هواوی بلاک چین را به سرویس ابری خود می‌آورد

جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
هواوی قصد دارد از فناوری بلاک‌چین در سرویس ابری خود استفاده کند.
تبلیغات

هواوی در کنفرانس Cloud Summit 2019 در هنگ‌کنگ، سرویس ابری مبتنی بر بلاک‌چین خود را رونمایی کرد. هواوی کلود (Huawei Cloud) اکنون سرویس مبتنی بر بلاک‌چین را برای کمک‌ به کسب‌و‌کار‌های هنگ‌کنگ ارائه می‌دهد تا از ویژگی‌های این پلتفرم غیرمتمرکز ازجمله غیرمتمرکزسازی و تغییرناپذیری و رهگیری‌پذیری (شفافیت) استفاده کنند.

هواوی امیدوار است این اقدام، هنگ‌کنگ را درزمینه‌ی تبدیل‌شدن به مرکز بین‌المللی مالی و لجستیکی یاری کند.

جزئیات خاص این سرویس مبتنی‌‌بر بلاک‌چین هنوز مشخص نشده است؛ اما براساس اطلاعات اولیه، می‌توان گفت نوعی دفترکل دارای‌ مجوز و خصوصی‌سازی‌شده خواهد بود که برای مشتریان شرکتی طراحی شده است.

اینکه بخش سرویس ابری هواوی وارد بازی بلاک‌چین شده، آن‌قدرها هم غافلگیرکننده نیست. اواخر سال گذشته، هواوی به‌عنوان شرکتی مخابراتی عضو «گروه ویژه صنعت» شد تا ظرفیت و توان فناوری بلاک‌چین را برای صنایع مختلف محک بزند.

کابردهای شرکتی بلاک‌چین در سال‌های گذشته به‌طور فزاینده‌ای فراگیر شده است. همه‌ی شرکت‌ها، از مایکروسافت گرفته تا آمازون و آی‌بی‌ام و اینتل به‌دنبال راهی برای ورود به حیطه‌ی فناوری بلاک‌چین هستند. به این نکته نیز باید اشاره کنیم اگرچه از غیرمتمرکزسازی و تغییر‌ناپذیری و شفافیت بلاک‌چین صحبت می‌شود، نحوه‌ی کاربرد این خصوصیات می‌تواند از پلتفرمی به پلتفرم دیگر متغیر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات