بهبود عملکرد ۱۰ درصدی در گیمینگ با انتشار درایورهای پردازنده‌های رایزن لپ تاپ AMD

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
از زمان عرضه تاکنون، برای پردازنده‌های رایزن لپ‌تاپ AMD با پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع وگا درایوری منتشر نشده بود. AMD در CES 2019، وعده‌ی انتشار این درایورها را با افزایش چشمگیر قابلیت‌های گیمینگ داده بود و اکنون، در‌حال عملی‌کردن این وعده است.
تبلیغات

شرکت AMD پردازنده‌های APU موبایل رایزن را با وعده‌ی ارتقای قابلیت‌های گیمینگ در اکتبر۲۰۱۷ روانه‌ی بازار کرد؛ اما از آن زمان، درایوری برای پشتیبانی از این پردازنده‌ها با GPU یکپارچه ارائه نشده بود. درعوض، صاحبان این لپ‌تاپ‌ها تاکنون بر سازندگان لپ‌تاپ نظیر HP و Dell متکی بوده‌اند.

AMD در رویداد CES 2019، وعده‌ی رفع این نقیصه را داد و بالاخره با انتشار آخرین نسخه‌ی درایور رادئون آدرنالین، به این وعده خود جامه‌ی عمل پوشاند. اکنون، کاربران با نصب این درایور نه‌‌تنها پشتیبانی بهتری دریافت کرده‌اند؛ بلکه ۱۰ درصد سطح عملکرد بهتر این APUها در گیمینگ و ۱۷ درصد افزایش سرعت در عناوین eSports، حاصل این به‌روزرسانی درایور بوده است.

AMD Ryzen APU

این شرکت مشهور با وعده‌ی افزایش سطح عملکرد سه‌برابری درمقایسه‌با پردازنده‌های گرافیکی نسل هشتم اینتل، APUهای موبایل رایزن را با نام رمز Raven Ridge عرضه کرد. ایده‌ی تولید این پردازنده‌ها ایجاد تجربه‌ی گیمینگ مناسب در لپ‌تاپ‌های نسبتا ارزانی مانند لپ‌تاپ X360 15 شرکت HP بود. میزان عملکرد این APUها اگرچه بسیار پایین‌تر از لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های گرافیکی سری ۱۰ انویدیا بود، هدف AMD قطعا رقابت با چنین لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت‌تری نبود. برای چنین رقابتی تراشه‌ساز آمریکایی پردازنده‌ی گرافیکی RX Vega M را عرضه کرد.

amd ryzen apu

به‌زودی، دارندگان لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های موبایل رایزن درایورهای موردنیاز خود را به‌جای دانلود از وب‌سایت مایکروسافت و نصب دستی آن، به‌طور مستقیم از وب‌سایت شرکت سازنده دریافت خواهند کرد. همچنین، نرم‌افزار AMD Radeon به این کاربران امکان پیکربندی تمامی تنظیمات گرافیکی و بررسی آخرین به‌روزرسانی‌ها و امکان بیان بازخورد به AMD را خواهد داد. این اقدام AMD به این لپ‌تاپ‌ها جانی دوباره بخشیده و خیال دارندگانش را تا اندازه‌ی زیادی راحت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات