زیباترین مکان‌های تاریخی گرجستان که حتی افراد محلی از آن‌ها بی‌خبر هستند

سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گرجستان درکنار جاهای دیدنی مشهور، جاذبه‌هایی هم دارد که از چشم گردشگران دور مانده و حتی ممکن است مردم محلی از وجود آن‌ها بی‌خبر باشند.
تبلیغات

معمولا اکثر گردشگران، فقط جاذبه‌های معروف و شناخته شده مقاصد محبوب را می‌شناسند و سفرشان به بازدید از این مکان‌ها خلاصه می‌شود؛ اما هویت واقعی یک شهر را می‌توان در مکان‌های ناشناخته آن پیدا کرد. بسیاری از شهرهای گرجستان اخیرا در میان گردشگران بسیار محبوب شده‌اند، مثل تفلیس، سوانتی، توشتی، متسختا، کوتائیسی و کاختی و گردشگران با تور گرجستان عازم این شهرها می‌شوند. هر ساله در ایام تعطیلات و اوج سفرها، تعداد زیادی از مسافران به این شهرها سفر می‌کنند. اما ورای این جاذبه‌ها، گرجستان دیدنی‌ها و شگفتی‌های زیادی دارد که شاید مردم محلی نیز از وجود آن‌ها آگاه نباشند. در ادامه برخی از جواهرات پنهان گرجستان را به شما معرفی می‌کنیم که حتما در سفر به گرجستان باید بازدید از آن‌ها را به برنامه خود اضافه کنید. 

اگر شما هم علاقه دارید به این مکان‌های ناشناخته سفر کنید، کجارو به شما کمک می‌کند تا بتوانید تور ارزان گرجستان رزرو کنید. شما می‌توانید پکیج تورها را ازطریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

در ادامه ۳ مکان تاریخی و دیدنی در گرجستان را معرفی می‌کنیم که در سفرتان می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید و احتمالا با هجوم گردشگران در این مناطق مواجه نخواهید شد؛ چرا که برخی مردم محلی هم از وجود این مکان‌ها خبر ندارند.

یادبود تاریخ گرجستان

تفلیس گرجستان

این بنا معمولا با نام «استون هنج گرجستان» شناخته می‌شود. یادبود تاریج گرجستان ستونی به ارتفاع ۳۰ متر است که در یکی از مناطق پایتخت گرجستان، تفلیس، قرار دارد و رو به دریای تفلیس است. این سازه پادشاهان، ملکه‌ها، قهرمانان گرجستان و صحنه‌هایی از کتاب مقدس را به تصویر کشیده است. اگر با تور تفلیس عازم این شهر شدید، برای مشاهده تاریخ مصور آن، از این بنا بازدید کنید. یادبود تاریخ گرجستان توسط مجسمه‌ساز گرجی، «Zurab Tsereteli»، ساخته شده است. ساخت این سازه در سال ۱۹۸۵ آغاز شد؛ اما به‌طور کامل ساخته نشد و تا حدودی ناقص ماند.

چاپخانه زیرزمینی استالین

تفلیس گرجستان

یکی دیگر از گوهرهای باارزش پنهان تفلیس، چاپخانه زیرزمینی استالین است. استالین در جوانی به همراه همکارانش چاپخانه‌ای در اتاقی به مساحت ۱۷ متر مربع در زیر زمین ساختند تا کسی نتواند آن‌ها را پیدا کند. سوسیالیست‌ها در این مکان از سال ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۶ تبلیغات شوروی را به سراسر اروپا منتشر می‌کردند. در این مدت حدود ۳ هزار برگه چاپ شد.

سردابه آناتوری

تفلیس گرجستان

سرداب‌های آناتوری (Anatori Vaults) سازه‌هایی از تخته سنگ در Khevsureti، در نزدیکی مرز چچن هستند. این منطقه با افسانه‌های اسرارآمیز مرتبط است و چند سوغاتی مخوف دارد: این سرداب‌ها پر از استخوان‌های ساکنان روستا است که مدت‌ها قبل مرده‌اند. طبق یکی از داستان‌ها، زمانی‌که طاعون در روستا شیوع پیدا می‌کند، به سرعت گسترش می‌یابد و باعث بیماری بسیاری از افراد می‌شود و در آن زمان تجهیزات لازم برای درمان همه آن‌ها وجود نداشت. پس کسانی که بیمار شدند، تصمیم گرفتند در انزوا و در سردابه‌ها بمیرند تا بیماری‌شان به سایر اعضای خانواده سرایت نکند. 

جاهای دیدنی گرجستان فقط به این مکان‌های شگفت‌انگیز ختم نمی‌شود؛ این کشور جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که می‌توانید فهرست آن‌ها را در کجارو ببینید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این شهر دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات