اورگرند چین بزرگترین سازنده خودروهای برقی خواهد شد

دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
گروه اورگرند چین که در شرکت‌های کونیگزگ و فارادی فیوچر سرمایه‌گذاری کرده است، قصد دارد طی سال‌های آتی به بزرگ‌ترین خودروساز برقی جهان تبدیل شود.
تبلیغات

گروه اورگرند (Evergrande) چین در حال حرکت به دنیای خودروهای الکتریکی است و اعتقاد دارد که به‌زودی تبدیل به بزرگ‌ترین سازنده خودروی الکتریکی در جهان خواهد شد. گروه اورگرند توسط رئیس هیئت مدیره به نام هوی کا یان هدایت می‌شود. به گزارش بلومبرگ طی کنفرانسی که هفته جاری توسط این شرکت در تیانجین برگزار شد، هوی کا یان گفت اورگرند در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند فعالیت‌های خود را به دنیای خودروهای الکتریکی گسترش دهد.

خودروی الکتریکی / electric car

هوی کا یان گفت:

اورگرند در صنعت خودروی برقی قرار گرفته و هم‌اکنون به فناوری پیشرفته تجهیز شده است. اورگرند تلاش می‌کند تا به بزرگ‌ترین و قوی‌ترین گروه سازنده خودروی برقی طی ۳ تا ۵ سال آینده تبدیل شود. 

ممکن است برخی بگویند اورگرند اهداف جاه‌طلبانه و بلندپروازانه‌ای دارد؛ اما به نظر می‌رسد که چنین ادعایی، دست‌کم گرفتن توانایی‌های گروه چینی باشد؛ زیرا هم‌اکنون این شرکت با وجود تازه‌کار بودن در صنعت تولید خودروی برقی، در حال بررسی بازارهای بزرگ‌تر برای سال‌های آینده است. اورگرند سهام‌دار عمده کونیگزگ، سازنده سوئدی خودروهای سوپراسپرت و از جمله سرمایه‌گذاران شرکت ملی خودروی الکتریکی سوئد (NEVS) به شمار می‌رود. پیش از این نیز اورگرند ۴۵ درصد از سهام فارادی فیوچر را در قالب قرارداد ۲ میلیارد دلاری خریداری کرد. اورگرند طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور گسترش فعالیت‌ها از فناوری تولید خودروی الکتریکی کونیگزگ و NEVS و همچنین سیستم‌های محرکه شرکت هلندی ای-ترکشن (e-Traction) استفاده می‌کند.

خودروی الکتریکی / electric car

بااین‌حال همه افراد نگاه مثبتی به اهداف اورگرند ندارند و فکر نمی‌کنند که بتواند به بازیگری جدی در دنیای خودروهای برقی تبدیل شود. جان زنگ، مدیرعامل LMC اتوموتیو شانگهای در این زمینه گفت:

تولید خودروی برقی با چنین سرعتی که اورگرند در نظر دارد، هدفی تخیلی خواهد بود. از شرکت‌هایی که این گروه در اختیار دارد، فناوری یا محصولات مهمی ندیده‌ام.
koenigsegg / کونیگزگ

درحالی‌که ساخت خودروهای برقی کار چندان آسانی برای اورگرند نیست، اما این شرکت سرمایه زیادی در دست دارد؛ زیرا هوی کا یان سومین شخص ثروتمند چین است و تقریبا ۴۰ میلیارد دلار دارایی دارد. شاید این گزینه بتواند ضعف‌های دیگر را تحت شعاع قرار دهد و به گسترش این شرکت در آینده نزدیک کمک کند. بااین‌حال باید منتظر ماند و دید که چگونه می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های کلان خود را در شرکت‌های اروپایی به ثمر برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات