آیفون بعدی از فناوری اشتراک شارژ بی‌سیم و شارژر سریع USB-C PD بهره می‌برد

یک‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
براساس شایعاتی از زنجیره تأمین بخش آسیای اپل، آیفون بعدی از فناوری اشتراک شارژ بی‌سیم شرکت اینتگریتد دیوایس تکنولوژی بهره می‌برد.
تبلیغات

براساس گزارش وب‌سایت مک‌اوتاکارا (Mac Otakara) و به‌نقل از یکی از منابع زنجیره‌ی تأمین، شرکت اپل با اقتباس از سامسونگ، فناوری اشتراک شارژ شرکت اینتگریتد دیوایس تکنولوژی را برای گوشی آیفون بعدی خود معرفی می‌کند. فناوری شارژ بی‌سیم برپایه‌ی استاندارد شارژ Qi، در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان روشی برای انتقال شارژ از موبایلی به موبایل دیگر شروع به‌کار کرد. سامسونگ با معرفی گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۱۰، به‌عنوان اولین تولید‌کننده بزرگ تلفن‌ همراه شناخته شد که از این فناوری استفاده کرد.

با استفاده از فناوری اشتراک شارژ بی‌سیم، نسل بعدی گوشی آیفون قادر خواهد بود جعبه‌ی جدید دارای قابلیت شارژ بی‌سیم ایرپاد اپل را شارژ کند. براساس ادعای این منبع، همچنین ممکن است این فناوری برای پشتیبانی از اپل‌واچ نیز اقتباس شود که از پروتکل اختصاصی شارژ بی‌سیم استفاده می‌کند.

گزارش امروز مینگ‌چی‌کو، پیش‌بینی‌های این تحلیلگر معروف را منعکس می‌کند که در یادداشت پژوهشی خود در فوریه گفته بود مدل آیفون ۲۰۱۹ اپل با ویژگی شارژ بی‌سیم «دوطرفه» عرضه خواهد شد.

منبع زنجیره‌ی تأمین چین همچنین بیان کرد نسل بعدی آیفون با استفاده USB نوع C شارژ سیمی سریع‌تری با کابل لایتنینگ یکپارچه می‌کند و از سخت‌افزار داخلی موردنیاز آن نیز پشتیبانی خواهد کرد. آن‌گونه که وب‌سایت مک‌اوتاکارا ذکر کرده، ویژگی‌های کانکتور لایتنینگ جدید C94 شارژ سریع ۱۸ واتی را ازطریق USB PD ممکن می‌سازد.

براساس شایعات منتشرشده از همین منبع در سال گذشته، اپل ممکن است امسال یک شارژر ۱۸ واتی همراه پرچم‌دار جدید آیفون خود عرضه کند. گوشی‌های فعلی آیفون سری XS و XR همراه آداپتور شارژر یو‌اس‌بی ۵ واتی عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات