زوم‌اپ: Tide؛ اپلیکیشنی زیبا برای کسب آرامش

شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
اپلیکیشن Tide یکی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است که به شما در رسیدن به آرامش و تمرکز روی کارهایتان کمک می‌کند.
تبلیغات

رسیدن به آرامش در همه‌ی ابعاد زندگی تأثیرگذار است و اهمیت فراوانی دارد. در این زوم‌اپ، اپلیکیشن بسیار محبوب Tide را معرفی می‌کنیم که در‌این‌زمینه به کاربران کمک می‌کند. از اپلیکیشن‌های مشابه نیز می‌توان به Forest برای تمرکز در کار و درس و Sleep Cycle برای خواب راحت‌تر اشاره کرد که امکانات هر دو تاحدودی در Tide اجرا شده است.

اولین نکته‌ای که در Tide به‌چشم می‌آید، طراحی آرامش‌بخش آن است: رابط کاربری ساده و رنگ‌ها و انیمیشن‌های مناسب. این اپ در سه کار مختلف به شما کمک می‌کند: ۱. تمرکز روی کار و درس؛ ۲. خواب؛ ۳. دم‌وبازدم برای رسیدن به آرامش. صفحه‌ی اصلی نیز هرروز با تصویر پس‌زمینه‌ی زیبا و نقل‌قول به‌روز می‌شود که با انتخاب آن می‌توانید موارد روزهای گذشته را نیز مشاهده کنید.

Tide
Tide

تمرکز

اولین قسمت Focus است که برای تمرکز در زمان کار یا درس مناسب است. در این قسمت، می‌توانید زمان دلخواه خود را تعیین کنید و با لمس دکمه‌ی وسط در بالای صفحه، صدایی را انتخاب کنید که پخش می‌شود. همچنین، با دکمه‌ی بالا سمت راست نیز به تنظیمات کامل‌تر مانند فعال‌کردن حالت کار یا محدودیت استفاده از دستگاه دسترسی خواهید داشت. پس از اعمال تنظیمات مطلوب و با انتخاب دکمه‌ی آغاز، فرایند شروع و موسیقی آرامش‌بخش پخش می‌شود.

Tide
Tide

خواب

با کمک قسمت Sleep می‌توانید با نوایی آرام به خواب بروید و با آهنگی ملایم نیز، بیدارشدن لذت‌بخشی را تجربه کنید. در این قسمت نیز، می‌توانید آهنگ دلخواهتان را انتخاب و تنظیمات مختلف را اعمال کنید. علاوه‌براین، با انتخاب دایره‌ی وسط صفحه می‌توانید نوع خواب را از بین خواب شب و خواب کوتاه میان‌روز انتخاب کنید.

Tide
Tide

دیگر امکان جالب موجود این است که با انتخاب چالش بیدارشدن (Wake-up Challenge)، اپلیکیشن در زمان بیدارشدن از شما می‌خواهد برای قطع‌کردن زنگ، ۳۰ بار گوشی خود را تکان دهید. این حرکت کمک می‌کند پس از قطع‌کردن زنگ دوباره به‌خواب نروید.

دم‌وبازدم

تنفس آرام و عمیق در چند دقیقه می‌تواند استرس شما را تاحدزیادی کاهش دهد و باعث ایجاد آرامش شود. در قسمت Breath، دو روش برای این کار وجود دارد که یکی Equal Breath با مدت‌زمان‌های ثابت و برابر برای دم‌وبازدم است و دیگری 4-7-8 Breath که از روش معروفی استفاده می‌کند که طبق آن، در هر دور دم به‌مدت ۴ و نگه‌داشتن نفس به‌مدت ۷ و بازدم ۸ ثانیه به‌طول می‌انجامد. مانند قسمت‌های قبل، در این قسمت نیز می‌توانید تنظیمات و زمان فعالیت خود را انتخاب کنید.

Tide
Tide

دیگر امکانات

از دیگر امکانات Tide می‌توان به امکان به‌اشتراک‌گذاری فعالیت‌ها و تنظیم یادآوری‌های روزانه اشاره کرد. علاوه‌براین، از قسمت Tide Diary می‌توانید سابقه‌ی خود را مشاهده کنید. همچنین، این اپ در iOS می‌تواند با اتصال به Apple Health اطلاعات شما را در آن وارد کند و ویجتی برای دسترسی سریع‌تر به بخش‌های مختلف نیز ارائه می‌کند. Tide حالت پولی هم دارد که در آن صدای‌های بیشتر و امکانات دیگر به آن اضافه می‌شوند.

Tide
Tide

همه‌ی این ویژگی‌ها درکنارهم Tide را به اپلیکیشنی بسیار محبوب برای دستیابی به تمرکز و آرامش ذهنی تبدیل کرده‌اند. کاربران اپ‌استور و گوگل‌پلی نیز به‌ترتیب امتیاز عالی ۴.۹ و امتیاز بسیارخوب ۴.۶ را به Tide داده‌اند.

دیدگاه شما درباره‌ی Tide چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

نکات مثبت

  • طراحی و رابط کاربری مناسب
  • اجرای بسیار روان و دقت به جزئیات
  • عکس پس‌زمینه و نقل‌قول روزانه
  • دانلود اپلیکیشن

    پلی‌استور اپ‌استور

    اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات