با هواپیمایی کارون آشنا شوید

پنج‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت هواپیمایی کارون (هواپیمایی نفت) قدیمی‌ترین ایرلاین غیرنظامی ایران است که پروازهای کارگو و مسافری را به مقصدهای داخلی و خارجی انجام می‌دهد.
تبلیغات

شرکت هواپیمایی کارون (هواپیمایی نفت) یکی از قدیمی‌ترین ایرلاین‌‌های ایرانی است که پروازهای کارگو (باربری) و مسافری را در مقصدهای داخلی انجام می‌دهد. البته دامنه پروازهای این شرکت هواپیمایی محدود به داخل نبوده و دارای برنامه پروازی به کشورهای مجاور نیز است. عمده سهام شرکت هواپیمایی نفت ایران، در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت بوده و دفتر مرکزی آن در شهر اهواز قرار دارد. همچنین، دو فرودگاه بین‌المللی اهواز و مهرآباد قطب‌های این ایرلاین چارتری محسوب می‌شوند.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین کارون (نفت) یا سایر شرکت‌های هواپیمایی را دارید، می‌توانید ازطریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و به آسانی خریداری کنید.

کارون

تاریخچه

این شرکت هواپیمایی به‌عنوان اولین فعال در عرصه صنعت هوایی کشور، ابتدا با هدف پشتیبانی از عملیات اکتشاف، استخراج و توسعه عملیاتی در مناطق نفت‌خیز جنوب فعالیت خود را در سال ۱۳۰۵ با نام «خدمات هوایی» آغاز کرده، سپس از واحدی تحت مدیریت مناطق نفت‌خیز به‌صورت شرکتی مستقل ارتقاءیافته و به‌عنوان شرکت حمل‌و‌نقل هوایی ایران – نفت، زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و خروج کارشناسان و متخصصان خارجی از کشور در سال ۱۳۵۷ و متعاقب آن آغاز جنگ تحمیلی، بخش وسیعی از کشور به ویژه مناطق نفت خیز جنوب و شهر آبادان (محل اصلی شرکت) زیر آتش دشمن قرار گرفت ؛ درآن شرایط بحرانی مهندسان، خلبانان، کارشناسان و کارکنان این شرکت درحرکتی خودجوش و ایثارگرانه موفق شدند هواپیماها، تجهیزات و ادوات مربوطه را از آبادان به آغاجاری منتقل کرده و بدون نیاز به متخصصان خارجی در فعالیتی نوین علاوه‌بر عملیات پروازی اقدامات ارزشمند دیگری مانند جابجایی مجروحان و امداد‌رسانی به رزمندگان را در کارنامه خود به یادگار بگذارند؛ لذا پس از پایان جنگ و به منظور ارائه خدمات مطلوب پایگاه عملیاتی شرکت در شهر اهواز مستقر شد.

در سال ۱۳۷۹ سهام شرکت به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت واگذار و به شرکت هواپیمایی نفت ایران تغییر نام داد، نهایتاً این شرکت درسال ۱۳۵۹ باهدف توسعه ناوگان و معرفی خود به عموم و ارائه خدمات مطلوب‌تر به تمامی آحاد جامعه نام خود را به شرکت هواپیمایی کارون تغییر داد.

کارون

ناوگان هوایی

این شرکت در حال حاضر، دارای چهار فروند هواپیمای فوکر 100 با ظرفیت یک‌صد نفر و چهار فروند فوکر 50 با ظرفیت پنجاه نفر است.

بار مجاز

در پروازهای داخلی هواپیمایی نفت وزن بار مجاز رایگان برای مسافران ۲۰ کیلوگرم است.

کارون

مقاصد پروازی هواپیمایی نفت

پروازهای کارگو و مسافری شرکت هواپیمایی کارون (نفت سابق) به مقصدهای اهواز، آبادان، اصفهان، کیش، مشهد، آغاجاری، شیراز، شهرکرد، تهران، رشت، یزد، ماهشهر، تبریز، خارک، اردبیل، عسلویه و دبی انجام می‌شوند.

سوانح هوایی

از افتخارات شرکت هواپیمایی کارون این است که  از ابتدای تأسیس تا به امروز دارای ضریب بالای ایمنی در پروازها بوده، به‌گونه‌ای که تاکنون هیچ سانحه‌ایی در سوابق خود نداشته و براساس آمارهای جهانی ایمن‌ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه لقب گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات