‌وکارها لطمه وارد کنند. دیتاسنتر امین برای اینکه مشترکانش دغدغه‌‏ای بابت این‌گونه مسائل و مخاطرات ناشی از آن نداشته باشند، در شبکه‌ی خود از دو لایه تجهیزات امنیتی قدرتمند استفاده می‏‌کند تا به‌صورت خودکار هرگونه تهدید سایبری را دفع کند.

پشتیبانی و نظارت و پایش مستمر: تیم عملیات و پشتیبانی (NOC) این مرکز به‌صورت ۲۴ ساعته در تمامی روز‏های کاری و تعطیل فعال بوده و مشترکان می‏‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز نیازها و درخواست‏‌هایشان را مطرح کنند. این تیم علاوه‌بر پاسخ‌گویی به درخواست‌‏ها، وظیفه‌ی نظارت بر سرویس‏‌های مشترکان را نیز برعهده دارد. به‌واسطه‌‏ی نظارت سیستم‌‏های مانیتورینگ هوشمند و بازدید فیزیکی تجهیزات همراه‌با تکمیل چک فهرست‏‌های روزانه درصورت مشاهده‌ی هرگونه خطا یا تهدید روی سرویس‏‌ها یا تجهیزات مشتریان این امر بلافاصله به ایشان اطلاع‌رسانی می‏‌شود تا موارد این‌چنینی باعث اختلال در روند سرویس‌دهی نشوند.

دیتاسنتر امین

سبد محصولات و خدمات دیتاسنتر امین

سرویس اجاره فضا (Colocation): متقاضیان این سرویس می‌‏توانند با قراردادن تجهیزات سخت‌افزاری خود در دیتاسنتر امین از مزایای برق بی‌‌وقفه، ظرفیت فراوان پهنای‏‌باند داخل کشور و اینترنت بین‌‏الملل، محافظت دربرابر تهدیدات سایبری، پشتیبانی و نظارت مستمر و دیگر ویژگی‏‌های این مرکز بهره‌‏مند شوند.

سرور اختصاصی (Dedicated Server): برخی از سازمان‌‏ها و مؤسسه‌ها و شرکت‏‌های بزرگ حوزه‌ی کسب‌‏وکار برای ارائه‌ی سرویس‏‌های اینترنتی خود نیازمند تهیه‌ی سرورهایی با کارایی بسیار و امکانات مناسب هستند تا بتوانند به مشتریانشان سرویس باکیفیت و رضایت‏‌بخشی ارائه دهند. دیتاسنتر امین برای تأمین نیازهای این‌ مراکز سرور‏های قدرتمند با پیکربندی‌‏های متفاوت تدارک دیده تا مشترکان از بابت تهیه‌ی سخت‌افزار‏های پردازشی متناسب با نیاز‏های خود آسوده‌‏خاطر باشند.

سرور مجازی (VPS): افرادی که تمایل دارند تا با صرف کمترین هزینه بتوانند سروری برای ارائه‌ی سرویس‏‌های اینترنتی خود تهیه کنند، می‏‌توانند از این سرویس بهره‌مند شوند. سرور‏های مجازی دیتاسنتر امین در چندین طرح متفاوت ارائه می‏‌شود تا مشترکان بتوانند بهترین گزینه را متناسب با نیازهایشان انتخاب کنند.

رایانش ابری (Cloud Computing): دیتاسنتر امین برای آن دسته از مشترکانی که به‌دنبال تهیه سرویس‏‌های ابری هستند، خدماتی چون IaaS و SaaS و PaaS را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. از مزایای مهم‌ این دسته از خدمات می‏‌توان به اعمال بدون معطلی منابع درخواستی و پرداخت هزینه‌ها براساس میزان مصرف (Pay as you go) اشاره کرد.

مخازن لینوکس (Linux Repositories): این مرکز به‌منظور پایداری در ارتباط و افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ی ترافیک در نصب Packageهای موردنیاز سیستم‌عامل لینوکسی کاربران، مخازن توزیع‏‌های رایج لینوکسی ازجمله Ubuntu ،Debian ،Red Hat ،CentOS و EPEL راه‌اندازی کرده است. همچنین، این مرکز مفتخر است به‏‌عنوان Mirror رسمی توزیع‏‌های Ubuntu و Debian به کاربران داخل کشور خدمت‌رسانی می‏‌کند.

سرویس ثبت دامنه (DNS Hosting): سرویس DNS یکی از سرویس‏‌های مهم شبکه است که عملکرد نامناسب آن می‌‏تواند باعث بُروز اختلال و مشکلاتی در سامانه‌‏های مبتنی بر شبکه شود؛ بنابراین، مشترکان این دیتاسنتر می‌‏توانند به‌منظور آسودگی از عملکرد صحیح این سرویس، برای تعریف دامنه و اجزای مربوط‌به آن ازجمله زیردامنه‌ها، رکورد‏های A ،AAAA ،MX و... از سرویس میزبانی دامنه‌ی دیتاسنتر امین استفاده کنند.

سرویس پشتیبان‌گیری (Backup Service): نبود نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات یکی از دارایی‌های مهم‌ هر سازمان یا شرکت، گه‌گاه مشکلات بسیار جدی در روند کار آن‌ها ایجاد خواهد کرد. به‌همین‌دلیل، به‌منظور جلوگیری از تحمیل خسارت‌ها و هزینه‌های بسیار گران، وجود Backup Plan در دیتاسنتر مطمئن بسیار مهم است. دیتا سنتر امین با بهره‌گیری از قوی‌ترین سیستم‌های ذخیره‌سازی در لایه‌های مختلف و نیز کارشناسان مجرب در‌این‌زمینه، آماده‌ی همکاری و ارائه‌ی خدمات حرفه‌ای پشتیبان‌گیری به مشتریانش است.

سرویس پشتیبانی ویژه (Special Support Service): برخی از مشترکان تمایل دارند از افراد متخصص و باتجربه برای راه‌اندازی و نگه‌داری و پشتیبانی سرویس‌‏های خود استفاده کنند. دیتاسنتر امین به‌دلیل برخورداری از تیم‌‏های فنی متخصص در زمینه‏‌های Virtualization ،Networking ،Cloud ،DevOps و Security امکان ارائه‌ی پشتیبانی ویژه از سرویس‏‌های مشترکان خود را فراهم کرده است.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با خدمات دیتاسنتر امین به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات