مشخصات اکسینوس 9710 فاش شد

چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اطلاعات فاش‌شده‌ی منتسب به اکسینوس 9710 سامسونگ از این حکایت دارد که تراشه‌ی موردبحث قرار است با لیتوگرافی ۸ نانومتری ساخته شود.
تبلیغات

درحالی که انتظار نداشتیم فعلا خبری از اکسینوس ۹۷۱۰ سامسونگ بشنویم، اما روز گذشته پستی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر شد و برخی جزئیات مربوط‌به این تراشه را فاش کرد. منبع اصلی این اطلاعات به حساب توییتری آیس یونیورس برمی‌گردد که سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی افشای اطلاعات مربوط‌به شرکت سامسونگ دارد.

به‌طور کلی باید بگوییم که براساس آنچه به‌تازگی منتشر شده، اکسینوس ۹۷۱۰ سامسونگ یک تراشه‌ی قدرتمند برای بازار میان‌رده‌ها به‌شمار می‌آید و به‌نحوی قرار است در نقش نسخه‌ی تازه‌نفس‌تر اکسینوس ۹۶۱۰ (متعلق به سال گذشته‌ی میلادی) قرار بگیرد.

اطلاعات افشاءشده می‌گویند که تراشه‌ی جدید سامسونگ از چهار هسته‌ی Cortex-A76 با فرکانس پردازشی ۲.۱ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز بهره خواهد گرفت. درضمن، پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) این تراشه از نوع Mali-G76 MP8 است که از فرکانس ۶۵۰ مگاهرتز استفاده می‌کند.

گفتنی است که اکسینوس ۹۷۱۰ در مقایسه‌با اکسینوس ۹۶۱۰، در زمینه‌ی پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی بهود یافته است؛ درضمن از آنجایی که طبق شایعات اکسینوس ۹۷۱۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۸ نانومتری خواهد بود، این تراشه انرژی کمتری نیز مصرف خواهد کرد.

این نخستین‌باری است که شاهد انتشار جزئیات مربوط‌به این تراشه هستیم و اطلاعات دیگری از آن نمی‌دانیم. باید دید که سامسونگ قصد رونمایی اکسینوس ۹۷۱۰ را دارد یا خیر.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این‌باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات